El canvi climàtic i la sostenibilitat, una tendència clau de conversa en Twitter

 

Cada vegada més persones s’estan exigint a si mateixes, a les seues comunitats i a les seues corporacions uns estàndards mediambientals i socials més alts pel bé del nostre planeta i el nostre benestar. Això es reflecteix en Twitter on les converses sobre vida sostenible i solucions «més ecològiques» van en augment i estan cada vegada més orientades a l’acció.

Precisament, els temes de sostenibilitat i medi ambient constitueixen una de les sis tendències clau de conversa que Twitter ha identificat en la seua investigació, La conversa: Twitter Trends, després d’analitzar milers de milions de Tuits en els dos últims anys que ens brinden una informació única sobre com està canviant el món, alhora que ens permet entendre millor l’evolució de les tendències culturals i les actituds que hui estan definint el nostre futur.

Dins d’este apartat, l’emergència climàtica és un dels temes dels quals més es parla a Espanya. Encara que la conversa va disminuir amb l’inici de la pandèmia, està augmentant una altra vegada (un 19%) i està més orientada a la urgència i l’acció. I és que malgrat la creixent politització i polarització respecte al canvi climàtic, les converses demanen que les empreses, els governs i les comunitats actuen, al mateix temps que comencem a pensar a dur a terme canvis radicals en el nostre estil de vida per a fer front a l’emergència climàtica.

L’estil de vida sostenible i el consum ecològic és una altra de les tendències de conversa en evolució i està creixent, des del veganisme fins al moviment zero waste. En treballar per una societat més verda, més persones estan explorant noves dietes, hàbits de compra i l’ús del transport elèctric. Així, per exemple, els esments sobre la compra local han augmentat un 167% al nostre país.

I d’estos temes, les etiquetes més utilitzades són: #vegà, #veganisme, #plàstic, #plasticfree o
#shopsmall, sent algunes de les veus que més impulsen esta conversa @AmigosTierraEsp
@concienciaeco, @ecointeligencia, @gonsaenzdemiera o @Arturopdelucia.

A mesura que les converses entorn del plàstic, al model #zerowaste, a l’energia, la contaminació, la producció alimentària i la desigualtat creixen, els consumidors parlen cada vegada més de la responsabilitat de les grans empreses respecte a la sostenibilitat. En esta línia, la conversa entorn de l’Agenda 2030 ha pujat més d’un 185%, i els temes sobre mobilitat sostenible un 23%; si bé les àrees que més preocupen la societat espanyola són els manifestos climàtics, el compromís per reduir el plàstic, la gestió de residus de les grans empreses, l’activisme juvenil o les energies netes.

Finalment i no menys important, una altra de les tendències destacades és l’observació de la naturalesa. Estem despertant davant la realitat dels contaminants que tenen efecte sobre les coses més pròximes i volgudes per a nosaltres i el dur que pot ser l’impacte en la naturalesa. Mentre el món experimenta condicions climàtiques extremes, temes com la temperatura, el vent, la humitat i les emissions de carboni criden l’atenció.

El diàleg entorn de la naturalesa i el nostre entorn local s’ha incrementat un 49%; però també s’observa un major interés per les fotos de naturalesa (28%) i sobre la biodiversitat (12%).

Sobre Twitter

 

Twitter és el que està succeint en el món i sobre el que la gent està parlant a cada moment. Des de notícies d’actualitat a entreteniment, passant per esports, política o aficions particulars, en Twitter pots conéixer totes les perspectives de la història, unir-te a la conversa oberta i mirar esdeveniments retransmesos en temps real. Disponible en més de 40 idiomes de tot el món, pots accedir a través de twitter.com, d’una gran varietat de dispositius mòbils i de SMS. Per a més informació entra en about.twitter.com, segueix @Twitter, i descàrrega les aplicacions de Twitter i Periscope en twitter.com/download i periscope.tv.

Últimes notícies

Sato s’entrena a soles a Paterna en el seu primer dia com a jugador del València

El japonés Ryunosuke Sato ha fet treball individual a Paterna en el seu primer dia com a jugador del València CF i la seua incorporació al grup dependrà de com es trobe després d’un llarg viatge des de Tòquio.

Avisos reforçats a la Comunitat Valenciana per a evitar colps de calor en la faena

La Generalitat ha reforçat els avisos preventius a empreses, administracions i persones treballadores davant la continuïtat de l’ola de calor i el risc de colps de calor en la faena.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar paralitzades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ adverteix que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot deixar sense resoldre 12.470 assumptes en mig any, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar aturades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ alerta que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot paralitzar quasi 12.500 expedients a Espanya, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl es poden quedar paralitzades a la Comunitat

El CGPJ ha advertit que, si Justícia no reforça els jutjats de clàusules sòl, es paralitzaran fins a 12.470 casos en Espanya, més de 5.500 d’ells a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta dels òrgans consultius de l’Estat, i el 60 % són reclamacions per responsabilitat patrimonial, sobretot en l’àmbit sanitari i municipal.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta entre els òrgans consultius de l’Estat, amb un 60 % relacionats amb reclamacions de responsabilitat patrimonial, sobretot en sanitat i ajuntaments.

Ajudes de la Diputació de Castelló per a Soneja i Azuébar després de l’incendi forestal

La Diputació de Castelló ha activat la línia de catàstrofes del pla Diputació Respon per a ajudar Soneja i Azuébar a fer front als danys causats per l’incendi forestal originat diumenge passat.