12.1 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

El canvi climàtic i la sostenibilitat, una tendència clau de conversa en Twitter

 

Cada vegada més persones s’estan exigint a si mateixes, a les seues comunitats i a les seues corporacions uns estàndards mediambientals i socials més alts pel bé del nostre planeta i el nostre benestar. Això es reflecteix en Twitter on les converses sobre vida sostenible i solucions “més ecològiques” van en augment i estan cada vegada més orientades a l’acció.

Precisament, els temes de sostenibilitat i medi ambient constitueixen una de les sis tendències clau de conversa que Twitter ha identificat en la seua investigació, La conversa: Twitter Trends, després d’analitzar milers de milions de Tuits en els dos últims anys que ens brinden una informació única sobre com està canviant el món, alhora que ens permet entendre millor l’evolució de les tendències culturals i les actituds que hui estan definint el nostre futur.

Dins d’este apartat, l’emergència climàtica és un dels temes dels quals més es parla a Espanya. Encara que la conversa va disminuir amb l’inici de la pandèmia, està augmentant una altra vegada (un 19%) i està més orientada a la urgència i l’acció. I és que malgrat la creixent politització i polarització respecte al canvi climàtic, les converses demanen que les empreses, els governs i les comunitats actuen, al mateix temps que comencem a pensar a dur a terme canvis radicals en el nostre estil de vida per a fer front a l’emergència climàtica.

L’estil de vida sostenible i el consum ecològic és una altra de les tendències de conversa en evolució i està creixent, des del veganisme fins al moviment zero waste. En treballar per una societat més verda, més persones estan explorant noves dietes, hàbits de compra i l’ús del transport elèctric. Així, per exemple, els esments sobre la compra local han augmentat un 167% al nostre país.

I d’estos temes, les etiquetes més utilitzades són: #vegà, #veganisme, #plàstic, #plasticfree o
#shopsmall, sent algunes de les veus que més impulsen esta conversa @AmigosTierraEsp
@concienciaeco, @ecointeligencia, @gonsaenzdemiera o @Arturopdelucia.

A mesura que les converses entorn del plàstic, al model #zerowaste, a l’energia, la contaminació, la producció alimentària i la desigualtat creixen, els consumidors parlen cada vegada més de la responsabilitat de les grans empreses respecte a la sostenibilitat. En esta línia, la conversa entorn de l’Agenda 2030 ha pujat més d’un 185%, i els temes sobre mobilitat sostenible un 23%; si bé les àrees que més preocupen la societat espanyola són els manifestos climàtics, el compromís per reduir el plàstic, la gestió de residus de les grans empreses, l’activisme juvenil o les energies netes.

Finalment i no menys important, una altra de les tendències destacades és l’observació de la naturalesa. Estem despertant davant la realitat dels contaminants que tenen efecte sobre les coses més pròximes i volgudes per a nosaltres i el dur que pot ser l’impacte en la naturalesa. Mentre el món experimenta condicions climàtiques extremes, temes com la temperatura, el vent, la humitat i les emissions de carboni criden l’atenció.

El diàleg entorn de la naturalesa i el nostre entorn local s’ha incrementat un 49%; però també s’observa un major interés per les fotos de naturalesa (28%) i sobre la biodiversitat (12%).

Sobre Twitter

 

Twitter és el que està succeint en el món i sobre el que la gent està parlant a cada moment. Des de notícies d’actualitat a entreteniment, passant per esports, política o aficions particulars, en Twitter pots conéixer totes les perspectives de la història, unir-te a la conversa oberta i mirar esdeveniments retransmesos en temps real. Disponible en més de 40 idiomes de tot el món, pots accedir a través de twitter.com, d’una gran varietat de dispositius mòbils i de SMS. Per a més informació entra en about.twitter.com, segueix @Twitter, i descàrrega les aplicacions de Twitter i Periscope en twitter.com/download i periscope.tv.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.