Vídeo: Més de 20 festers de Biar se salten el confinament i ixen a desfilar

Vídeo: Més de 20 festers de Biar, Alt vinalopó (Alacant) se salten el confinament i ixen a desfilar

El grup de festers desfilant pels carrers | Twitter

 

Este cap de setmana la localitat de Biar, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), havia de celebrar les seues festes principals, que estan dedicades a la patrona, la Mare de Déu de Gràcia i que es coneixen amb el nom de ‘les Festes de Maig’ i són festes de Moros i Cristians. Però van quedar suspeses a causa de l’estat d’alarma implantat per la pandèmia del coronavirus.

 

No obstant això, segons explica el diari ‘Información’, un grup d’unes vint persones, adults i xiquets, va decidir saltar-se el confinament i va eixir a fer la desfilada pels carrers del municipi. Tots ells, que portaven la vestimenta típica de la festa dels Moros i Cristians, anaven acompanyats al ritme de les marxes de la festa gràcies a la col·laboració dels veïns, que posaren la música des dels balcons.

 

 

A demés, el grup, acompanyat també d’un grup de músics que no portava instruments, van acabar la tradicional desfilada amb un quadre de la patrona de Biar, mentres el veïnat, des de les seues cases, els gravava i els animava.

 

Una actuació amb greus conseqüències

Ràpidament, els vídeos van anar circulant per les xarxes socials, motiu pel que la gent es va fer ressò. Per això, va arribar a mans de la Subdelegació del Govern en Alacant, qui va considerar l’acte de molt greu i va començar a buscar a tots els implicats, 18 dels que ja han sigut identificats.

 

A tots ells els han imposat una sanció d’uns 10.400 euros a cada un, una multa que els arribara al llarg d’esta setmana. Mentres, la subdelegació continua buscant i investigant si hi havia més gent implicada.

Últimes notícies

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.