21.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

El canvi climàtic i la sostenibilitat, una tendència clau de conversa en Twitter

 

Cada vegada més persones s’estan exigint a si mateixes, a les seues comunitats i a les seues corporacions uns estàndards mediambientals i socials més alts pel bé del nostre planeta i el nostre benestar. Això es reflecteix en Twitter on les converses sobre vida sostenible i solucions “més ecològiques” van en augment i estan cada vegada més orientades a l’acció.

Precisament, els temes de sostenibilitat i medi ambient constitueixen una de les sis tendències clau de conversa que Twitter ha identificat en la seua investigació, La conversa: Twitter Trends, després d’analitzar milers de milions de Tuits en els dos últims anys que ens brinden una informació única sobre com està canviant el món, alhora que ens permet entendre millor l’evolució de les tendències culturals i les actituds que hui estan definint el nostre futur.

Dins d’este apartat, l’emergència climàtica és un dels temes dels quals més es parla a Espanya. Encara que la conversa va disminuir amb l’inici de la pandèmia, està augmentant una altra vegada (un 19%) i està més orientada a la urgència i l’acció. I és que malgrat la creixent politització i polarització respecte al canvi climàtic, les converses demanen que les empreses, els governs i les comunitats actuen, al mateix temps que comencem a pensar a dur a terme canvis radicals en el nostre estil de vida per a fer front a l’emergència climàtica.

L’estil de vida sostenible i el consum ecològic és una altra de les tendències de conversa en evolució i està creixent, des del veganisme fins al moviment zero waste. En treballar per una societat més verda, més persones estan explorant noves dietes, hàbits de compra i l’ús del transport elèctric. Així, per exemple, els esments sobre la compra local han augmentat un 167% al nostre país.

I d’estos temes, les etiquetes més utilitzades són: #vegà, #veganisme, #plàstic, #plasticfree o
#shopsmall, sent algunes de les veus que més impulsen esta conversa @AmigosTierraEsp
@concienciaeco, @ecointeligencia, @gonsaenzdemiera o @Arturopdelucia.

A mesura que les converses entorn del plàstic, al model #zerowaste, a l’energia, la contaminació, la producció alimentària i la desigualtat creixen, els consumidors parlen cada vegada més de la responsabilitat de les grans empreses respecte a la sostenibilitat. En esta línia, la conversa entorn de l’Agenda 2030 ha pujat més d’un 185%, i els temes sobre mobilitat sostenible un 23%; si bé les àrees que més preocupen la societat espanyola són els manifestos climàtics, el compromís per reduir el plàstic, la gestió de residus de les grans empreses, l’activisme juvenil o les energies netes.

Finalment i no menys important, una altra de les tendències destacades és l’observació de la naturalesa. Estem despertant davant la realitat dels contaminants que tenen efecte sobre les coses més pròximes i volgudes per a nosaltres i el dur que pot ser l’impacte en la naturalesa. Mentre el món experimenta condicions climàtiques extremes, temes com la temperatura, el vent, la humitat i les emissions de carboni criden l’atenció.

El diàleg entorn de la naturalesa i el nostre entorn local s’ha incrementat un 49%; però també s’observa un major interés per les fotos de naturalesa (28%) i sobre la biodiversitat (12%).

Sobre Twitter

 

Twitter és el que està succeint en el món i sobre el que la gent està parlant a cada moment. Des de notícies d’actualitat a entreteniment, passant per esports, política o aficions particulars, en Twitter pots conéixer totes les perspectives de la història, unir-te a la conversa oberta i mirar esdeveniments retransmesos en temps real. Disponible en més de 40 idiomes de tot el món, pots accedir a través de twitter.com, d’una gran varietat de dispositius mòbils i de SMS. Per a més informació entra en about.twitter.com, segueix @Twitter, i descàrrega les aplicacions de Twitter i Periscope en twitter.com/download i periscope.tv.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana arranca amb consens i col·laboració

La nova Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre de 2024 naix amb voluntat de coordinació entre administracions i un pla de treball definit.

Detingut l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. La investigació revisa cambres i s'analitza si és violència masclista.

La jutgessa demana a Ajuntament i Generalitat dades sobre les vivendes públiques d’Alacant

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat expedients a l'Ajuntament, la Generalitat i la cooperativa Els Naus. El jutjat ha acumulat quatre denúncies i el cas ja ha provocat dimissions i renúncies d'adjudicataris.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens i quatre grups de treball

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana naix amb un full de ruta compartit per a accelerar la recuperació i reunions trimestrals.

La jutgessa del cas VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació que reclama Anticorrupció

La jutgessa que instruïx el cas per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació reclamada per Anticorrupció. El requeriment ha quedat plasmat en una providència de la titular de la plaça número 5 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància d'Alacant.