14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Trump considera reduir significativament els aranzels a la Xina

Donald Trump, president dels Estats Units, ha expressat la seva intenció de “ser molt bo” amb la Xina, millorant les relacions comercials entre ambdues nacions. Aquesta postura podria conduir a una reducció substancial dels aranzels aplicats als productes xinesos, que actualment s’eleven a un 145%. No obstant això, Trump ha aclarit que aquesta caiguda no implicarà una eliminació total dels gravàmens.

En declaracions realitzades davant la premsa, Trump ha reconegut que els aranzels, calculats en un 145%, són excessivament alts i han estat influenciats per variables que inclouen la lluita contra el tràfic de fentanil. “Confio que els aranzels no arribaran a ser tan alts en el futur”, va declarar, i va afegir que les taxes baixaran considerablement, tot i que “no seran zero”.

El president ha destacat la seva positiva relació amb el president Xi Jinping, anticipant que ambdues nacions podrien “viure juntes feliçment i col·laborar de manera ideal”. “Crec que això funcionarà molt bé”, va dir Donald Trump, subratllant el seu desig d’aconseguir una bona relació amb el gegant asiàtic.

D’altra banda, la Casa Blanca ha indicat que està “preparant el terreny” per un possible acord amb Pequín sobre els aranzels. Aquesta situació es deriva de l’augment d’un 125% dels gravàmens imposats a les importacions xineses, a més d’un 20% addicional relacionat amb el flux de fentanil cap als Estats Units.

Karoline Leavitt, portaveu de la Casa Blanca, ha afirmat que l’Administració està treballant activament per a un acord amb la Xina, però no ha proporcionat detalls sobre dates específiques per a la signatura d’aquest pacte.

Últimes notícies

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.