10.5 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Un home se suïcida abans de ser desnonat en el barri de Sants a Barcelona

 

Un home de 58 anys es va suïcidar ahir en el barri de Sants, a Barcelona, després que la comitiva judicial telefonara a la seua casa per a executar una ordre de desnonament. Segons fonts de l’ajuntament, l’home estava sent atés pels serveis d’habitatge del consistori.

Quan una de les dos persones de la comitiva judicial han trucat a la porta de l’habitatge, l’home respost “un moment” i després, s’ha llançat pel pati interior de l’habitatge, segons han comunicat.

No s’ha especificat si l’ajuntament de Barcelona havia facilitat alguna solució a la víctima. El jutjat de primera instància número 3 de Barcelona va desestimar un informe municipal per a la suspensió del desnonament perquè no reunia les exigències que requereix la llei, segons ha comunicat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

 

La versió del TSJC

 

El TSJC ha comunicat que la primera data per al desnonament havia quedat “suspesa derivada de la sol·licitud i tramitació de la justícia gratuïta.”  La segona data fixada estava assenyalada per a hui, 14 de juny.

Des del TSJC s’informa que “quan des del jutjat es fa lliurament a l’inquilí de la fitxa perquè indique si necessita ajuda de Serveis Socials, este no l’emplena. Això implica que el jutjat no dispose d’autorització per a traslladar als Serveis Socials informació sobre el procediment.”

Segons explica el TSJC, l’advocat de la víctima va presentar “un informe de Serveis Socials en el jutjat indicant la vulnerabilitat de l’inquilí i sol·licitant la suspensió del llançament.

Amb les dades que es recullen en l’informe, el jutjat desestima la suspensió perquè les circumstàncies que allí es recullen no són les que regula el Reial decret com a vulnerabilitat que permeta la suspensió del llançament.”

 

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.