Tres anys de presó per al Pequeño Nicolás per fer-se passar per alt càrrec

 

Francisco Nicolás Gómez Iglesias, més conegut com el Pequeño Nicolás, suma una altra sentència al seu ampli historial amb la llei. L’última condemna cap al jove madrileny ha vingut per haver-se fet passar per un alt càrrec relacionat amb la vicepresidència del Govern i la Casa Reial en el seu viatge a Ribadeo (Lugo), per a reunir-se amb el president d’Alsa l’agost del 2014.

En este últim episodi, la sentència de la dissetena secció de l’Audiència Provincial de Madrid recull una condemna a nou mesos de presó com a autor d’un delicte d’usurpació de funcions públiques amb l’atenuant analògic d’anomalia psíquica i dilacions indegudes, i a altres dos anys i tres mesos per un delicte de suborn actiu, en el qual ocorren els mateixos atenuants.

Alhora, ha resultat absolt dels delictes de falsedat i de malversació de cabals públics dels quals també l’acusava la Fiscalia, que demanava per a ell 7 anys de presó.

En la seua declaració en el judici, el Pequeño Nicolás va exposar que no pretenia fer-se passar per una autoritat, sinó que només va fingir ser una persona important per a sentir-se “poderós”. De la mateixa forma, a Francisco se li ha absolt els delictes de falsedat i malversació de cabals públics pel qual la Fiscalia demanava set anys de presó.

 

Els trampes de la Selectivitat i una altra brutal pallissa

 

Per dissort del Pequeño Nicolás, no és el primer embolic en el qual el seu nom ix a la palestra, perquè al juny d’enguany va ser condemnat a un any i nou mesos per fer paranys en l’examen de Selectivitat falsificant un document d’identitat.

Tres mesos abans patia una brutal pallissa per negar-se a fer una foto. Els problemes no semblen abandonar-ho mai.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martínez Mus situa la logística i la modernització del transport com a eixos estratègics de la Comunitat

El Consell presenta el full de ruta de la Mesa d'Innovació en Logística Terrestre per Carretera amb sis reptes prioritaris. El pla s'alinea amb l'Estratègia de Reindustrialització 2024-2028.

Catalá esperarà a l’informe de la Generalitat per a fixar el doble topònim de la ciutat

Catalá ha avançat que decidirà el doble topònim quan reba l'informe de la Generalitat i defén que el nom vaja primer en valencià i després en castellà. En el mateix acte, ha presentat 63 nous agents de la USAP i ha destacat el descens de la delinqüència.

L’IVIE xifra en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató en l’economia valenciana

La Marató i la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich van generar 36,1 milions d'impacte directe i més de mil ocupacions, amb l'hostaleria com a gran beneficiada. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la marató i va fregar els 14 en el mitjà, impulsat per l'alta presència de corredors estrangers.

Mercadona dona 3.083 tones d’aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana

Mercadona ha donat 3.083 tones d'aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana, equivalents a 51.376 carros. L'acció s'emmarca en el seu pla contra el desaprofitament i es complementa amb 550 equips donats a 130 organitzacions.

Anabel Alonso rebrà el Pi d’Honor 2026 en la 24 Mostra de Teatre de l’Alfàs

Anabel Alonso rebrà el Pi d'Honor 2026 el 29 de març en la 24 Mostra de Teatre de l'Alfàs del Pi. El municipi aprofitarà el festival per a presentar L'Alfàs 2026. Any Cultural

Jarillo-Herrero demana ambició i risc perquè Espanya atraga als millors científics

El físic del MIT reclama un sistema més meritocràtic, amb salaris competitius i carreres estables, per a captar talent global i fer ciència de primer nivell.

València Basket busca vols per al retorn a Espanya del seu júnior des d’Abu Dhabi

El València Basket intenta assegurar un vol perquè el seu equip júnior torne des d'Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri per la tensió regional. El club coordina amb Exteriors, ambaixades i aerolínies i evita rutes per carretera per la saturació de fronteres

EVAP llança EXPERTA, la xarxa que connecta i dona visibilitat a dones en tecnologia

EVAP ha llançat EXPERTA, una plataforma per a identificar i promoure professionals femenines d'innovació i tecnologia. El directori connectarà talent amb esdeveniments, mitjans i institucions per a augmentar la seua presència en panells i espais de decisió.