15.3 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

El relat dels fets: com l’autor del crim de Susqueda va matar la seua exparella a sang freda l’any 1997

 

L’home que els Mossos d’Esquadra han detingut este dilluns acusat de ser l’autor material de l’assassinat dels dos joves del pantà de Susqueda ja tenia al seu historial delictiu haver matat a la seua parella l’any 1997. Jordi Magentí, i segons en aquell moment es va poder donar per provat per un jurat popular, va posar fi a la vida de la seua dona amb una escopeta semiautomàtica marca Browning. Imputat per assassinat, va ser condemnat a quinze anys de presó.

 

Era un quart de cinc de la vesprada del 4 de desembre de 1997 quan l’home, amb tres cartutxos de matar javalins a l’escopeta, va estar esperant a la seua parella al mig del carrer. Es va amagar entre uns cotxes un carrer que sabia que ella passaria i, al cap d’un parell d’hores, quan la va vore , va eixir , la va cridar pel seu nom i li va disparar per l’esquena tres tirs. L’home va ferir a la dona al lateral del cos i va acabar caient a terra.

 

Va tornar a carregar l’escopeta

Jordi Magentí encara portava a la butxaca un altre cartutx de perdigons, el va carregar a l’escopeta i va efectuar un últim tir a l’esquena de la dona, que ja estava estirada a terra. Un dels tirs, dels quatre que va disparar, va impactar al pulmó de la dona, destrossant-lo. La dona va morir a l’acte.

Últimes notícies

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.

Obres i finançament del Nou Mestalla marquen el 2025 del València amb Kiat Lim

El València va reactivar les obres del Nou Mestalla i va tancar un finançament clau per a completar l'estadi i reestructurar el seu deute. L'any també va estar marcat per la presidència de Kiat Lim i una junta amb crítiques de part de l'afició.