Trump: ‘Tots els països, inclòs Xina, busquen negociar els aranzels’

El president d’Estats Units, Donald Trump, ha declarat recentment que «tots els països» s’interessen a negociar l’assumpte dels aranzels, incloent el gegant asiàtic Xina. Aquesta afirmació coincideix amb un moment de tensions comercials que han elevat les taxes tant a la importació com a l’exportació fins a un 145% en alguns casos, complicant les relacions comercials globals.

Trump va comunicar les seues opinions a través de la seua xarxa social, Truth Social, on va detallar que havia mantingut converses amb diversos líders mundials, incloent la presidenta de Mèxic, Claudia Sheinbaum, i una reunió amb enviats de Japó.

El mandatari va afegir: «Tots els països, inclòs Xina, volen reunir-se. Hui, Itàlia«. Aquest mateix dijous, rebrà a la Casa Blanca a la primera ministra italiana, Giorgia Meloni, amb qui tractarà directament l’impacte dels aranzels sobre les seues economies.

Les polítiques comercials de Trump han provocat una elevació de les taxes d’importació en almenys un 10% per a tots els productes que provexiquet de països estrangers. En el cas de la Unió Europea, este increment és d’un 20%, a pesar que Trump ha implementat una moratòria de 90 dies que, per contra, no implica Xina.

El líder nord-americà continua defensant la seua estratègia de negociació, tot suggerint que els terminis són essencials per a les tramitacions comercials futures, amb l’objectiu de reduir el dèficit comercial i promoure la producció nacional.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.