Tres acusats de matar a colps a un advocat a Llíria es culpen entre ells:’No vaig imaginar que això haguera acabat així’

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

Tres homes acusats de matar a colps a un advocat en el seu habitatge d’una urbanització de la localitat valenciana de Llíria el 23 de juny del 2022, la Nit de Sant Joan, s’han culpat entre ells i cap ha reconegut el crim: «Mai vaig imaginar que això haguera acabat així», ha arribat a dir un d’ells.

Els tres acusats s’han assegut este dimarts davant d’un jurat popular a l’Audiència de València pel crim i s’enfronten a una pena, tal com reclama el ministeri fiscal, de 20 anys de presó per un delicte d’homicidi amb abús de superioritat i robatori amb violència a casa habitada.

A un d’ells, ‘cantant de flamenc’ de flamenc, també li demana la fiscal altres cinc mesos de presó per un delicte d’estafa posat que va intentar traure diners la matinada del crim en un caixer de la Pobla de Vallbona amb una targeta de la víctima.

Els fets es remunten a la nit del 23 de juny del 2022, quan la víctima es trobava en una terrassa d’un bar de Llíria consumint begudes alcohòliques. En un moment determinat van aparèixer els tres acusats junt amb dos amics més i es van asseure tots en la mateixa taula.

Van estar tots van beure fins que van decidir marxar-se del local i continuar la festa en el domicili de la víctima, un xalet de dos plantes situat a la Urbanització Monteblanco de Llíria, on vivia junt amb els seus pares, encara que estos no es trobaven en el mateix en haver-se marxat a visitar a uns familiars.

Una vegada allí, es van asseure en la pèrgola, en la part exterior de l’immoble, on van seguir bevent, fumant i xarrant. En un moment determinat, segons la fiscal, com el mort es trobava amb importants símptomes d’embriaguesa, els acusats van decidir, «de comú acord», entrar a l’interior de la casa per a robar.

Els acusats –segons el ministeri públic– van començar a registrar l’habitatge i van ser sorpresos per la víctima, qui els va començar a increpar. Després d’això, van començar a colpejar-li per tot el cos mentre li posaven un ganivet en el coll i li exigien diners.

Ho van deixar inconscient en la casa i es van marxar pensant que ho havien matat. No obstant això, la víctima va romandre moribunda sobre el sòl fins a la vesprada del mateix dia 24, quasi 24 hores, quan finalment va morir. Posteriorment, un dels acusats es va traslladar a la Pobla de Vallbona i va intentar traure diners d’una entitat bancària amb la targeta de la víctima. La targeta es va bloquejar davant del PIN incorrecte.

Els acusats han negat esta versió dels fets. En concret, un d’ells, Pedro, qui únicament ha volgut respondre al seu advocat, ha explicat que el dia dels fets es va trobar amb els coacusats en un bar i van prendre alguna cosa. Ha dit que portava bevent des de les 10 o les 11 hores i també prenent droga.

A la vesprada es va trobar amb els dos coacusats i li van proposar, segons la seua versió, anar a casa de la víctima a prendre alguna cosa, al que va accedir. En arribar, es van quedar en una taula de fora i la víctima «va traure una bola de cocaïna i dos o tres botelles de wiski», ha relatat.

Ha indicat que van comentar que tenien fam i un altre acusat, Juan José, va entrar. Li van seguir el mort i José, el tercer acusat. La víctima va començar a discutir, ha dit, amb Juan, i va escoltar colps des de fora. «Però no creia que era una baralla ni molt menys, creia que era per la festa. Em vaig acostar a la porta sense arribar a entrar dins i es van acostar els coacusats alterats dient ‘anem-nos, anem-nos’. Vaig agafar les claus del cotxe, ens pugem i ens vam anar», ha relatat.

«Jo –ha afegit– tenia la consciència tranquil·la perquè no havia fet res. Em vaig assabentar que havia mort algú en un xalet a Llíria però no ho associava a esta nit. Era com un dia més. Ara, amb el temps, pense que podia haver ajudat en este moment a la Guàrdia Civil, haver ajudat a l’home», ha dit.

