El Suprem condemna ‘La Manada’ a 15 anys de presó per violació

El Tribunal Suprem ha condemnat als membres de ‘La Manada’ a 15 anys de presó | El Español

 

El Tribunal Suprem ha condemnat a 15 anys de presó als cinc membres de ‘La Manada’ per un delicte de violació. En una vista que ha començat a les 10.30 hores del matí, els cinc magistrats han escoltat els arguments de les parts per a acabar concloent que els fets que van passar en els ‘Sanfermines’ de 2016 no es poden qualificar d’abús, sinó que han de ser considerats agressió sexual, és a dir, violació, tal com informa ‘Naciódigital’.

 

Les acusacions — formades per l’Ajuntament de Pamplona i el Govern de Navarra — han demanat al tribunal que ampliara la condemna i la pena de presó dels cinc acusats fins als 18 anys. En canvi, l’advocat defensor ha tornat a demanar l’absolució i ha culpat a la víctima de no haver fet «cap gest» que donara a entendre que no volia mantindre relacions sexuals amb els acusats. Cal recordar que, en un inici, la justícia de Navarra els va condemnar a nou anys de presó per un delicte d’abús sexual. Ara, el Suprem ha corregit eixa sentència i l’ha ampliat a 15 anys de presó. 

 

D’esta manera, es revoca la sentència anterior, que els condemnava a nou anys de presó per abús | València Diari

 

Dos dels membres ja detinguts

La decisió s’ha pres després de deliberar durant més de dos hores. Finalment, el Tribunal Suprem ha conclòs que s’havia comés agressió sexual i no abús, com havia sentenciat tant l’Audiència Provincial com el Tribunal Superior de Justícia de Navarra. D’esta manera, les penes de presó augmenten fins a 15 anys per a José Ángel Penyora, Antonio Manuel Guerrerro, Jesús Escudero, Ángel Pozas i Alfonso Jesús Cabezuela.

 

Amb la decisió del Suprem, la sentència contra ‘La Manada’ és ferma i, de moment, ja hi ha hagut dos detinguts: José Ángels Prenda i Alfonso Jesús Cabezuela. La detenció s’ha produït després que intentaren fugir, moments després de conéixer la sentència del Tribunal Suprem. Els altres membres també han sigut detinguts després que es decretara risc de fuga.

Últimes notícies

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.