Tres anys i nou mesos de presó per a un home de Castelló per enviar pornografia infantil per Whatsapp

Un pedòfil s'enfronta a tres anys i nou mesos de presó pels delictes de prostitució, corrupció i exhibició de material pornogràfic a menors. La Fiscalia i la defensa de l'acusat, un ciutadà lituà veí de Castelló, han arribat a un acord 'in extremis' en l'Audiència Provincial acordant per al condemnat una pena de tres anys i nou mesos de presó per aquestos delictes. L'home, de 36 anys, va reconéixer en el judici haver mostrat en novembre de 2016 un vídeo de pornografia infantil a una menor de 14 anys, a la qual li va preguntar si ella volia mantindre relacions sexuals amb ell. La menor, espantada es va negar i va fugir. L'acusat també va admetre haver tingut i reenviat per l'aplicació de Whatsapp imatges pedòfiles, és a dir, vídeos on xiquets són violats per adults. L'home va acudir a judici des de presó, ja que ja va ser detingut fa dos anys. En la vista oral va rebre l'ajuda d'una intèrpret que li va traduir els termes del pacte. Després de la seua estança en la presó, haurà de complir altres tres anys de llibertat vigilada, i no podrà dur a terme activitats amb xiquets. 

La defensa, per la seua banda va demanar la suspensió de la pena de presó per temps de cinc anys i va demanar treballs en benefici de la comunitat. Això significaria que el pedòfil ja no aniria a la presó amb el risc que això comporta, a canvi de no cometre cap delicte en els pròxims cinc anys. El Ministeri Fiscal no es va oposar a la mesura, al·legant que el processat no té antecedents i porta dos anys en presó preventiva. Va demanar, no obstant, que el condemnat se sotmetera a un programa d'educació social i sexual. El tribunal, més endavant serà qui decidirà si accepta o no l'execució de la sentència. La defensa va demanar la posada en llibertat del pedòfil, en vista de la consideració de la pena. Siga com siga, el condemnat haurà de pagar els costos del judici.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.