Volkswagen instal·larà a Sagunt la seua planta de bateries i crearà 3.500 llocs de treball

Factoria Volkswagen

Volkswagen instal·larà a Sagunt la seua planta de bateries amb 3.500 llocs de treball | Híbridos y eléctricos
 

El Grup Volkswagen es decanta per Sagunt per a situar la seua fàbrica de cel·les de bateries per a cotxes elèctrics a Espanya. Responsables del Govern i de la Comunitat Valenciana ultimen les negociacions amb el consorci alemany i fonts d’aquestes converses asseguren que la decisió està “presa al 95%”, a l’espera de les pròximes i últimes reunions.

Dilluns passat un portaveu de Volkswagen va assenyalar que, en tot cas, “encara no s’ha pres cap decisió definitiva” i que encara està “pendent de molts paràmetres, incloent el potencial suport del Govern”. El projecte compta amb una inversió prevista de prop de 3.500 milions d’euros.

En concret, servirà de suport per a la construcció de models elèctrics urbans en la localitat catalana de Martorell i en la navarresa de Landaben a partir de 2025 i 2026. Aquesta dada ja el va avançar la companyia el desembre passat.

A més, la fàbrica de Sagunt també podria proveir a la de Ford a Almussafes, a 60 quilòmetres, gràcies a l’acord de cooperació europea entre totes dues signatures pel qual es comprometien a desenvolupar models zero emissions i comercials lleugers. I és que aquest ha sigut el principal motiu pel qual el grup ha pres aquesta decisió, després de desestimar les candidatures d’Aragó i Extremadura i també rebutjar la de Catalunya.

L’anunci oficial es farà en les pròximes setmanes, i podria arribar abans que la companyia registre al costat de Seat la seua proposta integral d’electrificació en el Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica en el sector del Vehicle Elèctric i Connectat, el PERTE, una vegada s’òbriga la convocatòria. Després haurà de publicar-se en el Boletín Oficial del Estado (BOE), alguna cosa que succeirà previsiblement a la fi d’aquest mes.

Aquesta fàbrica serà la tercera del Grup Volkswagen a Europa i s’instal·larà en el polígon industrial situat al costat del port de Sagunt denominat Parc Sagunt II. Els terrenys que es destinaran a la seua ubicació abasten 5,6 milions de metres quadrats.

Segons ha avançat aquest dimecres ‘La Tribuna de la Automoción’, la nova fàbrica podria donar ocupació a 3.500 persones.

Es dona la circumstància que aqueix espai està ja habilitat com a sòl industrial gràcies a l’aprovació de la declaració ambiental i territorial estratègica (DONA’T) del pla especial de la segona fase d’aquesta zona fabril i que va confirmar la Conselleria de Transició Ecològica de la Generalitat Valenciana en un comunicat el passat 17 de febrer.

Va ser precisament en aqueix moment quan la Generalitat va assenyalar que, gràcies a l’autorització ambiental, la regió es col·locava en una “magnífica” posició per a rebre inversions industrials de gran importància.
 

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.