Veïns d’Orriols acusen a Catalá de ‘congelar’ les seues demandes i reclamen convocar la mesa interregidories

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La plataforma veïnal Orriols en Lluita ha lamentat que l’equip de govern municipal, que lidera l’alcaldessa de València, María José Catalá, haja «congelat» les seues demandes i reivindicacions amb l’arribada de l’estiu i ha criticat el «retard» en la convocatòria de la tercera mesa interregidories.

En este sentit, la portaveu del col·lectiu veïnal, Mari Carmen Tarín, en un comunicat, ha indicat que, després d’un any de govern de l’executiu liderat per Catalá, «només s’han fet petits gestos» al barri, com la instal·lació de càmeres, alguna cosa que –incidix– «es nota però no resol qüestions de fons».

Davant d’esta situació, Orriols en Lluita ha llançat una campanya en xarxes socials sobre els «temes congelats» per part de l’Ajuntament davant de l’arribada de l’estiu i el «retard» en la mesa interregidories, «una eina eficaç i que la pròpia alcaldessa es va comprometre a fer-les cada tres mesos».

No obstant això, des de la plataforma han exposat que «han passat cinc mesos» des de la celebració de l’última i han apuntat que no esperen «una nova convocatòria per a este mes», la qual cosa, «en les dates que estem, ens porta com prompte fins a setembre, si no passa res este estiu».

A més, han incidit que «seguixen pendents» per al barri una biblioteca «amb les dimensions que marca la llei» i instal·lacions «adequades a les necessitats d’estudi». «En moltes cases, les i els menors no tenen les condicions necessàries per a concentrar-se i estudiar. Tampoc compten amb zones esportives d’ús lliure i gratuït, públiques, on poder gaudir d’un oci saludable», han enumerat.

A primers d’any, en una «carta als Reis Mags» davant de la «desatenció» de l’alcaldessa, Orriols en Lluita repassava les «tasques pendents» al barri, des «dels quasi 140 arbres pendents de plantació» en tres dels principals carrers de la barriada, la remodelació de la plaça Esteban Dolz del Castellar o l’engegada dels horts urbans.

També reclamaven un pla de rehabilitació integral del barri, la compra de 50 habitatges per a lloguer a preus assequibles, iniciar la petició per a instal·lar càmeres de seguretat en l’anomenada «zona zero» o una campanya «efectiva» per a acabar amb els excrements de gos en les voreres.

Últimes notícies

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.