Un hospital infantil a Gaza fora de servei a conseqüència d’un atac israelià

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han confirmat que un hospital infantil al nord de l’enclavament ha quedat fora de servei després d’un atac perpetrat per l’Exèrcit d’Israel el passat dimarts.

Segons el Ministeri de Sanitat de Gaza, l’Hospital Infantil Al Durra, situat a l’est de la ciutat de Gaza, ha patit danys greus i ara no és operatiu. Amb això, ja són 37 els hospitals que han deixat de funcionar a causa de l’ofensiva militar d’Israel.

A més, les autoritats sanitàries han denunciat que l’atac ha causat danys significatius a la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) de l’hospital i al sistema d’energia alternativa, un aspecte vital donada la situació actual en el barri de Tufà, que ha estat l’escenari de diversos bombardejos.

Les autoritats d’Israel, per la seva banda, han bloquejat l’entrada d’ajuda humanitària a Gaza des de principis de març i han trencat un alto el foc que havia estat instaurat al gener. Aquesta acció ha intensificat la seva ofensiva militar, la qual va ser desencadenada per atacs realitzats el 7 d’octubre de 2023, que van resultar en uns 1.200 morts i prop de 250 segrestaments, segons fonts oficials.

Les autoritats gazatíes, en un informe actualitzat, han elevat el nombre de morts a més de 51.350 i han registrat aproximadament 117.200 ferits des de l’inici de l’ofensiva. Dins d’aquest balanç, es compten prop de 2.000 morts i més de 5.200 ferits només des de la reactivació dels atacs israelians.

Últimes notícies

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.

Bendodo acusa el sanchismo d’estar en col·lapse després de les investigacions sobre Zapatero

Elías Bendodo sosté que el sanchismo entra en fase de solsida després dels informes de la UDEF sobre Zapatero i demana avançament electoral en considerar esgotat el projecte de Sánchez.