12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Xisca Perelló, la parella de Rafa Nadal, parla públicament en una entrevista

María Francisca Perelló ha passat per 'Onda Cero'

María Francisca Perelló ha passat per ‘Onda Cero’ | CEDIDA

 

Amb motiu de la seua feina com a Directora de relacions institucionals de la Fundació Rafa Nadal, María Francisca Perelló —més coneguda com a Xisca— parella de Rafa Nadal, ha concedit per primera vegada, des que es va conéixer el seu compromís amb el tenista, una entrevista per parlar dels seus projectes professionals.

 

Otero entrevista a Xisca per motius professionals

Xisca va estar el passat dimarts al Palau de Congressos de Palma de Mallorca, on es va emetre el programa ‘Julia en la Onda’, i on la presentadora Júlia Otero la va entrevistar per parlar sobre les seues funcions dins de la Fundació Rafa Nadal.

 

Aquesta ha sigut la primera vegada que la jove ha aparegut públicament després de conéixer la notícia de la boda amb Rafa Nadal. I durant tota l’entrevista, Xisca ha intentat deixar al marge els temes personals i centrar-se únicament en la seua carrera professional.

 

 

Així, la jove va respondre a la periodista quan va ser preguntada sobre com els afectava que els preguntaren per la vida personal abans que la professional: “Sempre hem optat per la discreció perquè preferim treballar i obtenir resultats que primer explicar el que estem fent, però és un moment de donar a conèixer els projectes que es desenvolupen”.

 

A més, Xisca va aprofitar l’entrevista per aclarir les crítiques que havia rebut Rafa per part d’alguns quan va ajudar als veïns de Sant Llorenç durant les tràgiques inundacions: «Per als mallorquins va ser una tragèdia i va anar Rafa, però va anar moltíssima gent més i si alguna cosa positiva va eixir, va ser la solidaritat que es va generar a través d’aquella situació».

Directora de relacions institucionals

Dins de la Fundació Rafa Nadal, María Francisca, com ha deixat clar que li agrada que l’anomenen «María Francisca, ni Xisca ni Mery», com a Directora de relacions institucionals, treballa per la integració social i l’ajuda als discapacitats a través del tenis: «Des del 2013, vaig començar com a responsable de projectes i a poc a poc es van anar desenvolupant els diferents projectes i ara sóc la directora».

 

«Creiem que l’esport té un poder transformador, com s’ha demostrat, però també l’educació, i combinant aquests dos aspectes es creen uns mecanismes molt importants per joves amb problemes de pobresa», va explicar la mallorquina, assegurant que la Fundació Rafa Nadal es va crear amb l’objectiu de considerar l’esport com un mitjà de transmissió de valors positius. María Francisca ha afegit que actualment «treballen i ajuden a 800 xiquets a l’any», alguns dels quals viatgen als Estats Units per seguir amb els seus estudis i puguen competir al més alt nivell en els seus esports.

 

María Francisca és la directora de la Fundació Rafa Nadal

María Francisca és la directora de la Fundació Rafa Nadal | CEDIDA

 

Per últim, la jove ha parlat del paper que juga Rafa Nadal en la seua fundació: «No pot estar en el dia a dia però sempre que pot té moments per estar en la presa de decisions i veure als xiquets que estan a Palma», Rafa també ha donat alguna classe sorpresa als integrants de la fundació.

Últimes notícies

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.