17.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Tornen les mascaretes obligatòries en tres hospitals valencians

Tres hospitals valencians han tornat a implantar de forma preventiva l’ús obligatori de la mascareta en alguns dels seus espais davant del repunt de casos lleus de coronavirus que s’està detectant les últimes setmanes.

Concretament s’haurà d’utilitzar el tapaboques en certes àrees sensibles com les sales d’Oncologia o UCI de l’Hospital Doctor Peset, l’Hospital General de València i l’Hospital de Sagunt , i així ho hagen recomanat des dels serveis de Medicina Preventiva per evitar que els hospitals es convertisquen en un focus de contagi.

Tot i això, alguns pacients havien optat per continuar utilitzant aquest element de protecció en llocs sensibles.

L’Hospital Doctor Peset de València va ser el primer a tornar a fer obligatòria la màscara a l’àrea d’hospitalització i a Urgències, així com a les sales d’espera després d’advertir el repunt entre els pacients.

La circular remesa a tots els departaments des de la direcció d’aquest últim centre al·ludeix a l’increment apreciable dels casos de coronavirus no només a la població general, sinó entre els mateixos ingressats que es contagien durant la seua estada a l’hospital.

S’exigeix ​​als usuaris que arriben al centre amb símptomes compatibles amb la infecció. L’escrit recomana, a més, que s’implante a la resta dels serveis, incloses les consultes externes.

De fet, aquest cap de setmana s’ha conegut que a l’Hospital General de València també ha imposat l’ús obligatori dels tapaboques en alguns espais sensibles i així es va notificar oficialment amb una circular emesa divendres passat.

L’Hospital de Sagunt també s’ha pres una mesura semblant, però només en algunes d’aquestes àrees “sensibles”, però no a Urgències.

Últimes notícies

Sanitat rep 3.227 sol·licituds per a 902 places de difícil cobertura en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha rebut 3.227 peticions per a 902 places de difícil cobertura en diversos departaments de salut. El procés prioritza l'experiència i preveu una segona fase per a triar destí.

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB, condicionat per la dana. A Espanya, el dèficit es va reduir malgrat eixe impacte.

La Generalitat ha firmat el projecte del parc metropolità Alfafar-La Torre, el doble que Vivers

La Generalitat ha firmat el projecte bàsic del parc metropolità del Sector 8 Alfafar-La Torre, confrontant amb Sedaví i Benetússer. L'actuació, doble que Vivers, s'integra en el sistema de parcs inundables per a reduir el risc de riuades.

Compromís titlla d’indignant que la Generalitat destine més de 10 milions a la SailGP

Compromís va censurar que el Consell del PP planege invertir més de 10 milions d'euros públics en tres edicions de la SailGP. Va acusar el govern autonòmic de prioritzar un esdeveniment nàutic enfront de servicis essencials i la reconstrucció després de la DANA.

Bernabé insta l’alcalde d’Alacant a assumir responsabilitats pel mal ús del poder

Pilar Bernabé ha demanat a Luis Barcala assumir responsabilitats pel mal ús del poder després de l'adjudicació de vivendes públiques a familiars. La dirigent ha citat la dimissió de María Pérez-Hickman i ha retret a Carlos Mazón emparar-se en l'aforament en la causa de la DANA.

Pérez Llorca espera que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha demanat que la Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA marque una nova etapa de cooperació. Ha admés que arriba tard i que possiblement hi ha qüestions sense solució.

La delegada del Govern acusa a Pérez Llorca d’indignitat per mesclar indemnitzacions

Pilar Bernabé ha retret al president valencià que compare les ajudes per la DANA amb les indemnitzacions de l'accident de Adamuz i ha recordat que la Generalitat no ha compensat a les 230 víctimes.

Pérez Llorca exigix explicacions i rectificació per les indemnitzacions de la DANA

Pérez Llorca ha reclamat al Govern explicacions i una rectificació per la diferència d'indemnitzacions entre les víctimes de la DANA i l'accident de Adamuz. També ha rebutjat la proposta de finançament en considerar que perjudica la Comunitat Valenciana.