Volkswagen instal·larà a Sagunt la seua planta de bateries i crearà 3.500 llocs de treball

Factoria Volkswagen

Volkswagen instal·larà a Sagunt la seua planta de bateries amb 3.500 llocs de treball | Híbridos y eléctricos
 

El Grup Volkswagen es decanta per Sagunt per a situar la seua fàbrica de cel·les de bateries per a cotxes elèctrics a Espanya. Responsables del Govern i de la Comunitat Valenciana ultimen les negociacions amb el consorci alemany i fonts d’aquestes converses asseguren que la decisió està “presa al 95%”, a l’espera de les pròximes i últimes reunions.

Dilluns passat un portaveu de Volkswagen va assenyalar que, en tot cas, “encara no s’ha pres cap decisió definitiva” i que encara està “pendent de molts paràmetres, incloent el potencial suport del Govern”. El projecte compta amb una inversió prevista de prop de 3.500 milions d’euros.

En concret, servirà de suport per a la construcció de models elèctrics urbans en la localitat catalana de Martorell i en la navarresa de Landaben a partir de 2025 i 2026. Aquesta dada ja el va avançar la companyia el desembre passat.

A més, la fàbrica de Sagunt també podria proveir a la de Ford a Almussafes, a 60 quilòmetres, gràcies a l’acord de cooperació europea entre totes dues signatures pel qual es comprometien a desenvolupar models zero emissions i comercials lleugers. I és que aquest ha sigut el principal motiu pel qual el grup ha pres aquesta decisió, després de desestimar les candidatures d’Aragó i Extremadura i també rebutjar la de Catalunya.

L’anunci oficial es farà en les pròximes setmanes, i podria arribar abans que la companyia registre al costat de Seat la seua proposta integral d’electrificació en el Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica en el sector del Vehicle Elèctric i Connectat, el PERTE, una vegada s’òbriga la convocatòria. Després haurà de publicar-se en el Boletín Oficial del Estado (BOE), alguna cosa que succeirà previsiblement a la fi d’aquest mes.

Aquesta fàbrica serà la tercera del Grup Volkswagen a Europa i s’instal·larà en el polígon industrial situat al costat del port de Sagunt denominat Parc Sagunt II. Els terrenys que es destinaran a la seua ubicació abasten 5,6 milions de metres quadrats.

Segons ha avançat aquest dimecres ‘La Tribuna de la Automoción’, la nova fàbrica podria donar ocupació a 3.500 persones.

Es dona la circumstància que aqueix espai està ja habilitat com a sòl industrial gràcies a l’aprovació de la declaració ambiental i territorial estratègica (DONA’T) del pla especial de la segona fase d’aquesta zona fabril i que va confirmar la Conselleria de Transició Ecològica de la Generalitat Valenciana en un comunicat el passat 17 de febrer.

Va ser precisament en aqueix moment quan la Generalitat va assenyalar que, gràcies a l’autorització ambiental, la regió es col·locava en una “magnífica” posició per a rebre inversions industrials de gran importància.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.