Un hospital infantil a Gaza fora de servei a conseqüència d’un atac israelià

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han confirmat que un hospital infantil al nord de l’enclavament ha quedat fora de servei després d’un atac perpetrat per l’Exèrcit d’Israel el passat dimarts.

Segons el Ministeri de Sanitat de Gaza, l’Hospital Infantil Al Durra, situat a l’est de la ciutat de Gaza, ha patit danys greus i ara no és operatiu. Amb això, ja són 37 els hospitals que han deixat de funcionar a causa de l’ofensiva militar d’Israel.

A més, les autoritats sanitàries han denunciat que l’atac ha causat danys significatius a la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) de l’hospital i al sistema d’energia alternativa, un aspecte vital donada la situació actual en el barri de Tufà, que ha estat l’escenari de diversos bombardejos.

Les autoritats d’Israel, per la seva banda, han bloquejat l’entrada d’ajuda humanitària a Gaza des de principis de març i han trencat un alto el foc que havia estat instaurat al gener. Aquesta acció ha intensificat la seva ofensiva militar, la qual va ser desencadenada per atacs realitzats el 7 d’octubre de 2023, que van resultar en uns 1.200 morts i prop de 250 segrestaments, segons fonts oficials.

Les autoritats gazatíes, en un informe actualitzat, han elevat el nombre de morts a més de 51.350 i han registrat aproximadament 117.200 ferits des de l’inici de l’ofensiva. Dins d’aquest balanç, es compten prop de 2.000 morts i més de 5.200 ferits només des de la reactivació dels atacs israelians.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.