Trump: ‘Tots els països, inclòs Xina, busquen negociar els aranzels’

El president d’Estats Units, Donald Trump, ha declarat recentment que “tots els països” s’interessen a negociar l’assumpte dels aranzels, incloent el gegant asiàtic Xina. Aquesta afirmació coincideix amb un moment de tensions comercials que han elevat les taxes tant a la importació com a l’exportació fins a un 145% en alguns casos, complicant les relacions comercials globals.

Trump va comunicar les seues opinions a través de la seua xarxa social, Truth Social, on va detallar que havia mantingut converses amb diversos líders mundials, incloent la presidenta de Mèxic, Claudia Sheinbaum, i una reunió amb enviats de Japó.

El mandatari va afegir: “Tots els països, inclòs Xina, volen reunir-se. Hui, Itàlia“. Aquest mateix dijous, rebrà a la Casa Blanca a la primera ministra italiana, Giorgia Meloni, amb qui tractarà directament l’impacte dels aranzels sobre les seues economies.

Les polítiques comercials de Trump han provocat una elevació de les taxes d’importació en almenys un 10% per a tots els productes que provexiquet de països estrangers. En el cas de la Unió Europea, este increment és d’un 20%, a pesar que Trump ha implementat una moratòria de 90 dies que, per contra, no implica Xina.

El líder nord-americà continua defensant la seua estratègia de negociació, tot suggerint que els terminis són essencials per a les tramitacions comercials futures, amb l’objectiu de reduir el dèficit comercial i promoure la producció nacional.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.