8 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Processat l’exsubdirector econòmic de l’IVAM per pornografia infantil

Un jutjat de València ha dictat acte de procediment abreujat contra l'exsubdirector d'Administració i Finances de l'Institut Valencià d'Art Modern (IVAM) Juan Carlos Lledó per un suposat delicte relacionat amb la pornografia infantil. La defensa de l'exdirectiu ha recorregut el processament, segons s'ha pogut saber. El passat mes de setembre, el que fóra encarregat d'Administració i Finances del museu en l'època de l'anterior directora, Consuelo Ciscar, va declarar davant el jutge que investiga la causa i va assegurar que no ha comés cap delicte de pornografia infantil i que emmagatzemava algunes imatges artístiques, però no de contingut sexual.

  

  

 

 

En este sentit, va incidir que les imatges que guardava no tenien cap tipus de connotació sexual i, de fet, va aprofitar per a citar a alguns fotògrafs de renom que van fer treballs amb menors despullades, sense que es tractara d'imatges amb caràcter sexual. Este procediment per suposada pornografia infantil és independent al que se segueix en el Jutjat d'Instrucció número 21 de València, que se centra en les presumptes irregularitats en la gestió de l'IVAM durant l'època de Consuelo Ciscar, i en el qual Lledó també figura com imputat. En eixa recerca, la instructora va ordenar la pràctica de diligències i registres en l'institut cultural. Entre els documents examinats, els agents van trobar arxius amb imatges suposadament pornogràfiques, per la qual cosa es va obrir una altra instrucció sobre este extrem amb Lledó com investigat.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.