Veïns d’Orriols acusen a Catalá de ‘congelar’ les seues demandes i reclamen convocar la mesa interregidories

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La plataforma veïnal Orriols en Lluita ha lamentat que l’equip de govern municipal, que lidera l’alcaldessa de València, María José Catalá, haja “congelat” les seues demandes i reivindicacions amb l’arribada de l’estiu i ha criticat el “retard” en la convocatòria de la tercera mesa interregidories.

En este sentit, la portaveu del col·lectiu veïnal, Mari Carmen Tarín, en un comunicat, ha indicat que, després d’un any de govern de l’executiu liderat per Catalá, “només s’han fet petits gestos” al barri, com la instal·lació de càmeres, alguna cosa que –incidix– “es nota però no resol qüestions de fons”.

Davant d’esta situació, Orriols en Lluita ha llançat una campanya en xarxes socials sobre els “temes congelats” per part de l’Ajuntament davant de l’arribada de l’estiu i el “retard” en la mesa interregidories, “una eina eficaç i que la pròpia alcaldessa es va comprometre a fer-les cada tres mesos”.

No obstant això, des de la plataforma han exposat que “han passat cinc mesos” des de la celebració de l’última i han apuntat que no esperen “una nova convocatòria per a este mes”, la qual cosa, “en les dates que estem, ens porta com prompte fins a setembre, si no passa res este estiu”.

A més, han incidit que “seguixen pendents” per al barri una biblioteca “amb les dimensions que marca la llei” i instal·lacions “adequades a les necessitats d’estudi”. “En moltes cases, les i els menors no tenen les condicions necessàries per a concentrar-se i estudiar. Tampoc compten amb zones esportives d’ús lliure i gratuït, públiques, on poder gaudir d’un oci saludable”, han enumerat.

A primers d’any, en una “carta als Reis Mags” davant de la “desatenció” de l’alcaldessa, Orriols en Lluita repassava les “tasques pendents” al barri, des “dels quasi 140 arbres pendents de plantació” en tres dels principals carrers de la barriada, la remodelació de la plaça Esteban Dolz del Castellar o l’engegada dels horts urbans.

També reclamaven un pla de rehabilitació integral del barri, la compra de 50 habitatges per a lloguer a preus assequibles, iniciar la petició per a instal·lar càmeres de seguretat en l’anomenada “zona zero” o una campanya “efectiva” per a acabar amb els excrements de gos en les voreres.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.