9.6 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Un estudiant de la UPV habilita un web per a localitzar vehicles desapareguts en la DANA

El sistema arreplega en tres dies més de 600 vehicles en la base de dades

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Un estudiant d’Enginyeria Mecànica de la Universitat Politècnica de València ha habilitat un lloc web per a localitzar vehicles desapareguts a causa de la DANA, segons ha informat la institució acadèmica en el seu compte en la xarxa social X.

René Molina Àvila, estudiant de segon d’Enginyeria Mecànica, ha dissenyat i posat en funcionament un web col·laboratiu que permet geolocalitzar un vehicle afectat pels estralls de la DANA i ho ha posat a la disposició de la societat. Este sistema de registre i consulta ha arreplegat en tres dies més de 600 vehicles en la seua base de dades.

Es tracta del web https://tucochedana.es, la principal virtut del qual és la senzillesa de la seua navegabilitat, ja que en accedir estan ben definits els dos apartats principals: consultar vehicles perduts i registrar un trobat.

En el primer cas, la consulta es fa introduint la matrícula del vehicle desaparegut, i es mostren les coordenades de la ubicació exacta, sempre que haja sigut introduït en el sistema. En el segon, permet donar d’alta un vehicle, a través de la seua matrícula.

Últimes notícies

A presó per dos robatoris amb navaixa a Benicarló: dos ferits i més de 660 euros sostrets

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 32 anys per dos assalts amb arma blanca en la mateixa zona de Benicarló. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó.

17 persones ateses per fum després de l’incendi d’una vivenda a Alaquàs

El foc s'ha declarat passades les 7.00 en una vivenda del carrer del Cid i ja ha sigut extingit. Només un afectat, de 40 anys, ha sigut traslladat a l'Hospital General.

El Govern demana la dimissió de Feijóo i l’acusa d’un any de mentides sobre la DANA

Elma Saiz ha reclamat la dimissió d'Alberto Núñez Feijóo per mentir durant un any sobre la DANA i per usar, al seu juí, el dolor de les víctimes.

Avís groc per nevades a l’interior nord de Castelló per damunt de 1.000 metres

Aemet ha activat l'avís groc per nevades a l'interior nord de Castelló, amb fins a 5 cm en 24 hores i probabilitat del 40-70%, vigent des de les 09.00 fins a mitjanit.

Pluges i fred marcaran l’últim cap de setmana de l’any en la Comunitat Valenciana

El divendres deixa núvols i ruixats febles, amb ascens tèrmic contingut. El dissabte baixen els termòmetres i el diumenge comença una lleugera recuperació, amb gelades a l'interior.

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.