Tres anys i nou mesos de presó per a un home de Castelló per enviar pornografia infantil per Whatsapp

Un pedòfil s'enfronta a tres anys i nou mesos de presó pels delictes de prostitució, corrupció i exhibició de material pornogràfic a menors. La Fiscalia i la defensa de l'acusat, un ciutadà lituà veí de Castelló, han arribat a un acord 'in extremis' en l'Audiència Provincial acordant per al condemnat una pena de tres anys i nou mesos de presó per aquestos delictes. L'home, de 36 anys, va reconéixer en el judici haver mostrat en novembre de 2016 un vídeo de pornografia infantil a una menor de 14 anys, a la qual li va preguntar si ella volia mantindre relacions sexuals amb ell. La menor, espantada es va negar i va fugir. L'acusat també va admetre haver tingut i reenviat per l'aplicació de Whatsapp imatges pedòfiles, és a dir, vídeos on xiquets són violats per adults. L'home va acudir a judici des de presó, ja que ja va ser detingut fa dos anys. En la vista oral va rebre l'ajuda d'una intèrpret que li va traduir els termes del pacte. Després de la seua estança en la presó, haurà de complir altres tres anys de llibertat vigilada, i no podrà dur a terme activitats amb xiquets. 

La defensa, per la seua banda va demanar la suspensió de la pena de presó per temps de cinc anys i va demanar treballs en benefici de la comunitat. Això significaria que el pedòfil ja no aniria a la presó amb el risc que això comporta, a canvi de no cometre cap delicte en els pròxims cinc anys. El Ministeri Fiscal no es va oposar a la mesura, al·legant que el processat no té antecedents i porta dos anys en presó preventiva. Va demanar, no obstant, que el condemnat se sotmetera a un programa d'educació social i sexual. El tribunal, més endavant serà qui decidirà si accepta o no l'execució de la sentència. La defensa va demanar la posada en llibertat del pedòfil, en vista de la consideració de la pena. Siga com siga, el condemnat haurà de pagar els costos del judici.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.