Un ‘Cosmos’ de llum i color inspirat en l’escultor Andreu Alfaro il·luminarà este dissabte el cel de València

L’espectacle piromusical, amb una durada de 12 minuts i més de 2.000 línies de foc, es dispararà sobre el pont de Monteolivete

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Pirotècnia Vulcano oferirà este dissabte 13 de juliol un espectacle pirotècnic inspirat en el reconegut escultor Andreu Alfaro que, sota el títol ‘Cosmos’, estarà inspirat en la peça del reconegut artista. Esta cita amb la pólvora es dispararà a les 00.30 hores al pont de Monteolivete, en el marc de la Gran Fira de València.

El tret tindrà una durada de 12 minuts, amb més de 2.000 línies de foc, i estarà instal·lat sobre una estructura vertical de 50 metres d’altura i un total de 48 posicions de tret, segons ha informat l’Ajuntament de València en un comunicat.

L’espectacle està inspirat en la peça escultòrica d’Andreu Alfaro titulada ‘Cosmos 62’ i, a partir d’ací, “aprofundix en la idea del cosmos com a sistema harmoniós i ordenat, però es combinarà amb una idea d’exhibició vertiginosa, ple de matisos, llum, color, ritme i intensitat carregat de significat, igual que les obres de l’escultor”.

El piromusical preparat per a l’ocasió busca “sorprendre a tota persona que acudisca a viure esta experiència intensa” mitjançant una “combinació perfecta de foc i estructures metàl·liques” per a concloure amb un “final apoteòsic”, ha avançat el consistori.

Sobre este tema, el regidor de Falles, Santiago Ballester, ha destacat que la ciutadania podrà gaudir “passada la mitjanit de tot un ‘cosmos’ de llum i color”.

L’edil ha aprofitat per a reiterar el seu “compromís en ferm” amb el sector pirotècnic, “de manera que cada festivitat de la ciutat tinga el seu espectacle pirotècnic, com l’està tenint la Gran Fira”, amb un espai propi dins del programa ‘Els Focs de la Fira’. Per a Ballester, estos espectacles són “una posada en valor del protagonisme de la pirotècnia en les nostres festes i tradicions”.

Des de Pirotècnia Vulcano han avançat que el “caràcter públic i commemoratiu” de l’obra de l’escultor valencià Andreu Alfaro quedarà plasmat en este espectacle, on la pólvora “esculpirà l’herència constructivista i les formes sintètiques de les seues escultures”.

L’empresa acumula més de 36 premis des de la seua fundació el 1993. A València, ha disparat els focs artificials en nits de finalització d’Any i, més recentment, la mascletà del 15 de març de les Falles de 2024 i la macromascletà organitzada per l’Associació de Benifap el passat 22 de juliol. Vulcano, amb seu a Torís i Villarejo de Salvanes (Madrid), destaca per la seua “aposta per la innovació”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.