El canvi climàtic i la sostenibilitat, una tendència clau de conversa en Twitter

 

Cada vegada més persones s’estan exigint a si mateixes, a les seues comunitats i a les seues corporacions uns estàndards mediambientals i socials més alts pel bé del nostre planeta i el nostre benestar. Això es reflecteix en Twitter on les converses sobre vida sostenible i solucions «més ecològiques» van en augment i estan cada vegada més orientades a l’acció.

Precisament, els temes de sostenibilitat i medi ambient constitueixen una de les sis tendències clau de conversa que Twitter ha identificat en la seua investigació, La conversa: Twitter Trends, després d’analitzar milers de milions de Tuits en els dos últims anys que ens brinden una informació única sobre com està canviant el món, alhora que ens permet entendre millor l’evolució de les tendències culturals i les actituds que hui estan definint el nostre futur.

Dins d’este apartat, l’emergència climàtica és un dels temes dels quals més es parla a Espanya. Encara que la conversa va disminuir amb l’inici de la pandèmia, està augmentant una altra vegada (un 19%) i està més orientada a la urgència i l’acció. I és que malgrat la creixent politització i polarització respecte al canvi climàtic, les converses demanen que les empreses, els governs i les comunitats actuen, al mateix temps que comencem a pensar a dur a terme canvis radicals en el nostre estil de vida per a fer front a l’emergència climàtica.

L’estil de vida sostenible i el consum ecològic és una altra de les tendències de conversa en evolució i està creixent, des del veganisme fins al moviment zero waste. En treballar per una societat més verda, més persones estan explorant noves dietes, hàbits de compra i l’ús del transport elèctric. Així, per exemple, els esments sobre la compra local han augmentat un 167% al nostre país.

I d’estos temes, les etiquetes més utilitzades són: #vegà, #veganisme, #plàstic, #plasticfree o
#shopsmall, sent algunes de les veus que més impulsen esta conversa @AmigosTierraEsp
@concienciaeco, @ecointeligencia, @gonsaenzdemiera o @Arturopdelucia.

A mesura que les converses entorn del plàstic, al model #zerowaste, a l’energia, la contaminació, la producció alimentària i la desigualtat creixen, els consumidors parlen cada vegada més de la responsabilitat de les grans empreses respecte a la sostenibilitat. En esta línia, la conversa entorn de l’Agenda 2030 ha pujat més d’un 185%, i els temes sobre mobilitat sostenible un 23%; si bé les àrees que més preocupen la societat espanyola són els manifestos climàtics, el compromís per reduir el plàstic, la gestió de residus de les grans empreses, l’activisme juvenil o les energies netes.

Finalment i no menys important, una altra de les tendències destacades és l’observació de la naturalesa. Estem despertant davant la realitat dels contaminants que tenen efecte sobre les coses més pròximes i volgudes per a nosaltres i el dur que pot ser l’impacte en la naturalesa. Mentre el món experimenta condicions climàtiques extremes, temes com la temperatura, el vent, la humitat i les emissions de carboni criden l’atenció.

El diàleg entorn de la naturalesa i el nostre entorn local s’ha incrementat un 49%; però també s’observa un major interés per les fotos de naturalesa (28%) i sobre la biodiversitat (12%).

Sobre Twitter

 

Twitter és el que està succeint en el món i sobre el que la gent està parlant a cada moment. Des de notícies d’actualitat a entreteniment, passant per esports, política o aficions particulars, en Twitter pots conéixer totes les perspectives de la història, unir-te a la conversa oberta i mirar esdeveniments retransmesos en temps real. Disponible en més de 40 idiomes de tot el món, pots accedir a través de twitter.com, d’una gran varietat de dispositius mòbils i de SMS. Per a més informació entra en about.twitter.com, segueix @Twitter, i descàrrega les aplicacions de Twitter i Periscope en twitter.com/download i periscope.tv.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.