Troben un caiman viu d’uns 1,60 metres de longitud en una finca de Sax

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de la Investigació Caimanali, ha intervingut un caiman d’1,60 metres i una àguila de Harris en una finca de la localitat de Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant). El caiman vivia en unes condicions inadequades, que impedien que tinguera la qualitat de vida òptima necessària per a la seua espècie. El seu propietari l’anunciava per a la venda per 2.000 euros. 

 

El passat 25 de febrer, el Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de Monòver, el Vinalopó Mitjà (Alacant), va tindre coneixement de l’existència d’un caiman, que podia trobar-se en una finca particular de manera irregular. Els agents del SEPRONA, en estreta col·laboració amb el Col·legi Oficial de Veterinaris d’Alacant i el Servei Oficial d’Inspecció, Vigilància i Regulació de les Exportacions (SOIVRE), van donar inici a una investigació duta a terme per a localitzar i identificar al presumpte propietari i la localització de la finca a on es trobava l’animal. 

 

Tan prompte com van identificar plenament a l’implicat, i van conseguir situar la casa en Sax, els agents es van desplaçar fins al lloc a fi de fer una inspecció. Ha sigut este dilluns, 1 de març, quan han trobat al caiman de més d’un metre i mig de longitud, al costat d’un exemplar d’àguila de Harris.

 

El caiman està al Parc Zoològic Riu Safari d’Elx

Requerit el titular de la finca perquè acreditara la legal procedència dels dos animals, i la seua tinença, només va poder aportar el document de cessió de l’àguila, si bé no va poder demostrar la lícita propietat del caiman. Tampoc va poder acreditar l’origen de cap d’ells. A demés, del caiman, ni aportava el segur corresponent per a la tinença d’animals potencialment perillosos. Per este motiu, la Guàrdia Civil va intervindre els dos exemplars. 

 

El dimarts 2 de març, el SEPRONA va procedir al trasllat i dipòsit del caiman al Parc Zoològic Riu Safari d’Elx, a on compten amb les condicions adequades per al seu correcte creixement. Ja se li ha inserit el microxip, quedant registrat en el Registre Informàtic Valencià d’Identificació Animal (RIVIA). Per part seua, l’àguila estarà en la finca, ja que el propietari sí que té unes instal·lacions adequades per a ella, a l’espera de la resolució de l’expedient per part de les autoritats competents. 

 

El SOIVRE, autoritat científica encarregada de fer l’anàlisi i autenticació dels exemplars, determinarà l’espècie, la seua catalogació i el grau de protecció a la que estan sotmesos.

 

En tractar-se espècies afectades pel Conveni de la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestres (CITES), la inclusió en un o altre annex, determinarà que la responsabilitat siga administrativa o penal, sobre la base del Reglament Europeu número 338/97, de protecció d’espècies de la fauna i flora silvestres a través del control del seu comerç. Els dos animals es troben a la disposició de l’Administrador de Duanes i Impostos Especials d’Alacant, autoritat competent per a determinar el seu destí definitiu. 

Últimes notícies

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.