Quatre manifestacions s’uneixen a València contra la ‘Llei Mordassa’ per injusta i repressiva

Quatre manifestacions convocades per més d’un centenar de col·lectius han recorregut la ciutat de València este dissabte fins a unir-se en una protesta conjunta per a expressar el seu «total rebuig» a la Llei orgànica de protecció de la seguretat ciutadana de 2015, coneguda com a ‘Llei Mordassa’, i exigir la seua «derogació immediata» en considerar la norma «injusta i repressiva«, així com la retirada de tots els procediments administratius en curs.

Esta concentració té un lema ‘Som i serem sense mordassa‘ (‘Som i serem sense mordassa’), la protesta ha arrencat repartida en quatre columnes diferents des de diversos punts de la ciutat, per a representar els diferents «eixos de lluita» afectats per la norma: Defensa de l’Habitatge, Defensa del Territori, Antiracista/antifeixista i de Feminismes.

Han marxat pel seu compte i després de fer-ho, amb actes paral·lels de protesta en el Port de València (columna en Defensa del Territori) o el CIE de Sapadors (Columna Antiracista/Antifeixista), han desembocat en una concentració unitària en la plaça de l’Ajuntament.

És en este enclavament del centre de la ciutat on, a partir de les 19 hores, les diferents marxes han confluït i s’han pogut veure les reivindicacions de diferents moviments socials: entre fum i banderes habitades feministes, s’ha expressat la solidaritat amb Colòmbia i amb el poble palestí, el ‘no’ a la Central Nuclear de Cofrents, els ‘iaioflautas’ han mostrat cartells «per les pensions actuals i futures», ecologistes han rebutjat a l’ampliació del Port de València i el «agronegocio» i la PAH ha demanat que no hi haja «ni un desnonament més».

 

<

>

 

<

>

Què és la Llei Mordassa?

El que popularment es coneix com a «Llei Mordassa» està format en realitat per un trio de normes jurídiques: la Llei de Protecció de la Seguretat Ciutadana, la reforma del Codi Penal i la Llei antigihadista. Estes tres normes van entrar en vigor l’u de juliol de dos mil quinze.

Quines infraccions inclou la llei mordassa?

En la llei mordassa s’inclou un llistat de conductes que es classifiquen en infraccions administratives molt greus, greus i lleus. No enunciarem totes en el nostre Blog, si vols aprofundir més, pots llegir els articles trenta-cinc i següents de la Llei.

Quines sancions econòmiques poden aplicar-se en la llei mordassa?

Les infraccions molt greus se sancionen amb una multa de 30.001 a 600.000 euros.
Les infraccions greus se sancionen amb una multa de 601 a 30.000 euros.
Les infraccions lleus se sancionen amb una multa de 100 a 600 euros.

Regulacions de la llei Mordassa

En la llei mordassa es regulen altres qüestions variades, com la documentació i identificació personal, o les potestats generals de policia de seguretat. Una altra qüestió que es regula en la llei són els registres corporals externs, coneguts com a «escorcolls».

 

 

Últimes notícies

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia calorós, amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibles ruixats forts amb tempesta a l’interior del terç nord.

El professorat en vaga mou l’acampada de la plaça de la Mare de Déu per a facilitar el Corpus

L’acampada indefinida de professors a la plaça de la Mare de Déu de València es reubica uns metres per a facilitar els preparatius i actes del Corpus, però anuncia que diumenge tornarà a ocupar l’espai alliberat.

El professorat valencià encadena 19 dies lectius de vaga sense avançar en la negociació

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic valencià arriba als 19 dies lectius amb noves manifestacions a València i Alacant, acampada a la plaça de la Verge i sense que Educació haja représ la negociació amb tots els sindicats.

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.