Volkswagen instal·larà a Sagunt la seua planta de bateries i crearà 3.500 llocs de treball

Factoria Volkswagen

Volkswagen instal·larà a Sagunt la seua planta de bateries amb 3.500 llocs de treball | Híbridos y eléctricos
 

El Grup Volkswagen es decanta per Sagunt per a situar la seua fàbrica de cel·les de bateries per a cotxes elèctrics a Espanya. Responsables del Govern i de la Comunitat Valenciana ultimen les negociacions amb el consorci alemany i fonts d’aquestes converses asseguren que la decisió està “presa al 95%”, a l’espera de les pròximes i últimes reunions.

Dilluns passat un portaveu de Volkswagen va assenyalar que, en tot cas, “encara no s’ha pres cap decisió definitiva” i que encara està “pendent de molts paràmetres, incloent el potencial suport del Govern”. El projecte compta amb una inversió prevista de prop de 3.500 milions d’euros.

En concret, servirà de suport per a la construcció de models elèctrics urbans en la localitat catalana de Martorell i en la navarresa de Landaben a partir de 2025 i 2026. Aquesta dada ja el va avançar la companyia el desembre passat.

A més, la fàbrica de Sagunt també podria proveir a la de Ford a Almussafes, a 60 quilòmetres, gràcies a l’acord de cooperació europea entre totes dues signatures pel qual es comprometien a desenvolupar models zero emissions i comercials lleugers. I és que aquest ha sigut el principal motiu pel qual el grup ha pres aquesta decisió, després de desestimar les candidatures d’Aragó i Extremadura i també rebutjar la de Catalunya.

L’anunci oficial es farà en les pròximes setmanes, i podria arribar abans que la companyia registre al costat de Seat la seua proposta integral d’electrificació en el Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica en el sector del Vehicle Elèctric i Connectat, el PERTE, una vegada s’òbriga la convocatòria. Després haurà de publicar-se en el Boletín Oficial del Estado (BOE), alguna cosa que succeirà previsiblement a la fi d’aquest mes.

Aquesta fàbrica serà la tercera del Grup Volkswagen a Europa i s’instal·larà en el polígon industrial situat al costat del port de Sagunt denominat Parc Sagunt II. Els terrenys que es destinaran a la seua ubicació abasten 5,6 milions de metres quadrats.

Segons ha avançat aquest dimecres ‘La Tribuna de la Automoción’, la nova fàbrica podria donar ocupació a 3.500 persones.

Es dona la circumstància que aqueix espai està ja habilitat com a sòl industrial gràcies a l’aprovació de la declaració ambiental i territorial estratègica (DONA’T) del pla especial de la segona fase d’aquesta zona fabril i que va confirmar la Conselleria de Transició Ecològica de la Generalitat Valenciana en un comunicat el passat 17 de febrer.

Va ser precisament en aqueix moment quan la Generalitat va assenyalar que, gràcies a l’autorització ambiental, la regió es col·locava en una “magnífica” posició per a rebre inversions industrials de gran importància.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Elx i Espanyol empaten 2-2 en un dol tibant i seguixen sense guanyar en 2026

L'empat 2-2 en el Martínez Valero va arribar amb un penal de Rafa Mir al 89' després de revisió del VAR i una aturada de cinc minuts per un incident racista. Pickel va ser expulsat en l'afegit.

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.