Veïns d’Orriols acusen a Catalá de ‘congelar’ les seues demandes i reclamen convocar la mesa interregidories

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La plataforma veïnal Orriols en Lluita ha lamentat que l’equip de govern municipal, que lidera l’alcaldessa de València, María José Catalá, haja “congelat” les seues demandes i reivindicacions amb l’arribada de l’estiu i ha criticat el “retard” en la convocatòria de la tercera mesa interregidories.

En este sentit, la portaveu del col·lectiu veïnal, Mari Carmen Tarín, en un comunicat, ha indicat que, després d’un any de govern de l’executiu liderat per Catalá, “només s’han fet petits gestos” al barri, com la instal·lació de càmeres, alguna cosa que –incidix– “es nota però no resol qüestions de fons”.

Davant d’esta situació, Orriols en Lluita ha llançat una campanya en xarxes socials sobre els “temes congelats” per part de l’Ajuntament davant de l’arribada de l’estiu i el “retard” en la mesa interregidories, “una eina eficaç i que la pròpia alcaldessa es va comprometre a fer-les cada tres mesos”.

No obstant això, des de la plataforma han exposat que “han passat cinc mesos” des de la celebració de l’última i han apuntat que no esperen “una nova convocatòria per a este mes”, la qual cosa, “en les dates que estem, ens porta com prompte fins a setembre, si no passa res este estiu”.

A més, han incidit que “seguixen pendents” per al barri una biblioteca “amb les dimensions que marca la llei” i instal·lacions “adequades a les necessitats d’estudi”. “En moltes cases, les i els menors no tenen les condicions necessàries per a concentrar-se i estudiar. Tampoc compten amb zones esportives d’ús lliure i gratuït, públiques, on poder gaudir d’un oci saludable”, han enumerat.

A primers d’any, en una “carta als Reis Mags” davant de la “desatenció” de l’alcaldessa, Orriols en Lluita repassava les “tasques pendents” al barri, des “dels quasi 140 arbres pendents de plantació” en tres dels principals carrers de la barriada, la remodelació de la plaça Esteban Dolz del Castellar o l’engegada dels horts urbans.

També reclamaven un pla de rehabilitació integral del barri, la compra de 50 habitatges per a lloguer a preus assequibles, iniciar la petició per a instal·lar càmeres de seguretat en l’anomenada “zona zero” o una campanya “efectiva” per a acabar amb els excrements de gos en les voreres.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.

Empleats de CaixaBank han parat una hora contra la pressió comercial

Empleats de CaixaBank han secundat un atur d'una hora en oficines de tota Espanya per a denunciar la pressió comercial i un mal clima laboral. Els sindicats xifren un 75% de seguiment i reclamen canvis en el model d'objectius.

El ministre d’Indústria francés ressalta la calma empresarial davant la pujada del preu de l’energia

Sébastien Martin ha assenyalat a Gandia que les empreses europees reaccionen amb calma davant la guerra a l'Iran i l'encariment energètic, que preveu que continue. La UE manté reunions diàries per a seguir la situació i reforçar la coordinació.

Catalá celebra la presència de Jordi Sabaté en les Falles i la seua primera mascletà

Jordi Sabaté ha viscut la seua primera mascletà a València després de demanar en X un espai accessible. Catalá ho ha convidat i ha destacat el valor inclusiu del gest.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV el sobreseïment lliure de la causa penal per la gestió de la DANA a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la investigació si s'obri causa contra Carlos Mazón.

Argüeso demana al TSJCV assumir tota la causa si investiga a Mazón per la DANA

La defensa d'Emilio Argüeso ha sol·licitat que, si el TSJCV admet investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024, atraga tot el procediment. També demana el sobreseïment si l'alt tribunal es declara competent.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la dana

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV l'arxiu lliure de la causa penal per la gestió de la dana instruïda a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la causa si s'investiga a Carlos Mazón.