Quatre detinguts per vendre ketamina, MDMA, popper i viagra que demanaven en la ‘internet profunda’

 

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones a la província de València per presumptament formar part d’una organització dedicada a vendre estupefaents com popper, ketamina i MDMA i fàrmacs com a pastilles de viagra que obtenien a través de pàgines de la ‘DeepWeb’ o ‘internet profunda’. 

  

L’operació ‘Tablets’ va començar a l’agost de 2018 amb la detenció d’uns dels sospitosos en el festival Medusa de Cullera per un suposat delicte de tràfic de drogues, en confiscar-li pastilles i altres substàncies, informa l’institut armat en un comunicat. A partir d’aquesta detenció, després d’una llarga recerca fins el mes de març passat, la Guàrdia Civil de Cullera ha desarticulat l’organització criminal en interceptar diversos paquets postals enviats als investigats i comprovar que contenien grans quantitats de droga per a la seua venda. 

  

D’aquesta forma, els investigadors van comprovar que les drogues que demanaven els sospitosos arribaven a través de paqueteria postal ordinària als seus domicilis. Suposadament traficaven amb multitud de substàncies, com speed, ketamina, MDMA, cocaïna, viagra i popper, entre altres. 

  

Els arrestats pel que sembla demanaven els estupefaents a través de mercats il·legals de droga que poden trobar-se en la part de la xarxa coneguda com ‘DeepWeb’ (‘internet profunda’) o ‘DarkNet’ (‘xarxa fosca’). En aquests mercats es poden adquirir tot tipus de substàncies amb criptomonedes per a dificultar la recerca policial. 

  

En els registres, els guàrdies civils es van confiscar de diversos tipus de droga, amb notòries quantitats de speed, ketamina i MDMA, a més de més de 250 pastilles de viagra. Una vegada identificats, els quatre presumptes autors –tots homes, espanyols i de 30 a 51 anys– van ser arrestats com a presumptes integrants d’una organització criminal dedicada a la venda d’estupefaents. 

  

Dos de les detencions es van produir a Cullera i altres dos a Torrent i València capital. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 5 de Sueca.

 

Detingut a València per provocar un accident i negar-se a la segona prova d’alcoholèmia

La Unitat d’Atestats i Investigació d’Accidents de la Policia Local de València ha detingut en la matinada d’aquest dilluns a un jove per presumptament provocar un accident de trànsit i negar-se a realitzar la segona prova d’alcoholèmia, després d’una primera en la qual va deixar un resultat quatre vegades per damunt del permés, segons ha informat aquest cos de seguretat en un comunicat.

 

Els fets van tindre lloc a les 1.00 hores de la matinada en el barri de Benicalap de València, quan els agents van ser requerits per la Sala del 092 perquè, pel que sembla, s’havia produït un accident de circulació i el suposat causant havia abandonat la zona.

 

Quan la patrulla va arribar al lloc dels fets i gràcies a la descripció donada des de la Sala del 092, van trobar el vehicle en un carrer adjacent. Seguidament els agents van procedir a entrevistar-se amb l’ocupant del turisme, un jove de 24 anys, que mostrava «símptomes d’haver ingerit begudes alcohòliques».

 

A continuació se li va realitzar una primera prova d’alcoholèmia, que va oferir un resultat quatre vegades per damunt del permés, per la qual cosa es va procedir al seu trasllat a la Central de la Policia Local de València. En aquestes dependències se li van practicar dos proves d’alcoholèmia, encara que es va negar a la segona, motiu pel qual va ser detingut.

Últimes notícies

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.