MÉS ALCOHOL I DROGUES

Els altres dos coacusats, no obstant això, culpen a Pedro de la mort del lletrat. José, que ha contestat a totes les parts, ha explicat que este dia va prendre alcohol junt amb Juan i a la vesprada la víctima es va dirigir a ells i els va convidar a la seua casa. Estava també Pedro.

Una vegada allí ha explicat que van estar bevent i Juan va entrar al bany. Després Pedro també va accedir a la casa per menjar i, com tardaven, va entrar la víctima. Ací va escoltar veus i colps i va entrar i va veure a Pedro donar-li un «colp fort» a l’advocat i este va caure al sòl.

Va entrar i va veure a Juan en una habitació amb un ordinador portàtil i «Pedro estava anat i preguntava a l’home on estava els diners», ha narrat. «Jo vaig dir que volia anar-me perquè em vaig anar a passar-m’ho bé i ví una cosa així i no t’ho esperes. Em vaig eixir i em vaig ser caminant. Després em vaig pujar a un cotxe amb Pedro i Juan. Pedro es va aprofitar de la situació», ha lamentat.

El tercer acusat, Juan, ha ratificat esta versió. Ha assenyalat que este dia anava «bastant marejat» i ha assegurat que «en cap moment» va pegar a la víctima. Ha afirmat que va ser Pedro el que va barallar amb la víctima i va arribar a traure un ganivet: «Estava amb els ulls regirats. Jo anava a impedir-ho però em vaig espantar, em va fer por. Em deia que registrara els calaixos però no ho vaig fer. Em va donar per eixir-me», ha assenyalat.

Es van anar els tres en un cotxe i Pedro «portava el ganivet». Allí es va trobar una targeta de crèdit de la víctima, que es va guardar, i a les hores va ser a un caixer a traure diners: «Vaig anar a veure si podia traure alguna cosa. No sabia ni el PIN ni que l’home havia mort», ha indicat.

Últimes notícies

Juliol de 2026 es consolida com el més càlid registrat al País Valencià

Juliol de 2026 s’encamina a ser el mes més càlid des que hi ha registres al País Valencià, amb una mitjana de més de 30 graus a Sumacàrcer i valors molt alts en la majoria de capitals comarcals.

Quasi 500 famílies rebran 17 milions en ajudes per víctimes mortals de la DANA

La Generalitat ha resolt 469 ajudes per un import global de 17,28 milions d’euros per a familiars de 216 víctimes mortals de la DANA, que començarà a abonar en les pròximes setmanes.

Segona jornada del FIB: The Kooks i Kaiser Chiefs encapçalen el retorn britànic a Benicàssim

El FIB afronta este divendres la segona jornada amb The Kooks i Kaiser Chiefs com a grans reclams, després d’un inici marcat per la calor i una alta afluència de públic.

L’Elx supera els 15.000 abonaments renovats en només dues setmanes de campanya

L’Elx ha superat les 15.000 renovacions d’abonament per a la pròxima temporada en només dues setmanes i s’acosta a l’objectiu dels 27.000 abonats abans que comence la Lliga.

Anselmi debuta amb un Elx ple de joves contra el Kaizer Chiefs sud-africà

Martín Anselmi debuta este dissabte en la banqueta de l Elx sense fitxatges nous i amb molts canterans davant el Kaizer Chiefs, en el primer amistós de la pretemporada a Pinatar Arena.

Oltra inicia la seua ronda veïnal a Orriols com a candidata a l’alcaldia de València

Mónica Oltra ha iniciat al barri d’Orriols el seu primer encontre veïnal com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València, on ha recollit propostes i queixes d’entitats i veïnat.

Aemet activa avís groc per fortes tronades amb granís a l’interior de València este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc este dissabte a la vesprada per tronades amb probable granís a l’interior de València, després d’un divendres de màximes de fins a 40 graus a diverses comarques valencianes i alacantines.

Aldaia proposa canviar la via de la C-3 per un tramvia i soterrar el barranc de la Saleta

Els Comités Locals d’Emergència d’Aldaia plantegen substituir la via de la C-3 per un tramvia, soterrar el barranc de la Saleta i crear un parc inundable i un embassament com a alternativa al projecte estatal de 150 milions.