26.2 C
València
Dimarts, 8 juliol, 2025

Tres anys i nou mesos de presó per a un home de Castelló per enviar pornografia infantil per Whatsapp

Un pedòfil s'enfronta a tres anys i nou mesos de presó pels delictes de prostitució, corrupció i exhibició de material pornogràfic a menors. La Fiscalia i la defensa de l'acusat, un ciutadà lituà veí de Castelló, han arribat a un acord 'in extremis' en l'Audiència Provincial acordant per al condemnat una pena de tres anys i nou mesos de presó per aquestos delictes. L'home, de 36 anys, va reconéixer en el judici haver mostrat en novembre de 2016 un vídeo de pornografia infantil a una menor de 14 anys, a la qual li va preguntar si ella volia mantindre relacions sexuals amb ell. La menor, espantada es va negar i va fugir. L'acusat també va admetre haver tingut i reenviat per l'aplicació de Whatsapp imatges pedòfiles, és a dir, vídeos on xiquets són violats per adults. L'home va acudir a judici des de presó, ja que ja va ser detingut fa dos anys. En la vista oral va rebre l'ajuda d'una intèrpret que li va traduir els termes del pacte. Després de la seua estança en la presó, haurà de complir altres tres anys de llibertat vigilada, i no podrà dur a terme activitats amb xiquets. 

La defensa, per la seua banda va demanar la suspensió de la pena de presó per temps de cinc anys i va demanar treballs en benefici de la comunitat. Això significaria que el pedòfil ja no aniria a la presó amb el risc que això comporta, a canvi de no cometre cap delicte en els pròxims cinc anys. El Ministeri Fiscal no es va oposar a la mesura, al·legant que el processat no té antecedents i porta dos anys en presó preventiva. Va demanar, no obstant, que el condemnat se sotmetera a un programa d'educació social i sexual. El tribunal, més endavant serà qui decidirà si accepta o no l'execució de la sentència. La defensa va demanar la posada en llibertat del pedòfil, en vista de la consideració de la pena. Siga com siga, el condemnat haurà de pagar els costos del judici.

Últimes notícies

Alacant registra la segona nit més càlida al juliol amb una temperatura mínima de 26,4 graus

La Comunitat Valenciana viu una matinada tòrrida amb mínimes rècord a Alacant i zones pròximes, gràcies al vent humit i la mar càlida, mentres que un incendi a Tarragona afecta la qualitat de l'aire a València.

Detinguts a València per vendre drogues en associació cannábica de Russafa

Dos persones van ser arrestades en Russafa, València, per vendre drogues en una associació cannábica sense complir la normativa, després d'una investigació policial.

Tràgic ofegament a la platja La Romana de Alcossebre deixa un mort

Un home va morir ofegat a la platja La Romana de Alcossebre, Castelló. Els servicis d'emergència no van aconseguir reanimar-ho després de traure-ho de l'aigua.

Francisco Camps defén el seu dret a postular-se en el PP i presenta el seu projecte polític a València

Francisco Camps, expresident de la Generalitat Valenciana, exposa el seu projecte polític en un acte a València i defén el seu dret a presentar-se en el PP amb l'ambició de tornar a guanyar per majoria.

El fum de l’incendi de Paüls aconseguix àmplies zones d’Alacant a 400 quilòmetres de distància

El fum produït per l'incendi forestal actiu a Paüls, Tarragona, ha arribat a àmplies zones de la província d'Alacant, generant nombrosos crits d'alerta en la Comunitat Valenciana.

Detenen a dos hòmens per intentar robar 30.000 euros en una emboscada en carretera a Alacant

Dos individus van intentar robar 30.000 euros a un comercial a Alacant mitjançant una emboscada en carretera mentres transportava els diners en efectiu.

Detingut a València per més de 20 robatoris amb força a Albal i Catarroja

Un home de 40 anys ha sigut detingut a València acusat de realitzar més d'una vintena de robatoris amb força en comerços d'Albal i Catarroja, amb un valor total de quasi 38.000 euros en efectiu sostret.

La Comunitat Valenciana tindrà temperatures més baixes hui abans de tempestes fortes previstes per a demà

Hui en la Comunitat Valenciana les temperatures baixaran lleugerament, especialment a Castelló, abans de l'arribada de tempestes localment fortes en la mitat nord demà.