València acollirà la setena manifestació per la justícia i un tracte digne per als periodistes

La setena manifestació organitzada per diverses entitats socials tindrà lloc dilluns que ve a València, coincidint amb el mig any de la tragèdia que va afectar la província. L’esdeveniment busca exigir la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i reclamar un tracte digne per als professionals de la comunicació i dels serveis meteorològics.

La marxa partirà de la plaça de l’Ajuntament a les 18 hores, recorrent diversos carrers emblemàtics de la ciutat per acabar a la plaça Amèrica. Aquesta convocatòria s’ha organitzat amb el lema ‘Mazón dimissió’, en un moment crític per a les víctimes de la dana que va causar 228 morts i un gran nombre de damnificats.

Es preveu la participació de més de 200 entitats cíviques, socials i sindicals, que juntament amb les associacions de víctimes tornaran a exigir justícia, reparació i dignitat. Segons el comunicat emès, la manifestació és una resposta a les mentides i la falta de responsabilitat del Consell en la seva gestió després de la catàstrofe.

Aquesta protesta, que coincideix amb la celebració d’un congrés del PP europeu a València, no només busca visibilitzar el patiment de les víctimes, sinó també el crucial paper dels mitjans de comunicació durant la crisi, que van patir amenaces per garantir una informació veraç. Així doncs, se sol·licitarà un suport digne per a aquests professionals.

Entre les peticions principals es destacarà la demanda d’unes comissions d’investigació que impliquin la ciutadania per tal d’assegurar un procés transparent i just. Els organitzadors han deixat clar que les víctimes no poden esperar més i que la societat valenciana exigeix responsabilitats immediates. «El poble valencià tampoc ho pot fer», han afirmat en un comunicat.

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.