Vídeo: Més de 20 festers de Biar se salten el confinament i ixen a desfilar

Vídeo: Més de 20 festers de Biar, Alt vinalopó (Alacant) se salten el confinament i ixen a desfilar

El grup de festers desfilant pels carrers | Twitter

 

Este cap de setmana la localitat de Biar, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), havia de celebrar les seues festes principals, que estan dedicades a la patrona, la Mare de Déu de Gràcia i que es coneixen amb el nom de ‘les Festes de Maig’ i són festes de Moros i Cristians. Però van quedar suspeses a causa de l’estat d’alarma implantat per la pandèmia del coronavirus.

 

No obstant això, segons explica el diari ‘Información’, un grup d’unes vint persones, adults i xiquets, va decidir saltar-se el confinament i va eixir a fer la desfilada pels carrers del municipi. Tots ells, que portaven la vestimenta típica de la festa dels Moros i Cristians, anaven acompanyats al ritme de les marxes de la festa gràcies a la col·laboració dels veïns, que posaren la música des dels balcons.

 

 

A demés, el grup, acompanyat també d’un grup de músics que no portava instruments, van acabar la tradicional desfilada amb un quadre de la patrona de Biar, mentres el veïnat, des de les seues cases, els gravava i els animava.

 

Una actuació amb greus conseqüències

Ràpidament, els vídeos van anar circulant per les xarxes socials, motiu pel que la gent es va fer ressò. Per això, va arribar a mans de la Subdelegació del Govern en Alacant, qui va considerar l’acte de molt greu i va començar a buscar a tots els implicats, 18 dels que ja han sigut identificats.

 

A tots ells els han imposat una sanció d’uns 10.400 euros a cada un, una multa que els arribara al llarg d’esta setmana. Mentres, la subdelegació continua buscant i investigant si hi havia més gent implicada.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.