Troben un caiman viu d’uns 1,60 metres de longitud en una finca de Sax

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de la Investigació Caimanali, ha intervingut un caiman d’1,60 metres i una àguila de Harris en una finca de la localitat de Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant). El caiman vivia en unes condicions inadequades, que impedien que tinguera la qualitat de vida òptima necessària per a la seua espècie. El seu propietari l’anunciava per a la venda per 2.000 euros. 

 

El passat 25 de febrer, el Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de Monòver, el Vinalopó Mitjà (Alacant), va tindre coneixement de l’existència d’un caiman, que podia trobar-se en una finca particular de manera irregular. Els agents del SEPRONA, en estreta col·laboració amb el Col·legi Oficial de Veterinaris d’Alacant i el Servei Oficial d’Inspecció, Vigilància i Regulació de les Exportacions (SOIVRE), van donar inici a una investigació duta a terme per a localitzar i identificar al presumpte propietari i la localització de la finca a on es trobava l’animal. 

 

Tan prompte com van identificar plenament a l’implicat, i van conseguir situar la casa en Sax, els agents es van desplaçar fins al lloc a fi de fer una inspecció. Ha sigut este dilluns, 1 de març, quan han trobat al caiman de més d’un metre i mig de longitud, al costat d’un exemplar d’àguila de Harris.

 

El caiman està al Parc Zoològic Riu Safari d’Elx

Requerit el titular de la finca perquè acreditara la legal procedència dels dos animals, i la seua tinença, només va poder aportar el document de cessió de l’àguila, si bé no va poder demostrar la lícita propietat del caiman. Tampoc va poder acreditar l’origen de cap d’ells. A demés, del caiman, ni aportava el segur corresponent per a la tinença d’animals potencialment perillosos. Per este motiu, la Guàrdia Civil va intervindre els dos exemplars. 

 

El dimarts 2 de març, el SEPRONA va procedir al trasllat i dipòsit del caiman al Parc Zoològic Riu Safari d’Elx, a on compten amb les condicions adequades per al seu correcte creixement. Ja se li ha inserit el microxip, quedant registrat en el Registre Informàtic Valencià d’Identificació Animal (RIVIA). Per part seua, l’àguila estarà en la finca, ja que el propietari sí que té unes instal·lacions adequades per a ella, a l’espera de la resolució de l’expedient per part de les autoritats competents. 

 

El SOIVRE, autoritat científica encarregada de fer l’anàlisi i autenticació dels exemplars, determinarà l’espècie, la seua catalogació i el grau de protecció a la que estan sotmesos.

 

En tractar-se espècies afectades pel Conveni de la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestres (CITES), la inclusió en un o altre annex, determinarà que la responsabilitat siga administrativa o penal, sobre la base del Reglament Europeu número 338/97, de protecció d’espècies de la fauna i flora silvestres a través del control del seu comerç. Els dos animals es troben a la disposició de l’Administrador de Duanes i Impostos Especials d’Alacant, autoritat competent per a determinar el seu destí definitiu. 

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.