València acollirà la setena manifestació per la justícia i un tracte digne per als periodistes

La setena manifestació organitzada per diverses entitats socials tindrà lloc dilluns que ve a València, coincidint amb el mig any de la tragèdia que va afectar la província. L’esdeveniment busca exigir la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i reclamar un tracte digne per als professionals de la comunicació i dels serveis meteorològics.

La marxa partirà de la plaça de l’Ajuntament a les 18 hores, recorrent diversos carrers emblemàtics de la ciutat per acabar a la plaça Amèrica. Aquesta convocatòria s’ha organitzat amb el lema ‘Mazón dimissió’, en un moment crític per a les víctimes de la dana que va causar 228 morts i un gran nombre de damnificats.

Es preveu la participació de més de 200 entitats cíviques, socials i sindicals, que juntament amb les associacions de víctimes tornaran a exigir justícia, reparació i dignitat. Segons el comunicat emès, la manifestació és una resposta a les mentides i la falta de responsabilitat del Consell en la seva gestió després de la catàstrofe.

Aquesta protesta, que coincideix amb la celebració d’un congrés del PP europeu a València, no només busca visibilitzar el patiment de les víctimes, sinó també el crucial paper dels mitjans de comunicació durant la crisi, que van patir amenaces per garantir una informació veraç. Així doncs, se sol·licitarà un suport digne per a aquests professionals.

Entre les peticions principals es destacarà la demanda d’unes comissions d’investigació que impliquin la ciutadania per tal d’assegurar un procés transparent i just. Els organitzadors han deixat clar que les víctimes no poden esperar més i que la societat valenciana exigeix responsabilitats immediates. “El poble valencià tampoc ho pot fer”, han afirmat en un comunicat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha defés que els nous protocols incloguen molta més publicitat i el criteri d'arrelament. Ha reivindicat que sí que hi ha pla amb unes 5.000 vivendes en construcció, ha defés el Pla Viu i ha al·ludit a un cas de suposada informació privilegiada en Els Naus.

Pérez Llorca manté el contacte amb l’equip júnior del València Basket a Abu Dhabi

El president confirma que la delegació de 33 persones roman a l'espera d'indicacions de l'ambaixada després del tancament de l'espai aeri pel conflicte amb l'Iran.

Consell i Ajuntament impulsen zones d’ombra en patis escolars d’Alacant

La Generalitat i l'Ajuntament treballen en un pla per a instal·lar sombrajes en patis escolars i prioritzar centres segons necessitat. També avancen licitacions i obres en col·legis i patrimoni.