Trump: ‘Tots els països, inclòs Xina, busquen negociar els aranzels’

El president d’Estats Units, Donald Trump, ha declarat recentment que “tots els països” s’interessen a negociar l’assumpte dels aranzels, incloent el gegant asiàtic Xina. Aquesta afirmació coincideix amb un moment de tensions comercials que han elevat les taxes tant a la importació com a l’exportació fins a un 145% en alguns casos, complicant les relacions comercials globals.

Trump va comunicar les seues opinions a través de la seua xarxa social, Truth Social, on va detallar que havia mantingut converses amb diversos líders mundials, incloent la presidenta de Mèxic, Claudia Sheinbaum, i una reunió amb enviats de Japó.

El mandatari va afegir: “Tots els països, inclòs Xina, volen reunir-se. Hui, Itàlia“. Aquest mateix dijous, rebrà a la Casa Blanca a la primera ministra italiana, Giorgia Meloni, amb qui tractarà directament l’impacte dels aranzels sobre les seues economies.

Les polítiques comercials de Trump han provocat una elevació de les taxes d’importació en almenys un 10% per a tots els productes que provexiquet de països estrangers. En el cas de la Unió Europea, este increment és d’un 20%, a pesar que Trump ha implementat una moratòria de 90 dies que, per contra, no implica Xina.

El líder nord-americà continua defensant la seua estratègia de negociació, tot suggerint que els terminis són essencials per a les tramitacions comercials futures, amb l’objectiu de reduir el dèficit comercial i promoure la producció nacional.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.