14.1 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Un home se suïcida abans de ser desnonat en el barri de Sants a Barcelona

 

Un home de 58 anys es va suïcidar ahir en el barri de Sants, a Barcelona, després que la comitiva judicial telefonara a la seua casa per a executar una ordre de desnonament. Segons fonts de l’ajuntament, l’home estava sent atés pels serveis d’habitatge del consistori.

Quan una de les dos persones de la comitiva judicial han trucat a la porta de l’habitatge, l’home respost “un moment” i després, s’ha llançat pel pati interior de l’habitatge, segons han comunicat.

No s’ha especificat si l’ajuntament de Barcelona havia facilitat alguna solució a la víctima. El jutjat de primera instància número 3 de Barcelona va desestimar un informe municipal per a la suspensió del desnonament perquè no reunia les exigències que requereix la llei, segons ha comunicat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

 

La versió del TSJC

 

El TSJC ha comunicat que la primera data per al desnonament havia quedat “suspesa derivada de la sol·licitud i tramitació de la justícia gratuïta.”  La segona data fixada estava assenyalada per a hui, 14 de juny.

Des del TSJC s’informa que “quan des del jutjat es fa lliurament a l’inquilí de la fitxa perquè indique si necessita ajuda de Serveis Socials, este no l’emplena. Això implica que el jutjat no dispose d’autorització per a traslladar als Serveis Socials informació sobre el procediment.”

Segons explica el TSJC, l’advocat de la víctima va presentar “un informe de Serveis Socials en el jutjat indicant la vulnerabilitat de l’inquilí i sol·licitant la suspensió del llançament.

Amb les dades que es recullen en l’informe, el jutjat desestima la suspensió perquè les circumstàncies que allí es recullen no són les que regula el Reial decret com a vulnerabilitat que permeta la suspensió del llançament.”

 

Últimes notícies

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.