Volkswagen instal·larà a Sagunt la seua planta de bateries i crearà 3.500 llocs de treball

Factoria Volkswagen

Volkswagen instal·larà a Sagunt la seua planta de bateries amb 3.500 llocs de treball | Híbridos y eléctricos
 

El Grup Volkswagen es decanta per Sagunt per a situar la seua fàbrica de cel·les de bateries per a cotxes elèctrics a Espanya. Responsables del Govern i de la Comunitat Valenciana ultimen les negociacions amb el consorci alemany i fonts d’aquestes converses asseguren que la decisió està “presa al 95%”, a l’espera de les pròximes i últimes reunions.

Anuncios

Dilluns passat un portaveu de Volkswagen va assenyalar que, en tot cas, “encara no s’ha pres cap decisió definitiva” i que encara està “pendent de molts paràmetres, incloent el potencial suport del Govern”. El projecte compta amb una inversió prevista de prop de 3.500 milions d’euros.

En concret, servirà de suport per a la construcció de models elèctrics urbans en la localitat catalana de Martorell i en la navarresa de Landaben a partir de 2025 i 2026. Aquesta dada ja el va avançar la companyia el desembre passat.

A més, la fàbrica de Sagunt també podria proveir a la de Ford a Almussafes, a 60 quilòmetres, gràcies a l’acord de cooperació europea entre totes dues signatures pel qual es comprometien a desenvolupar models zero emissions i comercials lleugers. I és que aquest ha sigut el principal motiu pel qual el grup ha pres aquesta decisió, després de desestimar les candidatures d’Aragó i Extremadura i també rebutjar la de Catalunya.

L’anunci oficial es farà en les pròximes setmanes, i podria arribar abans que la companyia registre al costat de Seat la seua proposta integral d’electrificació en el Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica en el sector del Vehicle Elèctric i Connectat, el PERTE, una vegada s’òbriga la convocatòria. Després haurà de publicar-se en el Boletín Oficial del Estado (BOE), alguna cosa que succeirà previsiblement a la fi d’aquest mes.

Aquesta fàbrica serà la tercera del Grup Volkswagen a Europa i s’instal·larà en el polígon industrial situat al costat del port de Sagunt denominat Parc Sagunt II. Els terrenys que es destinaran a la seua ubicació abasten 5,6 milions de metres quadrats.

Segons ha avançat aquest dimecres ‘La Tribuna de la Automoción’, la nova fàbrica podria donar ocupació a 3.500 persones.

Es dona la circumstància que aqueix espai està ja habilitat com a sòl industrial gràcies a l’aprovació de la declaració ambiental i territorial estratègica (DONA’T) del pla especial de la segona fase d’aquesta zona fabril i que va confirmar la Conselleria de Transició Ecològica de la Generalitat Valenciana en un comunicat el passat 17 de febrer.

Va ser precisament en aqueix moment quan la Generalitat va assenyalar que, gràcies a l’autorització ambiental, la regió es col·locava en una “magnífica” posició per a rebre inversions industrials de gran importància.
 

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.