Vídeo: Més de 20 festers de Biar se salten el confinament i ixen a desfilar

Vídeo: Més de 20 festers de Biar, Alt vinalopó (Alacant) se salten el confinament i ixen a desfilar

El grup de festers desfilant pels carrers | Twitter

 

Este cap de setmana la localitat de Biar, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), havia de celebrar les seues festes principals, que estan dedicades a la patrona, la Mare de Déu de Gràcia i que es coneixen amb el nom de ‘les Festes de Maig’ i són festes de Moros i Cristians. Però van quedar suspeses a causa de l’estat d’alarma implantat per la pandèmia del coronavirus.

 

No obstant això, segons explica el diari ‘Información’, un grup d’unes vint persones, adults i xiquets, va decidir saltar-se el confinament i va eixir a fer la desfilada pels carrers del municipi. Tots ells, que portaven la vestimenta típica de la festa dels Moros i Cristians, anaven acompanyats al ritme de les marxes de la festa gràcies a la col·laboració dels veïns, que posaren la música des dels balcons.

 

 

A demés, el grup, acompanyat també d’un grup de músics que no portava instruments, van acabar la tradicional desfilada amb un quadre de la patrona de Biar, mentres el veïnat, des de les seues cases, els gravava i els animava.

 

Una actuació amb greus conseqüències

Ràpidament, els vídeos van anar circulant per les xarxes socials, motiu pel que la gent es va fer ressò. Per això, va arribar a mans de la Subdelegació del Govern en Alacant, qui va considerar l’acte de molt greu i va començar a buscar a tots els implicats, 18 dels que ja han sigut identificats.

 

A tots ells els han imposat una sanció d’uns 10.400 euros a cada un, una multa que els arribara al llarg d’esta setmana. Mentres, la subdelegació continua buscant i investigant si hi havia més gent implicada.

Últimes notícies

El PSPV acusa Catalá de culpabilitzar migrants i lliurar València a l’especulació

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, acusa l’alcaldessa María José Catalá de no tindre model de ciutat, d’assenyalar les persones migrants pels problemes d’habitatge i turisme i de facilitar l’especulació urbanística.

L’exdirectora de Prevenció d’Incendis va demanar alarmar la població per la presa de Forata durant la DANA

Rosa Touris ha explicat al jutjat de Catarroja que va recomanar alarmar la població per la incertesa sobre la presa de Forata durant la DANA, i ha descrit molt de desordre en el Cecopi.

Investiguen la possible intoxicació d’una xiqueta de 5 anys per una beguda en un bar de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga la possible intoxicació d’una xiqueta alemanya de 5 anys i de sa mare després de beure en un establiment de Xàbia. S’han intervingut el recipient i altres productes del mateix lot mentre continuen les diligències.

Critiques al retard de l’Es-Alert i a la suspensió del partit del Llevant per les fortes pluges

El Consell defensa que va avisar del temporal i que l’Es-Alert es va enviar segons criteris tècnics, mentre l’oposició i associacions de víctimes critiquen el retard de l’avís i la suspensió a última hora del Llevant-Athletic.

La UPV reprén divendres les classes presencials després de l’episodi de pluges

La Universitat Politècnica de València ha anunciat que este divendres tornarà a la docència presencial, després d’haver passat a classe en línia pel temporal de pluges. Garantix flexibilitat a l’estudiantat i al personal que no puga desplaçar-se amb seguretat.

Aemet manté l’avís taronja al litoral nord d’Alacant per pluges intenses i pedra

Aemet manté fins a les 18.00 hores d’este dijous l’avís taronja al litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, mentres diverses comarques de València han registrat més de 100 litres acumulats.

Hereu demana escurçar els terminis per a recuperar el turisme a Ceuta

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha reclamat a Elda accelerar la normalització de la situació a Ceuta per a reactivar el turisme, la restauració i l'hostaleria a la ciutat autònoma.

Trauen l’avís taronja per pluges a Alacant i València després de superar els 100 l/m²

L’avís taronja per pluges intenses en el litoral d’Alacant i el sud de València ha acabat este dijous, després d’acumulats de més de 100 l/m² en 24 hores. Aemet manté ara avisos grocs per noves precipitacions i tempestes en diverses zones i ja preveu més inestabilitat per al dissabte.