Troben un caiman viu d’uns 1,60 metres de longitud en una finca de Sax

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de la Investigació Caimanali, ha intervingut un caiman d’1,60 metres i una àguila de Harris en una finca de la localitat de Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant). El caiman vivia en unes condicions inadequades, que impedien que tinguera la qualitat de vida òptima necessària per a la seua espècie. El seu propietari l’anunciava per a la venda per 2.000 euros. 

 

El passat 25 de febrer, el Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de Monòver, el Vinalopó Mitjà (Alacant), va tindre coneixement de l’existència d’un caiman, que podia trobar-se en una finca particular de manera irregular. Els agents del SEPRONA, en estreta col·laboració amb el Col·legi Oficial de Veterinaris d’Alacant i el Servei Oficial d’Inspecció, Vigilància i Regulació de les Exportacions (SOIVRE), van donar inici a una investigació duta a terme per a localitzar i identificar al presumpte propietari i la localització de la finca a on es trobava l’animal. 

 

Tan prompte com van identificar plenament a l’implicat, i van conseguir situar la casa en Sax, els agents es van desplaçar fins al lloc a fi de fer una inspecció. Ha sigut este dilluns, 1 de març, quan han trobat al caiman de més d’un metre i mig de longitud, al costat d’un exemplar d’àguila de Harris.

 

El caiman està al Parc Zoològic Riu Safari d’Elx

Requerit el titular de la finca perquè acreditara la legal procedència dels dos animals, i la seua tinença, només va poder aportar el document de cessió de l’àguila, si bé no va poder demostrar la lícita propietat del caiman. Tampoc va poder acreditar l’origen de cap d’ells. A demés, del caiman, ni aportava el segur corresponent per a la tinença d’animals potencialment perillosos. Per este motiu, la Guàrdia Civil va intervindre els dos exemplars. 

 

El dimarts 2 de març, el SEPRONA va procedir al trasllat i dipòsit del caiman al Parc Zoològic Riu Safari d’Elx, a on compten amb les condicions adequades per al seu correcte creixement. Ja se li ha inserit el microxip, quedant registrat en el Registre Informàtic Valencià d’Identificació Animal (RIVIA). Per part seua, l’àguila estarà en la finca, ja que el propietari sí que té unes instal·lacions adequades per a ella, a l’espera de la resolució de l’expedient per part de les autoritats competents. 

 

El SOIVRE, autoritat científica encarregada de fer l’anàlisi i autenticació dels exemplars, determinarà l’espècie, la seua catalogació i el grau de protecció a la que estan sotmesos.

 

En tractar-se espècies afectades pel Conveni de la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestres (CITES), la inclusió en un o altre annex, determinarà que la responsabilitat siga administrativa o penal, sobre la base del Reglament Europeu número 338/97, de protecció d’espècies de la fauna i flora silvestres a través del control del seu comerç. Els dos animals es troben a la disposició de l’Administrador de Duanes i Impostos Especials d’Alacant, autoritat competent per a determinar el seu destí definitiu. 

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.