Quatre manifestacions s’uneixen a València contra la ‘Llei Mordassa’ per injusta i repressiva

Quatre manifestacions convocades per més d’un centenar de col·lectius han recorregut la ciutat de València este dissabte fins a unir-se en una protesta conjunta per a expressar el seu «total rebuig» a la Llei orgànica de protecció de la seguretat ciutadana de 2015, coneguda com a ‘Llei Mordassa’, i exigir la seua «derogació immediata» en considerar la norma «injusta i repressiva«, així com la retirada de tots els procediments administratius en curs.

Esta concentració té un lema ‘Som i serem sense mordassa‘ (‘Som i serem sense mordassa’), la protesta ha arrencat repartida en quatre columnes diferents des de diversos punts de la ciutat, per a representar els diferents «eixos de lluita» afectats per la norma: Defensa de l’Habitatge, Defensa del Territori, Antiracista/antifeixista i de Feminismes.

Han marxat pel seu compte i després de fer-ho, amb actes paral·lels de protesta en el Port de València (columna en Defensa del Territori) o el CIE de Sapadors (Columna Antiracista/Antifeixista), han desembocat en una concentració unitària en la plaça de l’Ajuntament.

És en este enclavament del centre de la ciutat on, a partir de les 19 hores, les diferents marxes han confluït i s’han pogut veure les reivindicacions de diferents moviments socials: entre fum i banderes habitades feministes, s’ha expressat la solidaritat amb Colòmbia i amb el poble palestí, el ‘no’ a la Central Nuclear de Cofrents, els ‘iaioflautas’ han mostrat cartells «per les pensions actuals i futures», ecologistes han rebutjat a l’ampliació del Port de València i el «agronegocio» i la PAH ha demanat que no hi haja «ni un desnonament més».

 

<

>

 

<

>

Què és la Llei Mordassa?

El que popularment es coneix com a «Llei Mordassa» està format en realitat per un trio de normes jurídiques: la Llei de Protecció de la Seguretat Ciutadana, la reforma del Codi Penal i la Llei antigihadista. Estes tres normes van entrar en vigor l’u de juliol de dos mil quinze.

Quines infraccions inclou la llei mordassa?

En la llei mordassa s’inclou un llistat de conductes que es classifiquen en infraccions administratives molt greus, greus i lleus. No enunciarem totes en el nostre Blog, si vols aprofundir més, pots llegir els articles trenta-cinc i següents de la Llei.

Quines sancions econòmiques poden aplicar-se en la llei mordassa?

Les infraccions molt greus se sancionen amb una multa de 30.001 a 600.000 euros.
Les infraccions greus se sancionen amb una multa de 601 a 30.000 euros.
Les infraccions lleus se sancionen amb una multa de 100 a 600 euros.

Regulacions de la llei Mordassa

En la llei mordassa es regulen altres qüestions variades, com la documentació i identificació personal, o les potestats generals de policia de seguretat. Una altra qüestió que es regula en la llei són els registres corporals externs, coneguts com a «escorcolls».

 

 

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.