Quatre detinguts per vendre ketamina, MDMA, popper i viagra que demanaven en la ‘internet profunda’

 

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones a la província de València per presumptament formar part d’una organització dedicada a vendre estupefaents com popper, ketamina i MDMA i fàrmacs com a pastilles de viagra que obtenien a través de pàgines de la ‘DeepWeb’ o ‘internet profunda’. 

  

L’operació ‘Tablets’ va començar a l’agost de 2018 amb la detenció d’uns dels sospitosos en el festival Medusa de Cullera per un suposat delicte de tràfic de drogues, en confiscar-li pastilles i altres substàncies, informa l’institut armat en un comunicat. A partir d’aquesta detenció, després d’una llarga recerca fins el mes de març passat, la Guàrdia Civil de Cullera ha desarticulat l’organització criminal en interceptar diversos paquets postals enviats als investigats i comprovar que contenien grans quantitats de droga per a la seua venda. 

  

D’aquesta forma, els investigadors van comprovar que les drogues que demanaven els sospitosos arribaven a través de paqueteria postal ordinària als seus domicilis. Suposadament traficaven amb multitud de substàncies, com speed, ketamina, MDMA, cocaïna, viagra i popper, entre altres. 

  

Els arrestats pel que sembla demanaven els estupefaents a través de mercats il·legals de droga que poden trobar-se en la part de la xarxa coneguda com ‘DeepWeb’ (‘internet profunda’) o ‘DarkNet’ (‘xarxa fosca’). En aquests mercats es poden adquirir tot tipus de substàncies amb criptomonedes per a dificultar la recerca policial. 

  

En els registres, els guàrdies civils es van confiscar de diversos tipus de droga, amb notòries quantitats de speed, ketamina i MDMA, a més de més de 250 pastilles de viagra. Una vegada identificats, els quatre presumptes autors –tots homes, espanyols i de 30 a 51 anys– van ser arrestats com a presumptes integrants d’una organització criminal dedicada a la venda d’estupefaents. 

  

Dos de les detencions es van produir a Cullera i altres dos a Torrent i València capital. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 5 de Sueca.

 

Detingut a València per provocar un accident i negar-se a la segona prova d’alcoholèmia

La Unitat d’Atestats i Investigació d’Accidents de la Policia Local de València ha detingut en la matinada d’aquest dilluns a un jove per presumptament provocar un accident de trànsit i negar-se a realitzar la segona prova d’alcoholèmia, després d’una primera en la qual va deixar un resultat quatre vegades per damunt del permés, segons ha informat aquest cos de seguretat en un comunicat.

 

Els fets van tindre lloc a les 1.00 hores de la matinada en el barri de Benicalap de València, quan els agents van ser requerits per la Sala del 092 perquè, pel que sembla, s’havia produït un accident de circulació i el suposat causant havia abandonat la zona.

 

Quan la patrulla va arribar al lloc dels fets i gràcies a la descripció donada des de la Sala del 092, van trobar el vehicle en un carrer adjacent. Seguidament els agents van procedir a entrevistar-se amb l’ocupant del turisme, un jove de 24 anys, que mostrava «símptomes d’haver ingerit begudes alcohòliques».

 

A continuació se li va realitzar una primera prova d’alcoholèmia, que va oferir un resultat quatre vegades per damunt del permés, per la qual cosa es va procedir al seu trasllat a la Central de la Policia Local de València. En aquestes dependències se li van practicar dos proves d’alcoholèmia, encara que es va negar a la segona, motiu pel qual va ser detingut.

Últimes notícies

Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec advertix que la no participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en l’Imserso pot implicar la pèrdua de 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros si no s’actualitzen les tarifes. La patronal defensa que el programa és clau per a desestacionalitzar el turisme i reclama una revisió urgent dels preus.

Avís groc este dimarts per temperatures de fins a 36 graus al litoral de València

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc al litoral nord i sud de la província de València per temperatures de fins a 36 graus a partir de les 13.00 hores. Este dilluns les màximes pujaran lleugerament i no es descarten ruixats amb tempesta localment forts a València i al sud de Castelló.

Detingudes tres persones a Barcelona i Bunyol per una estafa amb contenidors prefabricats

Tres veïns de Barcelona i Bunyol han sigut detinguts per una presumpta estafa de 47.000 euros en la compravenda de contenidors marítims adaptats com a vivenda, amb víctimes a Sevilla i A Coruña. La investigació de la Guardia Civil continua oberta i no es descarten més afectats.

Detingut un empleat de banca per furtar 25.000 euros a una clienta major a Gandia

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia un empleat de banca de 29 anys acusat d’estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat. L’home hauria sol·licitat una targeta al seu nom i fet extraccions durant mesos sense el seu consentiment.

El Rototom de Benicàssim acaba amb 25 detinguts i quasi mil denúncies

La Guàrdia Civil ha tancat el dispositiu especial del festival Rototom Sunsplash de Benicàssim amb 25 detencions i 977 denúncies administratives, principalment per infraccions relacionades amb la seguretat ciutadana i el consum de drogues.

El calor deixa 96 morts en una setmana a la Comunitat Valenciana, segona xifra més alta de l’estiu

La setmana passada, marcada per un episodi de calor extrema, ha deixat 96 morts atribuïbles a les altes temperatures en la Comunitat Valenciana, la segona xifra setmanal més alta de l’estiu després de principis de juliol. El balanç des del 21 de juny puja a 458 defuncions per calor, per damunt de les registrades en el mateix període de 2025.

A presó dos fugitius alemanys buscats per tràfic internacional de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Tenerife i Cartagena dos fugitius alemanys que lideraven una xarxa de tràfic internacional de drogues. Tots dos han ingressat a presó per orde de l’Audiència Nacional mentre esperen la seua extradició a Alemanya.

Els equips terrestres continuen lluitant contra l’incendi forestal de Segorbe

Els serveis d’extinció continuen treballant per controlar i apagar l’incendi forestal de Segorbe, estabilitzat després de cremar 630 hectàrees a la Serra Calderona. La major part de la superfície afectada és del terme de Segorbe, però també hi ha danys importants a Gàtova.