El Suprem condemna ‘La Manada’ a 15 anys de presó per violació

El Tribunal Suprem ha condemnat als membres de ‘La Manada’ a 15 anys de presó | El Español

 

El Tribunal Suprem ha condemnat a 15 anys de presó als cinc membres de ‘La Manada’ per un delicte de violació. En una vista que ha començat a les 10.30 hores del matí, els cinc magistrats han escoltat els arguments de les parts per a acabar concloent que els fets que van passar en els ‘Sanfermines’ de 2016 no es poden qualificar d’abús, sinó que han de ser considerats agressió sexual, és a dir, violació, tal com informa ‘Naciódigital’.

 

Les acusacions — formades per l’Ajuntament de Pamplona i el Govern de Navarra — han demanat al tribunal que ampliara la condemna i la pena de presó dels cinc acusats fins als 18 anys. En canvi, l’advocat defensor ha tornat a demanar l’absolució i ha culpat a la víctima de no haver fet «cap gest» que donara a entendre que no volia mantindre relacions sexuals amb els acusats. Cal recordar que, en un inici, la justícia de Navarra els va condemnar a nou anys de presó per un delicte d’abús sexual. Ara, el Suprem ha corregit eixa sentència i l’ha ampliat a 15 anys de presó. 

 

D’esta manera, es revoca la sentència anterior, que els condemnava a nou anys de presó per abús | València Diari

 

Dos dels membres ja detinguts

La decisió s’ha pres després de deliberar durant més de dos hores. Finalment, el Tribunal Suprem ha conclòs que s’havia comés agressió sexual i no abús, com havia sentenciat tant l’Audiència Provincial com el Tribunal Superior de Justícia de Navarra. D’esta manera, les penes de presó augmenten fins a 15 anys per a José Ángel Penyora, Antonio Manuel Guerrerro, Jesús Escudero, Ángel Pozas i Alfonso Jesús Cabezuela.

 

Amb la decisió del Suprem, la sentència contra ‘La Manada’ és ferma i, de moment, ja hi ha hagut dos detinguts: José Ángels Prenda i Alfonso Jesús Cabezuela. La detenció s’ha produït després que intentaren fugir, moments després de conéixer la sentència del Tribunal Suprem. Els altres membres també han sigut detinguts després que es decretara risc de fuga.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU