El Suprem condemna ‘La Manada’ a 15 anys de presó per violació

El Tribunal Suprem ha condemnat als membres de ‘La Manada’ a 15 anys de presó | El Español

 

El Tribunal Suprem ha condemnat a 15 anys de presó als cinc membres de ‘La Manada’ per un delicte de violació. En una vista que ha començat a les 10.30 hores del matí, els cinc magistrats han escoltat els arguments de les parts per a acabar concloent que els fets que van passar en els ‘Sanfermines’ de 2016 no es poden qualificar d’abús, sinó que han de ser considerats agressió sexual, és a dir, violació, tal com informa ‘Naciódigital’.

 

Les acusacions — formades per l’Ajuntament de Pamplona i el Govern de Navarra — han demanat al tribunal que ampliara la condemna i la pena de presó dels cinc acusats fins als 18 anys. En canvi, l’advocat defensor ha tornat a demanar l’absolució i ha culpat a la víctima de no haver fet «cap gest» que donara a entendre que no volia mantindre relacions sexuals amb els acusats. Cal recordar que, en un inici, la justícia de Navarra els va condemnar a nou anys de presó per un delicte d’abús sexual. Ara, el Suprem ha corregit eixa sentència i l’ha ampliat a 15 anys de presó. 

 

D’esta manera, es revoca la sentència anterior, que els condemnava a nou anys de presó per abús | València Diari

 

Dos dels membres ja detinguts

La decisió s’ha pres després de deliberar durant més de dos hores. Finalment, el Tribunal Suprem ha conclòs que s’havia comés agressió sexual i no abús, com havia sentenciat tant l’Audiència Provincial com el Tribunal Superior de Justícia de Navarra. D’esta manera, les penes de presó augmenten fins a 15 anys per a José Ángel Penyora, Antonio Manuel Guerrerro, Jesús Escudero, Ángel Pozas i Alfonso Jesús Cabezuela.

 

Amb la decisió del Suprem, la sentència contra ‘La Manada’ és ferma i, de moment, ja hi ha hagut dos detinguts: José Ángels Prenda i Alfonso Jesús Cabezuela. La detenció s’ha produït després que intentaren fugir, moments després de conéixer la sentència del Tribunal Suprem. Els altres membres també han sigut detinguts després que es decretara risc de fuga.

Últimes notícies

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.