Un ‘Cosmos’ de llum i color inspirat en l’escultor Andreu Alfaro il·luminarà este dissabte el cel de València

L’espectacle piromusical, amb una durada de 12 minuts i més de 2.000 línies de foc, es dispararà sobre el pont de Monteolivete

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Pirotècnia Vulcano oferirà este dissabte 13 de juliol un espectacle pirotècnic inspirat en el reconegut escultor Andreu Alfaro que, sota el títol ‘Cosmos’, estarà inspirat en la peça del reconegut artista. Esta cita amb la pólvora es dispararà a les 00.30 hores al pont de Monteolivete, en el marc de la Gran Fira de València.

El tret tindrà una durada de 12 minuts, amb més de 2.000 línies de foc, i estarà instal·lat sobre una estructura vertical de 50 metres d’altura i un total de 48 posicions de tret, segons ha informat l’Ajuntament de València en un comunicat.

L’espectacle està inspirat en la peça escultòrica d’Andreu Alfaro titulada ‘Cosmos 62’ i, a partir d’ací, «aprofundix en la idea del cosmos com a sistema harmoniós i ordenat, però es combinarà amb una idea d’exhibició vertiginosa, ple de matisos, llum, color, ritme i intensitat carregat de significat, igual que les obres de l’escultor».

El piromusical preparat per a l’ocasió busca «sorprendre a tota persona que acudisca a viure esta experiència intensa» mitjançant una «combinació perfecta de foc i estructures metàl·liques» per a concloure amb un «final apoteòsic», ha avançat el consistori.

Sobre este tema, el regidor de Falles, Santiago Ballester, ha destacat que la ciutadania podrà gaudir «passada la mitjanit de tot un ‘cosmos’ de llum i color».

L’edil ha aprofitat per a reiterar el seu «compromís en ferm» amb el sector pirotècnic, «de manera que cada festivitat de la ciutat tinga el seu espectacle pirotècnic, com l’està tenint la Gran Fira», amb un espai propi dins del programa ‘Els Focs de la Fira’. Per a Ballester, estos espectacles són «una posada en valor del protagonisme de la pirotècnia en les nostres festes i tradicions».

Des de Pirotècnia Vulcano han avançat que el «caràcter públic i commemoratiu» de l’obra de l’escultor valencià Andreu Alfaro quedarà plasmat en este espectacle, on la pólvora «esculpirà l’herència constructivista i les formes sintètiques de les seues escultures».

L’empresa acumula més de 36 premis des de la seua fundació el 1993. A València, ha disparat els focs artificials en nits de finalització d’Any i, més recentment, la mascletà del 15 de març de les Falles de 2024 i la macromascletà organitzada per l’Associació de Benifap el passat 22 de juliol. Vulcano, amb seu a Torís i Villarejo de Salvanes (Madrid), destaca per la seua «aposta per la innovació».

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.