14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Quatre manifestacions s’uneixen a València contra la ‘Llei Mordassa’ per injusta i repressiva

Quatre manifestacions convocades per més d’un centenar de col·lectius han recorregut la ciutat de València este dissabte fins a unir-se en una protesta conjunta per a expressar el seu “total rebuig” a la Llei orgànica de protecció de la seguretat ciutadana de 2015, coneguda com a ‘Llei Mordassa’, i exigir la seua “derogació immediata” en considerar la norma “injusta i repressiva“, així com la retirada de tots els procediments administratius en curs.

Esta concentració té un lema ‘Som i serem sense mordassa‘ (‘Som i serem sense mordassa’), la protesta ha arrencat repartida en quatre columnes diferents des de diversos punts de la ciutat, per a representar els diferents “eixos de lluita” afectats per la norma: Defensa de l’Habitatge, Defensa del Territori, Antiracista/antifeixista i de Feminismes.

Han marxat pel seu compte i després de fer-ho, amb actes paral·lels de protesta en el Port de València (columna en Defensa del Territori) o el CIE de Sapadors (Columna Antiracista/Antifeixista), han desembocat en una concentració unitària en la plaça de l’Ajuntament.

És en este enclavament del centre de la ciutat on, a partir de les 19 hores, les diferents marxes han confluït i s’han pogut veure les reivindicacions de diferents moviments socials: entre fum i banderes habitades feministes, s’ha expressat la solidaritat amb Colòmbia i amb el poble palestí, el ‘no’ a la Central Nuclear de Cofrents, els ‘iaioflautas’ han mostrat cartells “per les pensions actuals i futures”, ecologistes han rebutjat a l’ampliació del Port de València i el “agronegocio” i la PAH ha demanat que no hi haja “ni un desnonament més”.

 

<

>

 

<

>

Què és la Llei Mordassa?

El que popularment es coneix com a “Llei Mordassa” està format en realitat per un trio de normes jurídiques: la Llei de Protecció de la Seguretat Ciutadana, la reforma del Codi Penal i la Llei antigihadista. Estes tres normes van entrar en vigor l’u de juliol de dos mil quinze.

Quines infraccions inclou la llei mordassa?

En la llei mordassa s’inclou un llistat de conductes que es classifiquen en infraccions administratives molt greus, greus i lleus. No enunciarem totes en el nostre Blog, si vols aprofundir més, pots llegir els articles trenta-cinc i següents de la Llei.

Quines sancions econòmiques poden aplicar-se en la llei mordassa?

Les infraccions molt greus se sancionen amb una multa de 30.001 a 600.000 euros.
Les infraccions greus se sancionen amb una multa de 601 a 30.000 euros.
Les infraccions lleus se sancionen amb una multa de 100 a 600 euros.

Regulacions de la llei Mordassa

En la llei mordassa es regulen altres qüestions variades, com la documentació i identificació personal, o les potestats generals de policia de seguretat. Una altra qüestió que es regula en la llei són els registres corporals externs, coneguts com a “escorcolls”.

 

 

Últimes notícies

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.

València Basket busca prolongar la seua ratxa en la pista de l’Estudiants

El conjunt taronja visita a Estudiants en la jornada 17 per a estirar una ratxa de cinc victòries, impulsat pel seu bon moment en Eurolliga i la volta de peces clau.

Un Llevant Femení reforçat vol aprofitar el cansament del Reial Madrid

El Llevant Femení arriba animat pel seu primer triomf del curs i rep al Reial Madrid, segon en la taula, amb la idea d'explotar el seu menor descans. El dol es juga el dissabte a les 12.00 a Buñol.