Vox seguix negociant els pressupostos de la Generalitat amb el PP i confia que ‘acabe bé’ i ‘més ràpid que tard’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El síndic de Vox a Les Corts, José Mª Llanos, ha assegurat que el seu grup seguix negociant els pressupostos de la Generalitat per al 2025 amb el PP i ha confiat que aquests treballs «acaben ben» i, amb això, poder traure avant els comptes del present exercici, encara que en este moment, ha precisat, «no estan tancades» i s’estan «perfilant alguns dels seus continguts».

D’esta manera ho ha manifestat en roda de premsa este dimarts després de la junta de síndics, preguntat pels successius retards per a la presentació dels comptes autonòmics. «Com els he dit sempre, van. Podria dir-los que no van o van, i els dic que van avant i espere que més ràpid que tarde hi haja una resolució», ha expressat.

Qüestionat pels motius de la demora en l’aprovació dels pressupostos, Llanos ha asseverat: «En una negociació, les parts proposen, cedixen, concedixen i arriben a una solució. No es tracta que falta un punt, dos o tres». A més, ha agregat que les negociacions «no estan tancades». «Quan estiga –el resultat–, els comunicarem el contingut d’esta resolució», ha apuntat.

En qualsevol manera, el síndic de Vox ha assegurat que en este moment tots dos partits estan «perfilant alguns dels continguts i qüestions» que inclouen els pressupostos. «No és una qüestió en concret», ha detallat. «Si, al final, la propostes de Vox són acceptades pel PP i les del PP per Vox, trobarem un terme en què puguem recolzar-nos», ha afegit.

Dit això, ha insistit que el «interès» de la seua formació és que els comptes del Consell tiren endavant, però ha advertit: «El que no anem és, per una setmana més o menys, aprovar o deixar caure uns pressupostos per a la ciutadania. Això és el que ens importa per sobre de tot».

«AL FINAL, UN CEDIX O CEDIX L’ALTRE»

Preguntat per si el retard en l’aprovació es deu al fet que el Consell ha trobat «obstacles i reticències» a les demandes de Vox, el síndic ha argumentat: «Tots estem acostumats a negociar en aquesta vida, tots el fets fet a nivell professional o particular, fins a amb la nostra parella si anem al teatre o al cinema a veure esta pel·lícula o esta altra». «Al final –ha prosseguit–, un cedix o cedix l’altre».

Per això, ha considerat que no té sentit «donar voltes sobre el contingut de la negociació», atès que això correspon als qui els correspon esta tasca. «Quan estiga el resultat, ho sabran amb llum i taquígrafs. Si no, llavors i només llavors els podré dir per què no hi ha hagut un resultat positiu», ha avisat.

Continuant amb el símil de les pel·lícules, José Mª Llanos ha afirmat que igual que «hi ha pel·lícules d’hora i mitja, hi ha unes altres de més de tres hores». En qualsevol cas, ha confiat que esta pel·lícula –dels pressupostos– «acabe bé, com les clàssiques nordamericanes».

Finalment, el portaveu de Vox a Les Corts ha admès que al seu grup li haguera agradat «haver tingut uns pressupostos aprovats» el 23 de desembre, «però no ens trobem en aquest situació», sinó davant de «una tragèdia que ha trastocat tot», en al·lusió a la dana del 29 d’octubre. «I per esta tragèdia estem posant tota la carn en el rostidor tant el PP com Vox perquè hi haja uns pressupostos i siguen els millors per als valencians», ha defensat.

Últimes notícies

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.
FILMOTECA D'ESTIU