14.1 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Tres anys de presó per al Pequeño Nicolás per fer-se passar per alt càrrec

 

Francisco Nicolás Gómez Iglesias, més conegut com el Pequeño Nicolás, suma una altra sentència al seu ampli historial amb la llei. L’última condemna cap al jove madrileny ha vingut per haver-se fet passar per un alt càrrec relacionat amb la vicepresidència del Govern i la Casa Reial en el seu viatge a Ribadeo (Lugo), per a reunir-se amb el president d’Alsa l’agost del 2014.

En este últim episodi, la sentència de la dissetena secció de l’Audiència Provincial de Madrid recull una condemna a nou mesos de presó com a autor d’un delicte d’usurpació de funcions públiques amb l’atenuant analògic d’anomalia psíquica i dilacions indegudes, i a altres dos anys i tres mesos per un delicte de suborn actiu, en el qual ocorren els mateixos atenuants.

Alhora, ha resultat absolt dels delictes de falsedat i de malversació de cabals públics dels quals també l’acusava la Fiscalia, que demanava per a ell 7 anys de presó.

En la seua declaració en el judici, el Pequeño Nicolás va exposar que no pretenia fer-se passar per una autoritat, sinó que només va fingir ser una persona important per a sentir-se “poderós”. De la mateixa forma, a Francisco se li ha absolt els delictes de falsedat i malversació de cabals públics pel qual la Fiscalia demanava set anys de presó.

 

Els trampes de la Selectivitat i una altra brutal pallissa

 

Per dissort del Pequeño Nicolás, no és el primer embolic en el qual el seu nom ix a la palestra, perquè al juny d’enguany va ser condemnat a un any i nou mesos per fer paranys en l’examen de Selectivitat falsificant un document d’identitat.

Tres mesos abans patia una brutal pallissa per negar-se a fer una foto. Els problemes no semblen abandonar-ho mai.

 

Últimes notícies

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.