16.7 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Un ‘Cosmos’ de llum i color inspirat en l’escultor Andreu Alfaro il·luminarà este dissabte el cel de València

L’espectacle piromusical, amb una durada de 12 minuts i més de 2.000 línies de foc, es dispararà sobre el pont de Monteolivete

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Pirotècnia Vulcano oferirà este dissabte 13 de juliol un espectacle pirotècnic inspirat en el reconegut escultor Andreu Alfaro que, sota el títol ‘Cosmos’, estarà inspirat en la peça del reconegut artista. Esta cita amb la pólvora es dispararà a les 00.30 hores al pont de Monteolivete, en el marc de la Gran Fira de València.

El tret tindrà una durada de 12 minuts, amb més de 2.000 línies de foc, i estarà instal·lat sobre una estructura vertical de 50 metres d’altura i un total de 48 posicions de tret, segons ha informat l’Ajuntament de València en un comunicat.

L’espectacle està inspirat en la peça escultòrica d’Andreu Alfaro titulada ‘Cosmos 62’ i, a partir d’ací, “aprofundix en la idea del cosmos com a sistema harmoniós i ordenat, però es combinarà amb una idea d’exhibició vertiginosa, ple de matisos, llum, color, ritme i intensitat carregat de significat, igual que les obres de l’escultor”.

El piromusical preparat per a l’ocasió busca “sorprendre a tota persona que acudisca a viure esta experiència intensa” mitjançant una “combinació perfecta de foc i estructures metàl·liques” per a concloure amb un “final apoteòsic”, ha avançat el consistori.

Sobre este tema, el regidor de Falles, Santiago Ballester, ha destacat que la ciutadania podrà gaudir “passada la mitjanit de tot un ‘cosmos’ de llum i color”.

L’edil ha aprofitat per a reiterar el seu “compromís en ferm” amb el sector pirotècnic, “de manera que cada festivitat de la ciutat tinga el seu espectacle pirotècnic, com l’està tenint la Gran Fira”, amb un espai propi dins del programa ‘Els Focs de la Fira’. Per a Ballester, estos espectacles són “una posada en valor del protagonisme de la pirotècnia en les nostres festes i tradicions”.

Des de Pirotècnia Vulcano han avançat que el “caràcter públic i commemoratiu” de l’obra de l’escultor valencià Andreu Alfaro quedarà plasmat en este espectacle, on la pólvora “esculpirà l’herència constructivista i les formes sintètiques de les seues escultures”.

L’empresa acumula més de 36 premis des de la seua fundació el 1993. A València, ha disparat els focs artificials en nits de finalització d’Any i, més recentment, la mascletà del 15 de març de les Falles de 2024 i la macromascletà organitzada per l’Associació de Benifap el passat 22 de juliol. Vulcano, amb seu a Torís i Villarejo de Salvanes (Madrid), destaca per la seua “aposta per la innovació”.

Últimes notícies

Pugen les temperatures i s’esperen ratxes fortes a l’interior de València i Alacant

El dissabte comença el dia amb nuvolositat que tendirà a menys a la vesprada i un ascens tèrmic generalitzat. El diumenge quedarà més estable, amb boires a l'interior de València.

Presó provisional per al detingut per matar a colps al seu company de pis a València

Un jutge ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per la mort a colps del seu company de pis a València. El cas queda a la disposició del Jutjat d'Instrucció 17.

Reivindiquem el trellat

El valencià és un reflex del nostre ser. Una llengua que, al llarg dels segles, ha sigut sinònim d'afecte i que no ens ha dividit mai, ben al contrari, ens ha unit de manera admirable.

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.