13.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Tornen les mascaretes obligatòries en tres hospitals valencians

Tres hospitals valencians han tornat a implantar de forma preventiva l’ús obligatori de la mascareta en alguns dels seus espais davant del repunt de casos lleus de coronavirus que s’està detectant les últimes setmanes.

Concretament s’haurà d’utilitzar el tapaboques en certes àrees sensibles com les sales d’Oncologia o UCI de l’Hospital Doctor Peset, l’Hospital General de València i l’Hospital de Sagunt , i així ho hagen recomanat des dels serveis de Medicina Preventiva per evitar que els hospitals es convertisquen en un focus de contagi.

Tot i això, alguns pacients havien optat per continuar utilitzant aquest element de protecció en llocs sensibles.

L’Hospital Doctor Peset de València va ser el primer a tornar a fer obligatòria la màscara a l’àrea d’hospitalització i a Urgències, així com a les sales d’espera després d’advertir el repunt entre els pacients.

La circular remesa a tots els departaments des de la direcció d’aquest últim centre al·ludeix a l’increment apreciable dels casos de coronavirus no només a la població general, sinó entre els mateixos ingressats que es contagien durant la seua estada a l’hospital.

S’exigeix ​​als usuaris que arriben al centre amb símptomes compatibles amb la infecció. L’escrit recomana, a més, que s’implante a la resta dels serveis, incloses les consultes externes.

De fet, aquest cap de setmana s’ha conegut que a l’Hospital General de València també ha imposat l’ús obligatori dels tapaboques en alguns espais sensibles i així es va notificar oficialment amb una circular emesa divendres passat.

L’Hospital de Sagunt també s’ha pres una mesura semblant, però només en algunes d’aquestes àrees “sensibles”, però no a Urgències.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.