Un Codi QR Inclusiu per a la Festa de Sant Vicent Ferrer Facilita l’Accés a la Informació per a Persones amb Discapacitat

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS) – L’Ajuntament de València ha presentat un codi QR inclusiu dissenyat pensant en les persones amb discapacitat, que concentra tota la informació rellevant sobre la festa de Sant Vicent Ferrer, programada per dilluns que ve.

Escanejant el codi, els usuaris podran accedir a una explicació accessible d’aquesta celebració, dedicada al patró de la Comunitat Valenciana, en diversos formats de comunicació augmentativa i alternativa. Aquestes opcions inclouen la llengua de signes i la lectura fàcil, disponible tant en valencià com en castellà.

A més, el QR incorpora un enllaç directe per enviar un SMS a la Policia Local en casos d’emergència, garantint així una resposta ràpida i eficaç davant necessitats immediates.

La iniciativa, que forma part d’un pla més ampli de foment de la inclusió, ha estat impulsada per la Direcció General de Discapacitat de l’Ajuntament, treballant conjuntament amb organitzacions socials com Plena Inclusió CV, FESORD CV i la Fundació Mira’m. Per a aquest event, s’ha comptat també amb la col·laboració de la Junta Central Vicentina de València.

A més de facilitar l’accés a la informació, el codi QR proporciona detalls sobre la ubicació de l’espai reservat per a persones amb mobilitat reduïda, que s’habilitarà durant l’acte d’ofrena a Sant Vicent Ferrer, que se celebra a les 12.00 hores de dilluns.

El codi també ofereix un enllaç al programa oficial de la celebració, accessible a la pàgina web de la Junta Central Vicentina.

Aquest servei d’alerta directa de la Policia Local mitjançant SMS ja s’havia implementat en altres celebracions importants, com les Falles, la celebració del 9 d’octubre i el Corpus, demostrant així un compromís a llarg termini amb la seguretat i el benestar de tots els ciutadans.

Últimes notícies

El Govern responsabilitza a l’Ajuntament de València de gestionar l’acampada de docents

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana sosté que és l'Ajuntament de València qui ha d'autoritzar i, si és el cas, retirar l'acampada de docents en la plaça de la Verge, en el marc de la vaga indefinida iniciada l'11 de maig.

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.