13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Tres anys de presó per al Pequeño Nicolás per fer-se passar per alt càrrec

 

Francisco Nicolás Gómez Iglesias, més conegut com el Pequeño Nicolás, suma una altra sentència al seu ampli historial amb la llei. L’última condemna cap al jove madrileny ha vingut per haver-se fet passar per un alt càrrec relacionat amb la vicepresidència del Govern i la Casa Reial en el seu viatge a Ribadeo (Lugo), per a reunir-se amb el president d’Alsa l’agost del 2014.

En este últim episodi, la sentència de la dissetena secció de l’Audiència Provincial de Madrid recull una condemna a nou mesos de presó com a autor d’un delicte d’usurpació de funcions públiques amb l’atenuant analògic d’anomalia psíquica i dilacions indegudes, i a altres dos anys i tres mesos per un delicte de suborn actiu, en el qual ocorren els mateixos atenuants.

Alhora, ha resultat absolt dels delictes de falsedat i de malversació de cabals públics dels quals també l’acusava la Fiscalia, que demanava per a ell 7 anys de presó.

En la seua declaració en el judici, el Pequeño Nicolás va exposar que no pretenia fer-se passar per una autoritat, sinó que només va fingir ser una persona important per a sentir-se “poderós”. De la mateixa forma, a Francisco se li ha absolt els delictes de falsedat i malversació de cabals públics pel qual la Fiscalia demanava set anys de presó.

 

Els trampes de la Selectivitat i una altra brutal pallissa

 

Per dissort del Pequeño Nicolás, no és el primer embolic en el qual el seu nom ix a la palestra, perquè al juny d’enguany va ser condemnat a un any i nou mesos per fer paranys en l’examen de Selectivitat falsificant un document d’identitat.

Tres mesos abans patia una brutal pallissa per negar-se a fer una foto. Els problemes no semblen abandonar-ho mai.

 

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.