Un hospital infantil a Gaza fora de servei a conseqüència d’un atac israelià

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han confirmat que un hospital infantil al nord de l’enclavament ha quedat fora de servei després d’un atac perpetrat per l’Exèrcit d’Israel el passat dimarts.

Segons el Ministeri de Sanitat de Gaza, l’Hospital Infantil Al Durra, situat a l’est de la ciutat de Gaza, ha patit danys greus i ara no és operatiu. Amb això, ja són 37 els hospitals que han deixat de funcionar a causa de l’ofensiva militar d’Israel.

A més, les autoritats sanitàries han denunciat que l’atac ha causat danys significatius a la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) de l’hospital i al sistema d’energia alternativa, un aspecte vital donada la situació actual en el barri de Tufà, que ha estat l’escenari de diversos bombardejos.

Les autoritats d’Israel, per la seva banda, han bloquejat l’entrada d’ajuda humanitària a Gaza des de principis de març i han trencat un alto el foc que havia estat instaurat al gener. Aquesta acció ha intensificat la seva ofensiva militar, la qual va ser desencadenada per atacs realitzats el 7 d’octubre de 2023, que van resultar en uns 1.200 morts i prop de 250 segrestaments, segons fonts oficials.

Les autoritats gazatíes, en un informe actualitzat, han elevat el nombre de morts a més de 51.350 i han registrat aproximadament 117.200 ferits des de l’inici de l’ofensiva. Dins d’aquest balanç, es compten prop de 2.000 morts i més de 5.200 ferits només des de la reactivació dels atacs israelians.

Últimes notícies

Detingut en l’A-31 un conductor sense carnet que portava una arma elèctrica artesanal i va donar positiu en drogues

La Guàrdia Civil arresta en l'A-31 a un conductor alacantí de 32 anys que circulava sense carnet, sota els efectes de les drogues i amb una arma elèctrica artesanal prohibida en el vehicle.

Un informe alerta que l’empadronament i l’admissió frenen l’accés a la sanitat en la Comunitat

Un informe de Medicos del Món Comunitat Valenciana identifica l'empadronament i els filtres en admision com les principals barreres d'accés a la sanitat per a les persones mes vulnerabilizadas a València i Alacant.

Carlos Espí busca un rècord històric amb el Llevant en encadenar cinc jornades marcant

Carlos Espí arriba a Anoeta amb sis gols en les últimes quatre jornades i aspira a encadenar cinc partits seguits marcant, una cosa inèdita en la història del Llevant en Primera Divisió.

Marcelino firma ple de victòries davant el Girona en Montilivi

Marcelino García Toral suma quatre victòries en quatre visites de lliga a Montilivi, totes per marcadors ajustats, dirigint a València i Vila-real enfront del Girona.

Un detingut i tres investigats per enviar tabac de contraban des de Riba-roja

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Vigilància Duanera desmantella a Riba-roja de Túria un punt de picat i enviament de picada de tabac il·legal, amb 157 quilos intervinguts i quatre persones implicades.

Els noms inspirats en la Lluna arrasen enfront del Sol entre les espanyoles

Més de 19.000 dones a Espanya porten noms relacionats amb la Lluna, enfront de poc més de 2.000 que es diuen Sol, segons les dades de l'INE.

Abril arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats i vent fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia abril amb cels poc nuvolosos, lleugers canvis de temperatura i vent del nord que bufarà amb força en la mitat nord, especialment en zones de Castelló.