El relat dels fets: com l’autor del crim de Susqueda va matar la seua exparella a sang freda l’any 1997

 

L’home que els Mossos d’Esquadra han detingut este dilluns acusat de ser l’autor material de l’assassinat dels dos joves del pantà de Susqueda ja tenia al seu historial delictiu haver matat a la seua parella l’any 1997. Jordi Magentí, i segons en aquell moment es va poder donar per provat per un jurat popular, va posar fi a la vida de la seua dona amb una escopeta semiautomàtica marca Browning. Imputat per assassinat, va ser condemnat a quinze anys de presó.

 

Era un quart de cinc de la vesprada del 4 de desembre de 1997 quan l’home, amb tres cartutxos de matar javalins a l’escopeta, va estar esperant a la seua parella al mig del carrer. Es va amagar entre uns cotxes un carrer que sabia que ella passaria i, al cap d’un parell d’hores, quan la va vore , va eixir , la va cridar pel seu nom i li va disparar per l’esquena tres tirs. L’home va ferir a la dona al lateral del cos i va acabar caient a terra.

 

Va tornar a carregar l’escopeta

Jordi Magentí encara portava a la butxaca un altre cartutx de perdigons, el va carregar a l’escopeta i va efectuar un últim tir a l’esquena de la dona, que ja estava estirada a terra. Un dels tirs, dels quatre que va disparar, va impactar al pulmó de la dona, destrossant-lo. La dona va morir a l’acte.

Últimes notícies

Direccions de centres i famílies reclamen a Pérez Llorca que desbloquege el conflicte educatiu

Les associacions de direccions d’Infantil, Primària, Secundària i Educació Especial i la Confederació Gonzalo Anaya demanen una reunió urgent amb Juanfran Pérez Llorca perquè intervena directament en el conflicte educatiu que afecta el final de curs i la preparació del pròxim.

Compromís acusa Vox de marcar els pressupostos i d’oblidar els valencians

Compromís presenta una esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat per a 2026 i assegura que responen a les exigències de Vox i no a les necessitats reals de la ciutadania valenciana.

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.

A la presó dos hòmens detinguts en Dénia quan anaven a embarcar a Eivissa amb dos quilos de cocaïna

Dos hòmens de 24 i 30 anys ingressen a la presó provisional després de ser detinguts en el port de Dénia quan anaven a embarcar cap a Eivissa amb més de dos quilos de cocaïna amagats en una maleta.

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.