15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Un estudiant de la UPV habilita un web per a localitzar vehicles desapareguts en la DANA

El sistema arreplega en tres dies més de 600 vehicles en la base de dades

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Un estudiant d’Enginyeria Mecànica de la Universitat Politècnica de València ha habilitat un lloc web per a localitzar vehicles desapareguts a causa de la DANA, segons ha informat la institució acadèmica en el seu compte en la xarxa social X.

René Molina Àvila, estudiant de segon d’Enginyeria Mecànica, ha dissenyat i posat en funcionament un web col·laboratiu que permet geolocalitzar un vehicle afectat pels estralls de la DANA i ho ha posat a la disposició de la societat. Este sistema de registre i consulta ha arreplegat en tres dies més de 600 vehicles en la seua base de dades.

Es tracta del web https://tucochedana.es, la principal virtut del qual és la senzillesa de la seua navegabilitat, ja que en accedir estan ben definits els dos apartats principals: consultar vehicles perduts i registrar un trobat.

En el primer cas, la consulta es fa introduint la matrícula del vehicle desaparegut, i es mostren les coordenades de la ubicació exacta, sempre que haja sigut introduït en el sistema. En el segon, permet donar d’alta un vehicle, a través de la seua matrícula.

Últimes notícies

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.