València acollirà la setena manifestació per la justícia i un tracte digne per als periodistes

La setena manifestació organitzada per diverses entitats socials tindrà lloc dilluns que ve a València, coincidint amb el mig any de la tragèdia que va afectar la província. L’esdeveniment busca exigir la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i reclamar un tracte digne per als professionals de la comunicació i dels serveis meteorològics.

La marxa partirà de la plaça de l’Ajuntament a les 18 hores, recorrent diversos carrers emblemàtics de la ciutat per acabar a la plaça Amèrica. Aquesta convocatòria s’ha organitzat amb el lema ‘Mazón dimissió’, en un moment crític per a les víctimes de la dana que va causar 228 morts i un gran nombre de damnificats.

Es preveu la participació de més de 200 entitats cíviques, socials i sindicals, que juntament amb les associacions de víctimes tornaran a exigir justícia, reparació i dignitat. Segons el comunicat emès, la manifestació és una resposta a les mentides i la falta de responsabilitat del Consell en la seva gestió després de la catàstrofe.

Aquesta protesta, que coincideix amb la celebració d’un congrés del PP europeu a València, no només busca visibilitzar el patiment de les víctimes, sinó també el crucial paper dels mitjans de comunicació durant la crisi, que van patir amenaces per garantir una informació veraç. Així doncs, se sol·licitarà un suport digne per a aquests professionals.

Entre les peticions principals es destacarà la demanda d’unes comissions d’investigació que impliquin la ciutadania per tal d’assegurar un procés transparent i just. Els organitzadors han deixat clar que les víctimes no poden esperar més i que la societat valenciana exigeix responsabilitats immediates. «El poble valencià tampoc ho pot fer», han afirmat en un comunicat.

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.