Trump: ‘Tots els països, inclòs Xina, busquen negociar els aranzels’

El president d’Estats Units, Donald Trump, ha declarat recentment que «tots els països» s’interessen a negociar l’assumpte dels aranzels, incloent el gegant asiàtic Xina. Aquesta afirmació coincideix amb un moment de tensions comercials que han elevat les taxes tant a la importació com a l’exportació fins a un 145% en alguns casos, complicant les relacions comercials globals.

Trump va comunicar les seues opinions a través de la seua xarxa social, Truth Social, on va detallar que havia mantingut converses amb diversos líders mundials, incloent la presidenta de Mèxic, Claudia Sheinbaum, i una reunió amb enviats de Japó.

El mandatari va afegir: «Tots els països, inclòs Xina, volen reunir-se. Hui, Itàlia«. Aquest mateix dijous, rebrà a la Casa Blanca a la primera ministra italiana, Giorgia Meloni, amb qui tractarà directament l’impacte dels aranzels sobre les seues economies.

Les polítiques comercials de Trump han provocat una elevació de les taxes d’importació en almenys un 10% per a tots els productes que provexiquet de països estrangers. En el cas de la Unió Europea, este increment és d’un 20%, a pesar que Trump ha implementat una moratòria de 90 dies que, per contra, no implica Xina.

El líder nord-americà continua defensant la seua estratègia de negociació, tot suggerint que els terminis són essencials per a les tramitacions comercials futures, amb l’objectiu de reduir el dèficit comercial i promoure la producció nacional.

Últimes notícies

Els taxistes autònoms acusen el decret de transport de permetre que els VTC facen de taxi

La Confederación de Taxistas Autónomos de Valencia critica que el nou decret de transport públic del Consell elimina el temps mínim de precontractació i permet als VTC operar quasi com a taxis per tota la Comunitat Valenciana. L’entitat acusa el conseller Vicente Martínez Mus de protegir les plataformes i multinacionals i d’haver actuat d’una forma deshonesta.

A la presó un jove per robar i amenaçar comerciants a Torrevieja a canvi de diners

Un jove de 21 anys ha sigut enviat a la presó provisional acusat de diversos robatoris amb violència i d’extorsionar comerciants de Torrevieja i voltants, exigint-los diners a canvi d’oferta de seguretat en els seus locals.

Presó preventiva per a dos hòmens acusats d’una vintena de robatoris a Moncada

Dos hòmens de 46 anys han ingressat en presó preventiva acusats de quasi una vintena de robatoris amb força a vivendes i comerços de Moncada, després de ser sorprésos quan assaltaven un domicili d’una urbanització del municipi.

Onzena reunió clau entre Educació i els sindicats en plena vaga indefinida del professorat

La Conselleria d'Educació i els cinc sindicats docents afronten este dilluns a València l'onzena reunió de la mesa sectorial, en la cinquena setmana de vaga indefinida a l'ensenyament públic no universitari. Les organitzacions arriben amb dubtes sobre l'última proposta del Consell, que preveu una inversió de 3.388 milions en quatre anys.

La vivenda es dispara un 14,3 % fins a març en la Comunitat Valenciana

El preu de la vivenda augmenta un 12,9 % a Espanya en el primer trimestre de 2026 i arriba al 14,3 % en la Comunitat Valenciana, encadenant 44 trimestres seguits a l’alça i agreujant els problemes d’accés a l’habitatge.

La Unió de Consumidors reclama la devolució total de les entrades del Festival de Les Arts

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana exigix a l’organització del Festival de Les Arts que torne el 100 % de les entrades i abonaments, i que compense també els gastos de transport i allotjament de les persones afectades per la cancel·lació de la segona jornada i les incidències del primer dia.

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.