18.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Trump considera reduir significativament els aranzels a la Xina

Donald Trump, president dels Estats Units, ha expressat la seva intenció de “ser molt bo” amb la Xina, millorant les relacions comercials entre ambdues nacions. Aquesta postura podria conduir a una reducció substancial dels aranzels aplicats als productes xinesos, que actualment s’eleven a un 145%. No obstant això, Trump ha aclarit que aquesta caiguda no implicarà una eliminació total dels gravàmens.

En declaracions realitzades davant la premsa, Trump ha reconegut que els aranzels, calculats en un 145%, són excessivament alts i han estat influenciats per variables que inclouen la lluita contra el tràfic de fentanil. “Confio que els aranzels no arribaran a ser tan alts en el futur”, va declarar, i va afegir que les taxes baixaran considerablement, tot i que “no seran zero”.

El president ha destacat la seva positiva relació amb el president Xi Jinping, anticipant que ambdues nacions podrien “viure juntes feliçment i col·laborar de manera ideal”. “Crec que això funcionarà molt bé”, va dir Donald Trump, subratllant el seu desig d’aconseguir una bona relació amb el gegant asiàtic.

D’altra banda, la Casa Blanca ha indicat que està “preparant el terreny” per un possible acord amb Pequín sobre els aranzels. Aquesta situació es deriva de l’augment d’un 125% dels gravàmens imposats a les importacions xineses, a més d’un 20% addicional relacionat amb el flux de fentanil cap als Estats Units.

Karoline Leavitt, portaveu de la Casa Blanca, ha afirmat que l’Administració està treballant activament per a un acord amb la Xina, però no ha proporcionat detalls sobre dates específiques per a la signatura d’aquest pacte.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.

Bernabé defén que denunciar la violència masclista és clau i té conseqüències

La secretària d'Igualtat del PSOE ha demanat no fer un pas arrere i ha subratllat que denunciar és la clau perquè activa respostes institucionals. Ha recolzat l'actuació d'Interior en el cas del número dos de la Policia i ha retret al PP la seua posició.

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.