9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Tres anys i nou mesos de presó per a un home de Castelló per enviar pornografia infantil per Whatsapp

Un pedòfil s'enfronta a tres anys i nou mesos de presó pels delictes de prostitució, corrupció i exhibició de material pornogràfic a menors. La Fiscalia i la defensa de l'acusat, un ciutadà lituà veí de Castelló, han arribat a un acord 'in extremis' en l'Audiència Provincial acordant per al condemnat una pena de tres anys i nou mesos de presó per aquestos delictes. L'home, de 36 anys, va reconéixer en el judici haver mostrat en novembre de 2016 un vídeo de pornografia infantil a una menor de 14 anys, a la qual li va preguntar si ella volia mantindre relacions sexuals amb ell. La menor, espantada es va negar i va fugir. L'acusat també va admetre haver tingut i reenviat per l'aplicació de Whatsapp imatges pedòfiles, és a dir, vídeos on xiquets són violats per adults. L'home va acudir a judici des de presó, ja que ja va ser detingut fa dos anys. En la vista oral va rebre l'ajuda d'una intèrpret que li va traduir els termes del pacte. Després de la seua estança en la presó, haurà de complir altres tres anys de llibertat vigilada, i no podrà dur a terme activitats amb xiquets. 

La defensa, per la seua banda va demanar la suspensió de la pena de presó per temps de cinc anys i va demanar treballs en benefici de la comunitat. Això significaria que el pedòfil ja no aniria a la presó amb el risc que això comporta, a canvi de no cometre cap delicte en els pròxims cinc anys. El Ministeri Fiscal no es va oposar a la mesura, al·legant que el processat no té antecedents i porta dos anys en presó preventiva. Va demanar, no obstant, que el condemnat se sotmetera a un programa d'educació social i sexual. El tribunal, més endavant serà qui decidirà si accepta o no l'execució de la sentència. La defensa va demanar la posada en llibertat del pedòfil, en vista de la consideració de la pena. Siga com siga, el condemnat haurà de pagar els costos del judici.

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.