14.1 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Un hospital infantil a Gaza fora de servei a conseqüència d’un atac israelià

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han confirmat que un hospital infantil al nord de l’enclavament ha quedat fora de servei després d’un atac perpetrat per l’Exèrcit d’Israel el passat dimarts.

Segons el Ministeri de Sanitat de Gaza, l’Hospital Infantil Al Durra, situat a l’est de la ciutat de Gaza, ha patit danys greus i ara no és operatiu. Amb això, ja són 37 els hospitals que han deixat de funcionar a causa de l’ofensiva militar d’Israel.

A més, les autoritats sanitàries han denunciat que l’atac ha causat danys significatius a la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) de l’hospital i al sistema d’energia alternativa, un aspecte vital donada la situació actual en el barri de Tufà, que ha estat l’escenari de diversos bombardejos.

Les autoritats d’Israel, per la seva banda, han bloquejat l’entrada d’ajuda humanitària a Gaza des de principis de març i han trencat un alto el foc que havia estat instaurat al gener. Aquesta acció ha intensificat la seva ofensiva militar, la qual va ser desencadenada per atacs realitzats el 7 d’octubre de 2023, que van resultar en uns 1.200 morts i prop de 250 segrestaments, segons fonts oficials.

Les autoritats gazatíes, en un informe actualitzat, han elevat el nombre de morts a més de 51.350 i han registrat aproximadament 117.200 ferits des de l’inici de l’ofensiva. Dins d’aquest balanç, es compten prop de 2.000 morts i més de 5.200 ferits només des de la reactivació dels atacs israelians.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa després d’un xoc de cap

El davanter de l'Atlètic de Madrid ha sigut portat a un hospital per a sotmetre's a proves després d'abandonar en llitera el Ciutat de València per un xoc de cap. Matías Moreno també va ser substituït i continua en observació en l'estadi.

Llevant i Atlètic empaten al descans després d’un xoc entre Sorloth i Moreno (0-0)

El primer temps va acabar 0-0, amb una única ocasió clara: la cabotada de Nico González que Ryan va salvar. El dol va quedar marcat pel xoc Sorloth-Moreno i els canvis forçats.

Sorloth, retirat en llitera després d’un xoc de cap amb Moreno en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic de Madrid va abandonar el camp en el minut 27 després d'un colp cap amb cap amb Matías Moreno. Els dos futbolistes van ser substituïts.