16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Un ‘Cosmos’ de llum i color inspirat en l’escultor Andreu Alfaro il·luminarà este dissabte el cel de València

L’espectacle piromusical, amb una durada de 12 minuts i més de 2.000 línies de foc, es dispararà sobre el pont de Monteolivete

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Pirotècnia Vulcano oferirà este dissabte 13 de juliol un espectacle pirotècnic inspirat en el reconegut escultor Andreu Alfaro que, sota el títol ‘Cosmos’, estarà inspirat en la peça del reconegut artista. Esta cita amb la pólvora es dispararà a les 00.30 hores al pont de Monteolivete, en el marc de la Gran Fira de València.

El tret tindrà una durada de 12 minuts, amb més de 2.000 línies de foc, i estarà instal·lat sobre una estructura vertical de 50 metres d’altura i un total de 48 posicions de tret, segons ha informat l’Ajuntament de València en un comunicat.

L’espectacle està inspirat en la peça escultòrica d’Andreu Alfaro titulada ‘Cosmos 62’ i, a partir d’ací, “aprofundix en la idea del cosmos com a sistema harmoniós i ordenat, però es combinarà amb una idea d’exhibició vertiginosa, ple de matisos, llum, color, ritme i intensitat carregat de significat, igual que les obres de l’escultor”.

El piromusical preparat per a l’ocasió busca “sorprendre a tota persona que acudisca a viure esta experiència intensa” mitjançant una “combinació perfecta de foc i estructures metàl·liques” per a concloure amb un “final apoteòsic”, ha avançat el consistori.

Sobre este tema, el regidor de Falles, Santiago Ballester, ha destacat que la ciutadania podrà gaudir “passada la mitjanit de tot un ‘cosmos’ de llum i color”.

L’edil ha aprofitat per a reiterar el seu “compromís en ferm” amb el sector pirotècnic, “de manera que cada festivitat de la ciutat tinga el seu espectacle pirotècnic, com l’està tenint la Gran Fira”, amb un espai propi dins del programa ‘Els Focs de la Fira’. Per a Ballester, estos espectacles són “una posada en valor del protagonisme de la pirotècnia en les nostres festes i tradicions”.

Des de Pirotècnia Vulcano han avançat que el “caràcter públic i commemoratiu” de l’obra de l’escultor valencià Andreu Alfaro quedarà plasmat en este espectacle, on la pólvora “esculpirà l’herència constructivista i les formes sintètiques de les seues escultures”.

L’empresa acumula més de 36 premis des de la seua fundació el 1993. A València, ha disparat els focs artificials en nits de finalització d’Any i, més recentment, la mascletà del 15 de març de les Falles de 2024 i la macromascletà organitzada per l’Associació de Benifap el passat 22 de juliol. Vulcano, amb seu a Torís i Villarejo de Salvanes (Madrid), destaca per la seua “aposta per la innovació”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.