Un home se suïcida abans de ser desnonat en el barri de Sants a Barcelona

 

Un home de 58 anys es va suïcidar ahir en el barri de Sants, a Barcelona, després que la comitiva judicial telefonara a la seua casa per a executar una ordre de desnonament. Segons fonts de l’ajuntament, l’home estava sent atés pels serveis d’habitatge del consistori.

Quan una de les dos persones de la comitiva judicial han trucat a la porta de l’habitatge, l’home respost “un moment” i després, s’ha llançat pel pati interior de l’habitatge, segons han comunicat.

No s’ha especificat si l’ajuntament de Barcelona havia facilitat alguna solució a la víctima. El jutjat de primera instància número 3 de Barcelona va desestimar un informe municipal per a la suspensió del desnonament perquè no reunia les exigències que requereix la llei, segons ha comunicat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

 

La versió del TSJC

 

El TSJC ha comunicat que la primera data per al desnonament havia quedat “suspesa derivada de la sol·licitud i tramitació de la justícia gratuïta.”  La segona data fixada estava assenyalada per a hui, 14 de juny.

Des del TSJC s’informa que “quan des del jutjat es fa lliurament a l’inquilí de la fitxa perquè indique si necessita ajuda de Serveis Socials, este no l’emplena. Això implica que el jutjat no dispose d’autorització per a traslladar als Serveis Socials informació sobre el procediment.”

Segons explica el TSJC, l’advocat de la víctima va presentar “un informe de Serveis Socials en el jutjat indicant la vulnerabilitat de l’inquilí i sol·licitant la suspensió del llançament.

Amb les dades que es recullen en l’informe, el jutjat desestima la suspensió perquè les circumstàncies que allí es recullen no són les que regula el Reial decret com a vulnerabilitat que permeta la suspensió del llançament.”

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.