Trump considera reduir significativament els aranzels a la Xina

Donald Trump, president dels Estats Units, ha expressat la seva intenció de “ser molt bo” amb la Xina, millorant les relacions comercials entre ambdues nacions. Aquesta postura podria conduir a una reducció substancial dels aranzels aplicats als productes xinesos, que actualment s’eleven a un 145%. No obstant això, Trump ha aclarit que aquesta caiguda no implicarà una eliminació total dels gravàmens.

En declaracions realitzades davant la premsa, Trump ha reconegut que els aranzels, calculats en un 145%, són excessivament alts i han estat influenciats per variables que inclouen la lluita contra el tràfic de fentanil. “Confio que els aranzels no arribaran a ser tan alts en el futur”, va declarar, i va afegir que les taxes baixaran considerablement, tot i que “no seran zero”.

El president ha destacat la seva positiva relació amb el president Xi Jinping, anticipant que ambdues nacions podrien “viure juntes feliçment i col·laborar de manera ideal”. “Crec que això funcionarà molt bé”, va dir Donald Trump, subratllant el seu desig d’aconseguir una bona relació amb el gegant asiàtic.

D’altra banda, la Casa Blanca ha indicat que està “preparant el terreny” per un possible acord amb Pequín sobre els aranzels. Aquesta situació es deriva de l’augment d’un 125% dels gravàmens imposats a les importacions xineses, a més d’un 20% addicional relacionat amb el flux de fentanil cap als Estats Units.

Karoline Leavitt, portaveu de la Casa Blanca, ha afirmat que l’Administració està treballant activament per a un acord amb la Xina, però no ha proporcionat detalls sobre dates específiques per a la signatura d’aquest pacte.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.

La guerra d’arcabusseria posa fi als Moros i Cristians d’Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa jornada de trets d'arcabusseria, ambaixades i l'Aparició de Sant Jordiet sobre el castell.

La guerra d’arcabusseria tanca les festes de Moros i Cristians a Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa recreació de les batalles de 1276 amb quasi tres tones de pólvora i l'Aparició de Sant Jordiet.