Xiva reprèn este dimarts l’activitat dels col·legis i reprèn les rutes escolars amb alguns canvis

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La localitat valenciana de Xiva, una de les afectades per la DANA que el passat 29 d’octubre va devastar diverses poblacions de València, reprendrà este dimarts, dos setmanes després del temporal, l’activitat de tots els col·legis del municipi i reprendrà les rutes escolars amb canvis en algunes d’elles.

L’Ajuntament de Xiva ha assenyalat, en un comunicat, que les classes es desenvoluparan en el seu horari habitual. Els centres que obrin de nous les seues portes són el CEIP Dr. Corachan, el CEIP La Murta, el CEIP Fco Martínez Culla, l’Escola Infantil NINOS, l’Escola Infantil El meu Col·le i l’IES Marjana. Així mateix, reprendran la seua activitat l’Escola d’Idiomes i l’Escola d’Adults (EPA).

Pel que fa a les rutes escolars, el consistori ha exposat que «funcionaran amb normalitat» encara que hi haurà algunes excepcions. Estes es donaran en Calicanto 1, 2, 3, 4 i 5 i Sierra Perenchiza: s’habilitarà una parada alternativa en el carrer d’accés a la urbanització Sierra Perenchiza, des del quilòmetre 4 de la carretera CV-424.

En el cas de les Pedroses i La Incolla, la parada alternativa serà en l’esplanada de l’antiga cimentera de guix, en el quilòmetre 1 de la carretera CV-379.

L’Ajuntament de Xiva ha destacat que durant els dies en què les classes han estat suspeses per les conseqüències de la DANA, la Regidoria d’Educació ha desenvolupat activitats infantils «perquè els més xicotets pogueren seguir participant en tallers recreatius i educatius».

Estes activitats s’han dut a terme tant en les urbanitzacions d’este municipi com en el casc urbà i amb la col·laboració de voluntaris. A més, l’Associació Musical L’Artística de Xiva va organitzar també activitats infantils, tallers i sessions de cinema per a continuar brindant suport a les famílies durant estos dies.

GESTIÓ DE LES ZONES AFECTADES

D’altra banda, el consistori ha comentat que seguix «treballant per a recolzar a les famílies afectades per les inundacions» i ha precisat que en l’actualitat els treballadors municipals se centren a realitzar «un seguiment exhaustiu dels habitatges desallotjats».

L’administració local ha apuntat que actualment són 130 les famílies afectades per la DANA, al mateix temps que ha exposat que «s’estan realitzant avaluacions de danys en col·laboració amb l’equip municipal per a garantir que cada llar reba el suport necessari».

L’Ajuntament ha detallat que dels afectades per la DANA, 52 persones romanen allotjades en hotels, mentre que la resta es troba en cases de familiars o amics.

Així mateix, es mantenen els treballs de neteja i la recuperació al polígon La Pahílla, igual que en camins i zones més deteriorades. «L’Ajuntament ha avançat amb maquinària pesanda i amb la col·laboració dels veïns voluntaris de la urbanització de Sierra Perenchiza en àrees com el barranc Gallego, on ja és possible el pas», ha comentat el consistori, que ha assenyalat que també «s’estan realitzant avanços en les urbanitzacions més afectades».

«PACIÈNCIA I COMPRENSIÓ»

«Des de l’Ajuntament de Xiva volem transmetre el nostre suport incondicional a totes les persones que estan passant per aquests moments difícils. Agraïm la paciència i comprensió de tots els ciutadans mentre seguim treballant en la recuperació del municipi», ha afegit.

Últimes notícies

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.

El Consell reforça el gasto social en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 augmenten el gasto en sanitat, educació, servicis socials, vivenda, ocupació, emergències i justícia, amb especial focus en jóvens i famílies.

Morant acusa a Pérez Llorca de blindar el seu pacte amb Vox a través dels pressupostos de la Generalitat

Diana Morant sosté que els comptes de la Generalitat servixen per a assegurar la continuïtat de Juanfran Pérez Llorca gràcies a Vox i critica el seu impacte en vivenda, sanitat i educació.

Gomar preveu la ràpida reconstrucció del camp de Paiporta i veu estancat el de Bugarra

El president de la FFCV confia que els tràmits per a reconstruir el camp de Paiporta després de la dana concloguen en breu, mentres alerta de la complexa situació del camp de Bugarra per la seua proximitat al riu i el cost del mur de contenció.