Un home se suïcida abans de ser desnonat en el barri de Sants a Barcelona

 

Un home de 58 anys es va suïcidar ahir en el barri de Sants, a Barcelona, després que la comitiva judicial telefonara a la seua casa per a executar una ordre de desnonament. Segons fonts de l’ajuntament, l’home estava sent atés pels serveis d’habitatge del consistori.

Quan una de les dos persones de la comitiva judicial han trucat a la porta de l’habitatge, l’home respost «un moment» i després, s’ha llançat pel pati interior de l’habitatge, segons han comunicat.

No s’ha especificat si l’ajuntament de Barcelona havia facilitat alguna solució a la víctima. El jutjat de primera instància número 3 de Barcelona va desestimar un informe municipal per a la suspensió del desnonament perquè no reunia les exigències que requereix la llei, segons ha comunicat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

 

La versió del TSJC

 

El TSJC ha comunicat que la primera data per al desnonament havia quedat «suspesa derivada de la sol·licitud i tramitació de la justícia gratuïta.»  La segona data fixada estava assenyalada per a hui, 14 de juny.

Des del TSJC s’informa que «quan des del jutjat es fa lliurament a l’inquilí de la fitxa perquè indique si necessita ajuda de Serveis Socials, este no l’emplena. Això implica que el jutjat no dispose d’autorització per a traslladar als Serveis Socials informació sobre el procediment.»

Segons explica el TSJC, l’advocat de la víctima va presentar «un informe de Serveis Socials en el jutjat indicant la vulnerabilitat de l’inquilí i sol·licitant la suspensió del llançament.

Amb les dades que es recullen en l’informe, el jutjat desestima la suspensió perquè les circumstàncies que allí es recullen no són les que regula el Reial decret com a vulnerabilitat que permeta la suspensió del llançament.»

 

Últimes notícies

València dedicarà el betlem monumental de Nadal als 700 anys del Corpus i a José Vergara

La instal·lació, de quasi 40 metres quadrats, podrà visitar-se gratuïtament des del 2 de desembre al Saló de Cristall

Rehabilitar un os triat per a l’alliberament marca després com es comporta al bosc

Un estudi amb ossos orfes rehabilitats en sis països europeus mostra que el tipus de rehabilitació influïx en com es mouen i en la seua actitud davant espais humanitzats quan tornen a la natura.

El Nou Mestalla entra en una fase clau amb l’itzat de la coberta

El Nou Mestalla ha iniciat l’itzat coordinat de l’estructura principal de la futura coberta, una maniobra complexa amb tecnologia d’elevació sincronitzada que marcarà la configuració definitiva de l’estadi.

Tres dels cinc detinguts per tràfic de droga a gran escala ingressen en presó

La Policia Nacional ha desarticulat un grup criminal que distribuïa cocaïna i haixix des del camp de Gibraltar i ha detingut cinc persones, tres ja en presó provisional.

Consternació a Alzira per la mort d’una xiqueta de 11 anys en caure-li un pilar a casa

Una xiqueta de 11 anys ha mort a Alzira en caure-li un pilar en una vivenda de la Vall de la Casella. El seu germà de 9 anys continua ingressat a l’Hospital La Fe amb diversos traumatismes.

Catorze detinguts a Torrevieja per una xarxa de venda de droga

La Guàrdia Civil ha desarticulat a Torrevieja una organització dedicada a la venda i distribució de droga, amb catorze detinguts i quatre domicilis escorcollats.

El Consell aprovarà la pròxima setmana la pujada salarial del professorat públic

El Consell té previst donar llum verda en el pròxim ple a la primera pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat de l’educació pública no universitària. El president Juanfran Pérez Llorca ha remarcat a Polop que el Govern valencià complix així els compromisos adquirits.

El PSPV-PSOE reclama disculpes a Mompó per dir-li a Morant ‘lameculos de Sánchez’

El PSPV-PSOE ha demanat a Vicent Mompó, president de la Diputació de València, que es disculpe per haver qualificat Diana Morant de ‘lameculos de Sánchez’ en un missatge en xarxes socials, unes paraules que els socialistes consideren masclistes i agressives.