12.2 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

El canvi climàtic i la sostenibilitat, una tendència clau de conversa en Twitter

 

Cada vegada més persones s’estan exigint a si mateixes, a les seues comunitats i a les seues corporacions uns estàndards mediambientals i socials més alts pel bé del nostre planeta i el nostre benestar. Això es reflecteix en Twitter on les converses sobre vida sostenible i solucions “més ecològiques” van en augment i estan cada vegada més orientades a l’acció.

Precisament, els temes de sostenibilitat i medi ambient constitueixen una de les sis tendències clau de conversa que Twitter ha identificat en la seua investigació, La conversa: Twitter Trends, després d’analitzar milers de milions de Tuits en els dos últims anys que ens brinden una informació única sobre com està canviant el món, alhora que ens permet entendre millor l’evolució de les tendències culturals i les actituds que hui estan definint el nostre futur.

Dins d’este apartat, l’emergència climàtica és un dels temes dels quals més es parla a Espanya. Encara que la conversa va disminuir amb l’inici de la pandèmia, està augmentant una altra vegada (un 19%) i està més orientada a la urgència i l’acció. I és que malgrat la creixent politització i polarització respecte al canvi climàtic, les converses demanen que les empreses, els governs i les comunitats actuen, al mateix temps que comencem a pensar a dur a terme canvis radicals en el nostre estil de vida per a fer front a l’emergència climàtica.

L’estil de vida sostenible i el consum ecològic és una altra de les tendències de conversa en evolució i està creixent, des del veganisme fins al moviment zero waste. En treballar per una societat més verda, més persones estan explorant noves dietes, hàbits de compra i l’ús del transport elèctric. Així, per exemple, els esments sobre la compra local han augmentat un 167% al nostre país.

I d’estos temes, les etiquetes més utilitzades són: #vegà, #veganisme, #plàstic, #plasticfree o
#shopsmall, sent algunes de les veus que més impulsen esta conversa @AmigosTierraEsp
@concienciaeco, @ecointeligencia, @gonsaenzdemiera o @Arturopdelucia.

A mesura que les converses entorn del plàstic, al model #zerowaste, a l’energia, la contaminació, la producció alimentària i la desigualtat creixen, els consumidors parlen cada vegada més de la responsabilitat de les grans empreses respecte a la sostenibilitat. En esta línia, la conversa entorn de l’Agenda 2030 ha pujat més d’un 185%, i els temes sobre mobilitat sostenible un 23%; si bé les àrees que més preocupen la societat espanyola són els manifestos climàtics, el compromís per reduir el plàstic, la gestió de residus de les grans empreses, l’activisme juvenil o les energies netes.

Finalment i no menys important, una altra de les tendències destacades és l’observació de la naturalesa. Estem despertant davant la realitat dels contaminants que tenen efecte sobre les coses més pròximes i volgudes per a nosaltres i el dur que pot ser l’impacte en la naturalesa. Mentre el món experimenta condicions climàtiques extremes, temes com la temperatura, el vent, la humitat i les emissions de carboni criden l’atenció.

El diàleg entorn de la naturalesa i el nostre entorn local s’ha incrementat un 49%; però també s’observa un major interés per les fotos de naturalesa (28%) i sobre la biodiversitat (12%).

Sobre Twitter

 

Twitter és el que està succeint en el món i sobre el que la gent està parlant a cada moment. Des de notícies d’actualitat a entreteniment, passant per esports, política o aficions particulars, en Twitter pots conéixer totes les perspectives de la història, unir-te a la conversa oberta i mirar esdeveniments retransmesos en temps real. Disponible en més de 40 idiomes de tot el món, pots accedir a través de twitter.com, d’una gran varietat de dispositius mòbils i de SMS. Per a més informació entra en about.twitter.com, segueix @Twitter, i descàrrega les aplicacions de Twitter i Periscope en twitter.com/download i periscope.tv.

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.