20.8 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Un hospital infantil a Gaza fora de servei a conseqüència d’un atac israelià

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han confirmat que un hospital infantil al nord de l’enclavament ha quedat fora de servei després d’un atac perpetrat per l’Exèrcit d’Israel el passat dimarts.

Segons el Ministeri de Sanitat de Gaza, l’Hospital Infantil Al Durra, situat a l’est de la ciutat de Gaza, ha patit danys greus i ara no és operatiu. Amb això, ja són 37 els hospitals que han deixat de funcionar a causa de l’ofensiva militar d’Israel.

A més, les autoritats sanitàries han denunciat que l’atac ha causat danys significatius a la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) de l’hospital i al sistema d’energia alternativa, un aspecte vital donada la situació actual en el barri de Tufà, que ha estat l’escenari de diversos bombardejos.

Les autoritats d’Israel, per la seva banda, han bloquejat l’entrada d’ajuda humanitària a Gaza des de principis de març i han trencat un alto el foc que havia estat instaurat al gener. Aquesta acció ha intensificat la seva ofensiva militar, la qual va ser desencadenada per atacs realitzats el 7 d’octubre de 2023, que van resultar en uns 1.200 morts i prop de 250 segrestaments, segons fonts oficials.

Les autoritats gazatíes, en un informe actualitzat, han elevat el nombre de morts a més de 51.350 i han registrat aproximadament 117.200 ferits des de l’inici de l’ofensiva. Dins d’aquest balanç, es compten prop de 2.000 morts i més de 5.200 ferits només des de la reactivació dels atacs israelians.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.