11.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Volkswagen instal·larà a Sagunt la seua planta de bateries i crearà 3.500 llocs de treball

Factoria Volkswagen

Volkswagen instal·larà a Sagunt la seua planta de bateries amb 3.500 llocs de treball | Híbridos y eléctricos
 

El Grup Volkswagen es decanta per Sagunt per a situar la seua fàbrica de cel·les de bateries per a cotxes elèctrics a Espanya. Responsables del Govern i de la Comunitat Valenciana ultimen les negociacions amb el consorci alemany i fonts d’aquestes converses asseguren que la decisió està “presa al 95%”, a l’espera de les pròximes i últimes reunions.

Dilluns passat un portaveu de Volkswagen va assenyalar que, en tot cas, “encara no s’ha pres cap decisió definitiva” i que encara està “pendent de molts paràmetres, incloent el potencial suport del Govern”. El projecte compta amb una inversió prevista de prop de 3.500 milions d’euros.

En concret, servirà de suport per a la construcció de models elèctrics urbans en la localitat catalana de Martorell i en la navarresa de Landaben a partir de 2025 i 2026. Aquesta dada ja el va avançar la companyia el desembre passat.

A més, la fàbrica de Sagunt també podria proveir a la de Ford a Almussafes, a 60 quilòmetres, gràcies a l’acord de cooperació europea entre totes dues signatures pel qual es comprometien a desenvolupar models zero emissions i comercials lleugers. I és que aquest ha sigut el principal motiu pel qual el grup ha pres aquesta decisió, després de desestimar les candidatures d’Aragó i Extremadura i també rebutjar la de Catalunya.

L’anunci oficial es farà en les pròximes setmanes, i podria arribar abans que la companyia registre al costat de Seat la seua proposta integral d’electrificació en el Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica en el sector del Vehicle Elèctric i Connectat, el PERTE, una vegada s’òbriga la convocatòria. Després haurà de publicar-se en el Boletín Oficial del Estado (BOE), alguna cosa que succeirà previsiblement a la fi d’aquest mes.

Aquesta fàbrica serà la tercera del Grup Volkswagen a Europa i s’instal·larà en el polígon industrial situat al costat del port de Sagunt denominat Parc Sagunt II. Els terrenys que es destinaran a la seua ubicació abasten 5,6 milions de metres quadrats.

Segons ha avançat aquest dimecres ‘La Tribuna de la Automoción’, la nova fàbrica podria donar ocupació a 3.500 persones.

Es dona la circumstància que aqueix espai està ja habilitat com a sòl industrial gràcies a l’aprovació de la declaració ambiental i territorial estratègica (DONA’T) del pla especial de la segona fase d’aquesta zona fabril i que va confirmar la Conselleria de Transició Ecològica de la Generalitat Valenciana en un comunicat el passat 17 de febrer.

Va ser precisament en aqueix moment quan la Generalitat va assenyalar que, gràcies a l’autorització ambiental, la regió es col·locava en una “magnífica” posició per a rebre inversions industrials de gran importància.
 

Últimes notícies

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.

Febrer arranca estable en la Comunitat Valenciana amb el vent com a protagonista

La setmana comença amb cels que aniran buidant i ponent en augment. Es preveuen ratxes molt fortes a l'interior de València i la mar tendirà a agitar-se a la vesprada.

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.