Vídeo: Més de 20 festers de Biar se salten el confinament i ixen a desfilar

Vídeo: Més de 20 festers de Biar, Alt vinalopó (Alacant) se salten el confinament i ixen a desfilar

El grup de festers desfilant pels carrers | Twitter

 

Este cap de setmana la localitat de Biar, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), havia de celebrar les seues festes principals, que estan dedicades a la patrona, la Mare de Déu de Gràcia i que es coneixen amb el nom de ‘les Festes de Maig’ i són festes de Moros i Cristians. Però van quedar suspeses a causa de l’estat d’alarma implantat per la pandèmia del coronavirus.

 

No obstant això, segons explica el diari ‘Información’, un grup d’unes vint persones, adults i xiquets, va decidir saltar-se el confinament i va eixir a fer la desfilada pels carrers del municipi. Tots ells, que portaven la vestimenta típica de la festa dels Moros i Cristians, anaven acompanyats al ritme de les marxes de la festa gràcies a la col·laboració dels veïns, que posaren la música des dels balcons.

 

 

A demés, el grup, acompanyat també d’un grup de músics que no portava instruments, van acabar la tradicional desfilada amb un quadre de la patrona de Biar, mentres el veïnat, des de les seues cases, els gravava i els animava.

 

Una actuació amb greus conseqüències

Ràpidament, els vídeos van anar circulant per les xarxes socials, motiu pel que la gent es va fer ressò. Per això, va arribar a mans de la Subdelegació del Govern en Alacant, qui va considerar l’acte de molt greu i va començar a buscar a tots els implicats, 18 dels que ja han sigut identificats.

 

A tots ells els han imposat una sanció d’uns 10.400 euros a cada un, una multa que els arribara al llarg d’esta setmana. Mentres, la subdelegació continua buscant i investigant si hi havia més gent implicada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.

L’arribada de turistes internacionals al gener a la Comunitat Valenciana va baixar un 3,5%

Al gener, la Comunitat Valenciana va rebre 578.700 turistes internacionals, un 3,5% menys que un any abans. A Espanya, el gasto va marcar rècord amb 7.805 milions.

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.

La nostra llengua necessita un estatus indiscriminat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que el valencià perd ús perquè no té el mateix reconeixement i exigència que el castellà. Proposa reforçar-lo amb canvis legals i facilitar-ne l’ús amb una normativa escrita més accessible, per evitar que acabe sent una llengua amb prestigi però poc viva

José Francisco Molina, nou seleccionador d’Hondures amb el Mundial 2030 en l’horitzó

El tècnic valencià va ser presentat i va assumir una gran responsabilitat amb un missatge d'unitat. El seu primer amistós serà davant el Perú a Espanya el 31 de març.

Pluges amb fang i ratxes molt fortes este dimecres per la borrasca Regina

La borrasca Regina, situada sobre el Marroc, deixarà un canvi de temps marcat: pluges amb fang, ratxes molt fortes i baixada de les màximes en la mitat sud. Les precipitacions avançaran de sud a nord i seran més intenses a Andalusia, amb incidència també a Castella-la Manxa i Madrid, a més de calitja a Balears i pluges amb vent a Canàries.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant i vent amb ratxes molt fortes

Cels molt nuvolosos este dimecres amb pluges febles, persistents en el sud de València i nord d'Alacant, i vent del nord-est amb ratxes molt fortes. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.