València acollirà la setena manifestació per la justícia i un tracte digne per als periodistes

La setena manifestació organitzada per diverses entitats socials tindrà lloc dilluns que ve a València, coincidint amb el mig any de la tragèdia que va afectar la província. L’esdeveniment busca exigir la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i reclamar un tracte digne per als professionals de la comunicació i dels serveis meteorològics.

La marxa partirà de la plaça de l’Ajuntament a les 18 hores, recorrent diversos carrers emblemàtics de la ciutat per acabar a la plaça Amèrica. Aquesta convocatòria s’ha organitzat amb el lema ‘Mazón dimissió’, en un moment crític per a les víctimes de la dana que va causar 228 morts i un gran nombre de damnificats.

Es preveu la participació de més de 200 entitats cíviques, socials i sindicals, que juntament amb les associacions de víctimes tornaran a exigir justícia, reparació i dignitat. Segons el comunicat emès, la manifestació és una resposta a les mentides i la falta de responsabilitat del Consell en la seva gestió després de la catàstrofe.

Aquesta protesta, que coincideix amb la celebració d’un congrés del PP europeu a València, no només busca visibilitzar el patiment de les víctimes, sinó també el crucial paper dels mitjans de comunicació durant la crisi, que van patir amenaces per garantir una informació veraç. Així doncs, se sol·licitarà un suport digne per a aquests professionals.

Entre les peticions principals es destacarà la demanda d’unes comissions d’investigació que impliquin la ciutadania per tal d’assegurar un procés transparent i just. Els organitzadors han deixat clar que les víctimes no poden esperar més i que la societat valenciana exigeix responsabilitats immediates. “El poble valencià tampoc ho pot fer”, han afirmat en un comunicat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.