15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

El Suprem condemna ‘La Manada’ a 15 anys de presó per violació

El Tribunal Suprem ha condemnat als membres de ‘La Manada’ a 15 anys de presó | El Español

 

El Tribunal Suprem ha condemnat a 15 anys de presó als cinc membres de ‘La Manada’ per un delicte de violació. En una vista que ha començat a les 10.30 hores del matí, els cinc magistrats han escoltat els arguments de les parts per a acabar concloent que els fets que van passar en els ‘Sanfermines’ de 2016 no es poden qualificar d’abús, sinó que han de ser considerats agressió sexual, és a dir, violació, tal com informa ‘Naciódigital’.

 

Les acusacions — formades per l’Ajuntament de Pamplona i el Govern de Navarra — han demanat al tribunal que ampliara la condemna i la pena de presó dels cinc acusats fins als 18 anys. En canvi, l’advocat defensor ha tornat a demanar l’absolució i ha culpat a la víctima de no haver fet «cap gest» que donara a entendre que no volia mantindre relacions sexuals amb els acusats. Cal recordar que, en un inici, la justícia de Navarra els va condemnar a nou anys de presó per un delicte d’abús sexual. Ara, el Suprem ha corregit eixa sentència i l’ha ampliat a 15 anys de presó. 

 

D’esta manera, es revoca la sentència anterior, que els condemnava a nou anys de presó per abús | València Diari

 

Dos dels membres ja detinguts

La decisió s’ha pres després de deliberar durant més de dos hores. Finalment, el Tribunal Suprem ha conclòs que s’havia comés agressió sexual i no abús, com havia sentenciat tant l’Audiència Provincial com el Tribunal Superior de Justícia de Navarra. D’esta manera, les penes de presó augmenten fins a 15 anys per a José Ángel Penyora, Antonio Manuel Guerrerro, Jesús Escudero, Ángel Pozas i Alfonso Jesús Cabezuela.

 

Amb la decisió del Suprem, la sentència contra ‘La Manada’ és ferma i, de moment, ja hi ha hagut dos detinguts: José Ángels Prenda i Alfonso Jesús Cabezuela. La detenció s’ha produït després que intentaren fugir, moments després de conéixer la sentència del Tribunal Suprem. Els altres membres també han sigut detinguts després que es decretara risc de fuga.

Últimes notícies

L’IVAM commemora el 150 aniversari de Julio González amb exposicions, xarrades i un taller

L'IVAM dedicarà 2026 a commemorar el 150 aniversari de Julio González amb una gran exposició, un cicle literari, un taller d'escultura i accions educatives. El programa reforça el vincle del museu amb el pioner de l'escultura en ferro i rellig el seu llegat des de noves mirades.

El València Basket busca a Saragossa un pas quasi definitiu cap a la següent ronda d’Eurolliga

L'equip taronja visita al Casademont en la jornada 10 amb 6-3 i aspira a un triomf que l'acoste a la següent fase; guanyar per més de set li donaria el average.

El Benidorm Fest recupera la Sireneta i prepara un escenari inspirat a la ciutat

El Palau d'Esports L'Illa de Benidorm ha iniciat l'adaptació del recinte per al Benidorm Fest, amb un escenari inspirat a la ciutat i el retorn de la Sireneta com a premi. Unes 80 persones treballen quasi sense pausa en un muntatge de prop de tres setmanes, amb la primera semifinal el 10 de febrer.

El València-Reial Madrid, el diumenge 8 de febrer a les 21.00; Vila-real-Espanyol, el dilluns a la mateixa hora

LaLiga va fixar el València-Reial Madrid per al diumenge 8 de febrer a les 21.00 a Mestalla. El Vila-real-Espanyol es jugarà el dilluns a les 21.00.

La borrasca Harry deixa hui pluges intenses, neu a 1.000-1.400 m i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims espertenecs de la borrasca Harry mantenen hui les pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana, amb nevades a l'interior i ratxes molt fortes. Demà la cota de neu pujarà i l'ambient tendirà a estabilitzar-se.

Les exportacions valencianes pugen un 1,6% fins a novembre de 2025 i sumen 34.305 milions

En els onze primers mesos de 2025 les exportacions valencianes van créixer un 1,6%, fins a 34.305 milions. Va haver-hi un dèficit comercial mínim de 800.000 euros pel major augment de les importacions.

L’Hospital Doctor Balmis es consolida en trasplantaments amb 220 intervencions en 2025

L'Hospital Doctor Balmis d'Alacant ha sumat 220 trasplantaments en 2025 i s'ha afermat com a referent, amb forta col·laboració provincial i avanços tècnics.

L’Elx va deixar escapar per sexta vegada un resultat favorable en el tram final i ja són onze punts perduts

L'Elx va empatar 2-2 davant el Sevilla després d'un penal en el descompte i va tornar a perdre un avantatge en els últims minuts. Ja van sis partits i onze punts que se li han anat al final.