Veïns d’Orriols acusen a Catalá de ‘congelar’ les seues demandes i reclamen convocar la mesa interregidories

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La plataforma veïnal Orriols en Lluita ha lamentat que l’equip de govern municipal, que lidera l’alcaldessa de València, María José Catalá, haja “congelat” les seues demandes i reivindicacions amb l’arribada de l’estiu i ha criticat el “retard” en la convocatòria de la tercera mesa interregidories.

En este sentit, la portaveu del col·lectiu veïnal, Mari Carmen Tarín, en un comunicat, ha indicat que, després d’un any de govern de l’executiu liderat per Catalá, “només s’han fet petits gestos” al barri, com la instal·lació de càmeres, alguna cosa que –incidix– “es nota però no resol qüestions de fons”.

Davant d’esta situació, Orriols en Lluita ha llançat una campanya en xarxes socials sobre els “temes congelats” per part de l’Ajuntament davant de l’arribada de l’estiu i el “retard” en la mesa interregidories, “una eina eficaç i que la pròpia alcaldessa es va comprometre a fer-les cada tres mesos”.

No obstant això, des de la plataforma han exposat que “han passat cinc mesos” des de la celebració de l’última i han apuntat que no esperen “una nova convocatòria per a este mes”, la qual cosa, “en les dates que estem, ens porta com prompte fins a setembre, si no passa res este estiu”.

A més, han incidit que “seguixen pendents” per al barri una biblioteca “amb les dimensions que marca la llei” i instal·lacions “adequades a les necessitats d’estudi”. “En moltes cases, les i els menors no tenen les condicions necessàries per a concentrar-se i estudiar. Tampoc compten amb zones esportives d’ús lliure i gratuït, públiques, on poder gaudir d’un oci saludable”, han enumerat.

A primers d’any, en una “carta als Reis Mags” davant de la “desatenció” de l’alcaldessa, Orriols en Lluita repassava les “tasques pendents” al barri, des “dels quasi 140 arbres pendents de plantació” en tres dels principals carrers de la barriada, la remodelació de la plaça Esteban Dolz del Castellar o l’engegada dels horts urbans.

També reclamaven un pla de rehabilitació integral del barri, la compra de 50 habitatges per a lloguer a preus assequibles, iniciar la petició per a instal·lar càmeres de seguretat en l’anomenada “zona zero” o una campanya “efectiva” per a acabar amb els excrements de gos en les voreres.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.