Veïns d’Orriols acusen a Catalá de ‘congelar’ les seues demandes i reclamen convocar la mesa interregidories

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La plataforma veïnal Orriols en Lluita ha lamentat que l’equip de govern municipal, que lidera l’alcaldessa de València, María José Catalá, haja “congelat” les seues demandes i reivindicacions amb l’arribada de l’estiu i ha criticat el “retard” en la convocatòria de la tercera mesa interregidories.

En este sentit, la portaveu del col·lectiu veïnal, Mari Carmen Tarín, en un comunicat, ha indicat que, després d’un any de govern de l’executiu liderat per Catalá, “només s’han fet petits gestos” al barri, com la instal·lació de càmeres, alguna cosa que –incidix– “es nota però no resol qüestions de fons”.

Davant d’esta situació, Orriols en Lluita ha llançat una campanya en xarxes socials sobre els “temes congelats” per part de l’Ajuntament davant de l’arribada de l’estiu i el “retard” en la mesa interregidories, “una eina eficaç i que la pròpia alcaldessa es va comprometre a fer-les cada tres mesos”.

No obstant això, des de la plataforma han exposat que “han passat cinc mesos” des de la celebració de l’última i han apuntat que no esperen “una nova convocatòria per a este mes”, la qual cosa, “en les dates que estem, ens porta com prompte fins a setembre, si no passa res este estiu”.

A més, han incidit que “seguixen pendents” per al barri una biblioteca “amb les dimensions que marca la llei” i instal·lacions “adequades a les necessitats d’estudi”. “En moltes cases, les i els menors no tenen les condicions necessàries per a concentrar-se i estudiar. Tampoc compten amb zones esportives d’ús lliure i gratuït, públiques, on poder gaudir d’un oci saludable”, han enumerat.

A primers d’any, en una “carta als Reis Mags” davant de la “desatenció” de l’alcaldessa, Orriols en Lluita repassava les “tasques pendents” al barri, des “dels quasi 140 arbres pendents de plantació” en tres dels principals carrers de la barriada, la remodelació de la plaça Esteban Dolz del Castellar o l’engegada dels horts urbans.

També reclamaven un pla de rehabilitació integral del barri, la compra de 50 habitatges per a lloguer a preus assequibles, iniciar la petició per a instal·lar càmeres de seguretat en l’anomenada “zona zero” o una campanya “efectiva” per a acabar amb els excrements de gos en les voreres.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla