Quatre detinguts per vendre ketamina, MDMA, popper i viagra que demanaven en la ‘internet profunda’

 

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones a la província de València per presumptament formar part d’una organització dedicada a vendre estupefaents com popper, ketamina i MDMA i fàrmacs com a pastilles de viagra que obtenien a través de pàgines de la ‘DeepWeb’ o ‘internet profunda’. 

  

L’operació ‘Tablets’ va començar a l’agost de 2018 amb la detenció d’uns dels sospitosos en el festival Medusa de Cullera per un suposat delicte de tràfic de drogues, en confiscar-li pastilles i altres substàncies, informa l’institut armat en un comunicat. A partir d’aquesta detenció, després d’una llarga recerca fins el mes de març passat, la Guàrdia Civil de Cullera ha desarticulat l’organització criminal en interceptar diversos paquets postals enviats als investigats i comprovar que contenien grans quantitats de droga per a la seua venda. 

  

D’aquesta forma, els investigadors van comprovar que les drogues que demanaven els sospitosos arribaven a través de paqueteria postal ordinària als seus domicilis. Suposadament traficaven amb multitud de substàncies, com speed, ketamina, MDMA, cocaïna, viagra i popper, entre altres. 

  

Els arrestats pel que sembla demanaven els estupefaents a través de mercats il·legals de droga que poden trobar-se en la part de la xarxa coneguda com ‘DeepWeb’ (‘internet profunda’) o ‘DarkNet’ (‘xarxa fosca’). En aquests mercats es poden adquirir tot tipus de substàncies amb criptomonedes per a dificultar la recerca policial. 

  

En els registres, els guàrdies civils es van confiscar de diversos tipus de droga, amb notòries quantitats de speed, ketamina i MDMA, a més de més de 250 pastilles de viagra. Una vegada identificats, els quatre presumptes autors –tots homes, espanyols i de 30 a 51 anys– van ser arrestats com a presumptes integrants d’una organització criminal dedicada a la venda d’estupefaents. 

  

Dos de les detencions es van produir a Cullera i altres dos a Torrent i València capital. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 5 de Sueca.

 

Detingut a València per provocar un accident i negar-se a la segona prova d’alcoholèmia

La Unitat d’Atestats i Investigació d’Accidents de la Policia Local de València ha detingut en la matinada d’aquest dilluns a un jove per presumptament provocar un accident de trànsit i negar-se a realitzar la segona prova d’alcoholèmia, després d’una primera en la qual va deixar un resultat quatre vegades per damunt del permés, segons ha informat aquest cos de seguretat en un comunicat.

 

Els fets van tindre lloc a les 1.00 hores de la matinada en el barri de Benicalap de València, quan els agents van ser requerits per la Sala del 092 perquè, pel que sembla, s’havia produït un accident de circulació i el suposat causant havia abandonat la zona.

 

Quan la patrulla va arribar al lloc dels fets i gràcies a la descripció donada des de la Sala del 092, van trobar el vehicle en un carrer adjacent. Seguidament els agents van procedir a entrevistar-se amb l’ocupant del turisme, un jove de 24 anys, que mostrava «símptomes d’haver ingerit begudes alcohòliques».

 

A continuació se li va realitzar una primera prova d’alcoholèmia, que va oferir un resultat quatre vegades per damunt del permés, per la qual cosa es va procedir al seu trasllat a la Central de la Policia Local de València. En aquestes dependències se li van practicar dos proves d’alcoholèmia, encara que es va negar a la segona, motiu pel qual va ser detingut.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.