El volcà de la Palma obliga a desallotjar més de 5.000 persones

El pla d’evacuació dissenyat pel Pla d’Emergències Volcàniques de Canàries (Pevolca) està en marxa un cop que va arrencar a primera hora de la vesprada d’este diumenge l’erupció volcànica a Cumbre Vieja, A la zona de Cabeza de Vaca, i es va passar del semàfor groc al vermell d’alertes volcàniques.

Segons detalla la Guàrdia Civil, l’evacuació a afecta més de 5.000 persones de diferents barris dels municipis de El Paso, Tazacorte i Los Llanos de Aridane, i va arrencar amb unes 300 persones que vivien a Alcalá i El Paraíso, els barris més propers a la zona d’erupció (a primera hora de la jornada s’havia iniciat amb les persones de mobilitat reduïda).

Ara prossegueix pels nuclis de Tacande, Todoque, La Bombilla, La Laguna, El Remo i Puerto Naos.
Pel que fa a les carreteres, la LP-212 ha estat travessada per la lava al barri d’Alcalá, a El Paso, i fins al moment s’han tallat completament al trànsit les carreteres LP-212, LP-214, LP-105 i LP- 301.

 

 

La Guàrdia Civil té desplegades a la zona a 11 patrulles de Seguretat Ciutadana, la Unitat de Seguretat Ciutadana, 3 patrulles de trànsit, una patrullera del servei marítim i un helicòpter.

Des del 112 Canàries recomanen a la població mantenir la calma, tancar portes i finestres de les cases, més els subministraments d’aigua, llum i gas, portar documentació, telèfon mòbil i ràdio a piles i en cas de tenir animals, cal seguir les directrius del pla d’evacuació.

Últimes notícies

La irrupció de la IA obliga a replantar l’educació i la formació del professorat

L’ús creixent de la intel·ligència artificial entre l’alumnat de 15 anys, junt amb la caiguda en comprensió lectora, obliga a revisar plans d’estudi i a formar millor el professorat en el seu ús pedagògic i en l’avaluació.

Pradas i Mompó tornen al Congrés per la investigació de la DANA a València

Salomé Pradas i Vicente Mompó compareixeran este dilluns per segona vegada davant la comissió del Congrés que investiga la DANA del 29 d’octubre de 2024, que va causar 232 morts a València. Les declaracions arriben després de la nova compareixença de Carlos Mazón i en plena investigació judicial.

Cel nubolós i ruixats de vesprada en l’interior de València i Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un dilluns de cel nuvolós, descens lleu de les màximes i ruixats amb tronada, més intensos a l’interior de València i Castelló. Dimarts l’oratge continuarà inestable, tot i que amb tendència a millorar al matí.

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.