9.1 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

El relat dels fets: com l’autor del crim de Susqueda va matar la seua exparella a sang freda l’any 1997

 

L’home que els Mossos d’Esquadra han detingut este dilluns acusat de ser l’autor material de l’assassinat dels dos joves del pantà de Susqueda ja tenia al seu historial delictiu haver matat a la seua parella l’any 1997. Jordi Magentí, i segons en aquell moment es va poder donar per provat per un jurat popular, va posar fi a la vida de la seua dona amb una escopeta semiautomàtica marca Browning. Imputat per assassinat, va ser condemnat a quinze anys de presó.

 

Era un quart de cinc de la vesprada del 4 de desembre de 1997 quan l’home, amb tres cartutxos de matar javalins a l’escopeta, va estar esperant a la seua parella al mig del carrer. Es va amagar entre uns cotxes un carrer que sabia que ella passaria i, al cap d’un parell d’hores, quan la va vore , va eixir , la va cridar pel seu nom i li va disparar per l’esquena tres tirs. L’home va ferir a la dona al lateral del cos i va acabar caient a terra.

 

Va tornar a carregar l’escopeta

Jordi Magentí encara portava a la butxaca un altre cartutx de perdigons, el va carregar a l’escopeta i va efectuar un últim tir a l’esquena de la dona, que ja estava estirada a terra. Un dels tirs, dels quatre que va disparar, va impactar al pulmó de la dona, destrossant-lo. La dona va morir a l’acte.

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.