Vídeo: Més de 20 festers de Biar se salten el confinament i ixen a desfilar

Vídeo: Més de 20 festers de Biar, Alt vinalopó (Alacant) se salten el confinament i ixen a desfilar

El grup de festers desfilant pels carrers | Twitter

 

Este cap de setmana la localitat de Biar, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), havia de celebrar les seues festes principals, que estan dedicades a la patrona, la Mare de Déu de Gràcia i que es coneixen amb el nom de ‘les Festes de Maig’ i són festes de Moros i Cristians. Però van quedar suspeses a causa de l’estat d’alarma implantat per la pandèmia del coronavirus.

 

No obstant això, segons explica el diari ‘Información’, un grup d’unes vint persones, adults i xiquets, va decidir saltar-se el confinament i va eixir a fer la desfilada pels carrers del municipi. Tots ells, que portaven la vestimenta típica de la festa dels Moros i Cristians, anaven acompanyats al ritme de les marxes de la festa gràcies a la col·laboració dels veïns, que posaren la música des dels balcons.

 

 

A demés, el grup, acompanyat també d’un grup de músics que no portava instruments, van acabar la tradicional desfilada amb un quadre de la patrona de Biar, mentres el veïnat, des de les seues cases, els gravava i els animava.

 

Una actuació amb greus conseqüències

Ràpidament, els vídeos van anar circulant per les xarxes socials, motiu pel que la gent es va fer ressò. Per això, va arribar a mans de la Subdelegació del Govern en Alacant, qui va considerar l’acte de molt greu i va començar a buscar a tots els implicats, 18 dels que ja han sigut identificats.

 

A tots ells els han imposat una sanció d’uns 10.400 euros a cada un, una multa que els arribara al llarg d’esta setmana. Mentres, la subdelegació continua buscant i investigant si hi havia més gent implicada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.