Troben un caiman viu d’uns 1,60 metres de longitud en una finca de Sax

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de la Investigació Caimanali, ha intervingut un caiman d’1,60 metres i una àguila de Harris en una finca de la localitat de Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant). El caiman vivia en unes condicions inadequades, que impedien que tinguera la qualitat de vida òptima necessària per a la seua espècie. El seu propietari l’anunciava per a la venda per 2.000 euros. 

 

El passat 25 de febrer, el Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de Monòver, el Vinalopó Mitjà (Alacant), va tindre coneixement de l’existència d’un caiman, que podia trobar-se en una finca particular de manera irregular. Els agents del SEPRONA, en estreta col·laboració amb el Col·legi Oficial de Veterinaris d’Alacant i el Servei Oficial d’Inspecció, Vigilància i Regulació de les Exportacions (SOIVRE), van donar inici a una investigació duta a terme per a localitzar i identificar al presumpte propietari i la localització de la finca a on es trobava l’animal. 

 

Tan prompte com van identificar plenament a l’implicat, i van conseguir situar la casa en Sax, els agents es van desplaçar fins al lloc a fi de fer una inspecció. Ha sigut este dilluns, 1 de març, quan han trobat al caiman de més d’un metre i mig de longitud, al costat d’un exemplar d’àguila de Harris.

 

El caiman està al Parc Zoològic Riu Safari d’Elx

Requerit el titular de la finca perquè acreditara la legal procedència dels dos animals, i la seua tinença, només va poder aportar el document de cessió de l’àguila, si bé no va poder demostrar la lícita propietat del caiman. Tampoc va poder acreditar l’origen de cap d’ells. A demés, del caiman, ni aportava el segur corresponent per a la tinença d’animals potencialment perillosos. Per este motiu, la Guàrdia Civil va intervindre els dos exemplars. 

 

El dimarts 2 de març, el SEPRONA va procedir al trasllat i dipòsit del caiman al Parc Zoològic Riu Safari d’Elx, a on compten amb les condicions adequades per al seu correcte creixement. Ja se li ha inserit el microxip, quedant registrat en el Registre Informàtic Valencià d’Identificació Animal (RIVIA). Per part seua, l’àguila estarà en la finca, ja que el propietari sí que té unes instal·lacions adequades per a ella, a l’espera de la resolució de l’expedient per part de les autoritats competents. 

 

El SOIVRE, autoritat científica encarregada de fer l’anàlisi i autenticació dels exemplars, determinarà l’espècie, la seua catalogació i el grau de protecció a la que estan sotmesos.

 

En tractar-se espècies afectades pel Conveni de la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestres (CITES), la inclusió en un o altre annex, determinarà que la responsabilitat siga administrativa o penal, sobre la base del Reglament Europeu número 338/97, de protecció d’espècies de la fauna i flora silvestres a través del control del seu comerç. Els dos animals es troben a la disposició de l’Administrador de Duanes i Impostos Especials d’Alacant, autoritat competent per a determinar el seu destí definitiu. 

Últimes notícies

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.