Trump considera reduir significativament els aranzels a la Xina

Donald Trump, president dels Estats Units, ha expressat la seva intenció de “ser molt bo” amb la Xina, millorant les relacions comercials entre ambdues nacions. Aquesta postura podria conduir a una reducció substancial dels aranzels aplicats als productes xinesos, que actualment s’eleven a un 145%. No obstant això, Trump ha aclarit que aquesta caiguda no implicarà una eliminació total dels gravàmens.

En declaracions realitzades davant la premsa, Trump ha reconegut que els aranzels, calculats en un 145%, són excessivament alts i han estat influenciats per variables que inclouen la lluita contra el tràfic de fentanil. “Confio que els aranzels no arribaran a ser tan alts en el futur”, va declarar, i va afegir que les taxes baixaran considerablement, tot i que “no seran zero”.

El president ha destacat la seva positiva relació amb el president Xi Jinping, anticipant que ambdues nacions podrien “viure juntes feliçment i col·laborar de manera ideal”. “Crec que això funcionarà molt bé”, va dir Donald Trump, subratllant el seu desig d’aconseguir una bona relació amb el gegant asiàtic.

D’altra banda, la Casa Blanca ha indicat que està “preparant el terreny” per un possible acord amb Pequín sobre els aranzels. Aquesta situació es deriva de l’augment d’un 125% dels gravàmens imposats a les importacions xineses, a més d’un 20% addicional relacionat amb el flux de fentanil cap als Estats Units.

Karoline Leavitt, portaveu de la Casa Blanca, ha afirmat que l’Administració està treballant activament per a un acord amb la Xina, però no ha proporcionat detalls sobre dates específiques per a la signatura d’aquest pacte.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.