Quatre manifestacions s’uneixen a València contra la ‘Llei Mordassa’ per injusta i repressiva

Quatre manifestacions convocades per més d’un centenar de col·lectius han recorregut la ciutat de València este dissabte fins a unir-se en una protesta conjunta per a expressar el seu “total rebuig” a la Llei orgànica de protecció de la seguretat ciutadana de 2015, coneguda com a ‘Llei Mordassa’, i exigir la seua “derogació immediata” en considerar la norma “injusta i repressiva“, així com la retirada de tots els procediments administratius en curs.

Esta concentració té un lema ‘Som i serem sense mordassa‘ (‘Som i serem sense mordassa’), la protesta ha arrencat repartida en quatre columnes diferents des de diversos punts de la ciutat, per a representar els diferents “eixos de lluita” afectats per la norma: Defensa de l’Habitatge, Defensa del Territori, Antiracista/antifeixista i de Feminismes.

Han marxat pel seu compte i després de fer-ho, amb actes paral·lels de protesta en el Port de València (columna en Defensa del Territori) o el CIE de Sapadors (Columna Antiracista/Antifeixista), han desembocat en una concentració unitària en la plaça de l’Ajuntament.

És en este enclavament del centre de la ciutat on, a partir de les 19 hores, les diferents marxes han confluït i s’han pogut veure les reivindicacions de diferents moviments socials: entre fum i banderes habitades feministes, s’ha expressat la solidaritat amb Colòmbia i amb el poble palestí, el ‘no’ a la Central Nuclear de Cofrents, els ‘iaioflautas’ han mostrat cartells “per les pensions actuals i futures”, ecologistes han rebutjat a l’ampliació del Port de València i el “agronegocio” i la PAH ha demanat que no hi haja “ni un desnonament més”.

 

<

>

 

<

>

Què és la Llei Mordassa?

El que popularment es coneix com a “Llei Mordassa” està format en realitat per un trio de normes jurídiques: la Llei de Protecció de la Seguretat Ciutadana, la reforma del Codi Penal i la Llei antigihadista. Estes tres normes van entrar en vigor l’u de juliol de dos mil quinze.

Quines infraccions inclou la llei mordassa?

En la llei mordassa s’inclou un llistat de conductes que es classifiquen en infraccions administratives molt greus, greus i lleus. No enunciarem totes en el nostre Blog, si vols aprofundir més, pots llegir els articles trenta-cinc i següents de la Llei.

Quines sancions econòmiques poden aplicar-se en la llei mordassa?

Les infraccions molt greus se sancionen amb una multa de 30.001 a 600.000 euros.
Les infraccions greus se sancionen amb una multa de 601 a 30.000 euros.
Les infraccions lleus se sancionen amb una multa de 100 a 600 euros.

Regulacions de la llei Mordassa

En la llei mordassa es regulen altres qüestions variades, com la documentació i identificació personal, o les potestats generals de policia de seguretat. Una altra qüestió que es regula en la llei són els registres corporals externs, coneguts com a “escorcolls”.

 

 

Últimes notícies

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.