16.1 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

València acollirà la setena manifestació per la justícia i un tracte digne per als periodistes

La setena manifestació organitzada per diverses entitats socials tindrà lloc dilluns que ve a València, coincidint amb el mig any de la tragèdia que va afectar la província. L’esdeveniment busca exigir la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i reclamar un tracte digne per als professionals de la comunicació i dels serveis meteorològics.

La marxa partirà de la plaça de l’Ajuntament a les 18 hores, recorrent diversos carrers emblemàtics de la ciutat per acabar a la plaça Amèrica. Aquesta convocatòria s’ha organitzat amb el lema ‘Mazón dimissió’, en un moment crític per a les víctimes de la dana que va causar 228 morts i un gran nombre de damnificats.

Es preveu la participació de més de 200 entitats cíviques, socials i sindicals, que juntament amb les associacions de víctimes tornaran a exigir justícia, reparació i dignitat. Segons el comunicat emès, la manifestació és una resposta a les mentides i la falta de responsabilitat del Consell en la seva gestió després de la catàstrofe.

Aquesta protesta, que coincideix amb la celebració d’un congrés del PP europeu a València, no només busca visibilitzar el patiment de les víctimes, sinó també el crucial paper dels mitjans de comunicació durant la crisi, que van patir amenaces per garantir una informació veraç. Així doncs, se sol·licitarà un suport digne per a aquests professionals.

Entre les peticions principals es destacarà la demanda d’unes comissions d’investigació que impliquin la ciutadania per tal d’assegurar un procés transparent i just. Els organitzadors han deixat clar que les víctimes no poden esperar més i que la societat valenciana exigeix responsabilitats immediates. “El poble valencià tampoc ho pot fer”, han afirmat en un comunicat.

Últimes notícies

Un home de 44 anys ha mort després de caure amb el seu parapent en un vessant de Petrer (Alacant)

Un home de 44 anys ha mort este dissabte en caure amb el seu parapent a la muntanya del Palomaret, a Petrer. Els bombers han mobilitzat un helicòpter i un grup de rescat per a accedir a la zona.

Presó provisional per al jove de 21 anys acusat d’agredir a un policia a Vinalesa

Un jutjat de Paterna ha ordenat presó provisional per a un jove de 21 anys per l'agressió que va deixar en coma a un agent anara de servici a Vinalesa. El menor detingut va quedar lliure sense mesures per decisió de la Fiscalia de Menors.

Alex Márquez domina l’esprint de València; ‘poles’ per a Bezzecchi, Folgat i Adrián Fernández

Alex Márquez va guanyar l'esprint de MotoGP a Cheste després d'arrabassar el cap a Bezzecchi, autor de la 'pole'. Acosta i Di Giannantonio van completar el podi.

Urpa de Castelló el veler que tractarà de completar la primera volta al món vertical

L''Alegria Mariners' va partir amb Paula Gonzalvo i Pedro Jiménez per a intentar una ruta inèdita de 35.000 milles pels meridians, amb projectes científics i seguiment en directe.

Controlat l’incendi en un desballestament de motos d’Alboraia després d’una gran fumera

Els bombers han donat per controlat a les 12.49 l'incendi que ha afectat un desballestament de motos i a una nau contigua a Alboraia. No hi ha hagut ferits i tot apunta a un curtcircuit com a origen.

Estabilitzat l’incendi en una nau de desballestament de motocicletes a Alboraia

El foc, originat sobre les 9.45 en un desballestament de motocicletes d'Alboraia, ha sigut estabilitzat al migdia sense ferits. Es mantindrà vigilància 24 hores.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no tenen dret a decidir pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón i ha acusat PP i Vox de voler imposar un relleu amb Juanfran Pérez Llorca. Diana Morant ha advertit a Feijóo i Abascal que no tenen dret a decidir pels valencians.

Un incendi en un desballestament d’Alboraia ha generat una gran columna de fum i ha quedat estabilitzat

Els bombers han donat per estabilitzat l'incendi en un desballestament de motos d'Alboraia al voltant de les 12, sense ferits. Sis dotacions han treballat en la zona.