12.3 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Xiva reprèn este dimarts l’activitat dels col·legis i reprèn les rutes escolars amb alguns canvis

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La localitat valenciana de Xiva, una de les afectades per la DANA que el passat 29 d’octubre va devastar diverses poblacions de València, reprendrà este dimarts, dos setmanes després del temporal, l’activitat de tots els col·legis del municipi i reprendrà les rutes escolars amb canvis en algunes d’elles.

L’Ajuntament de Xiva ha assenyalat, en un comunicat, que les classes es desenvoluparan en el seu horari habitual. Els centres que obrin de nous les seues portes són el CEIP Dr. Corachan, el CEIP La Murta, el CEIP Fco Martínez Culla, l’Escola Infantil NINOS, l’Escola Infantil El meu Col·le i l’IES Marjana. Així mateix, reprendran la seua activitat l’Escola d’Idiomes i l’Escola d’Adults (EPA).

Pel que fa a les rutes escolars, el consistori ha exposat que “funcionaran amb normalitat” encara que hi haurà algunes excepcions. Estes es donaran en Calicanto 1, 2, 3, 4 i 5 i Sierra Perenchiza: s’habilitarà una parada alternativa en el carrer d’accés a la urbanització Sierra Perenchiza, des del quilòmetre 4 de la carretera CV-424.

En el cas de les Pedroses i La Incolla, la parada alternativa serà en l’esplanada de l’antiga cimentera de guix, en el quilòmetre 1 de la carretera CV-379.

L’Ajuntament de Xiva ha destacat que durant els dies en què les classes han estat suspeses per les conseqüències de la DANA, la Regidoria d’Educació ha desenvolupat activitats infantils “perquè els més xicotets pogueren seguir participant en tallers recreatius i educatius”.

Estes activitats s’han dut a terme tant en les urbanitzacions d’este municipi com en el casc urbà i amb la col·laboració de voluntaris. A més, l’Associació Musical L’Artística de Xiva va organitzar també activitats infantils, tallers i sessions de cinema per a continuar brindant suport a les famílies durant estos dies.

GESTIÓ DE LES ZONES AFECTADES

D’altra banda, el consistori ha comentat que seguix “treballant per a recolzar a les famílies afectades per les inundacions” i ha precisat que en l’actualitat els treballadors municipals se centren a realitzar “un seguiment exhaustiu dels habitatges desallotjats”.

L’administració local ha apuntat que actualment són 130 les famílies afectades per la DANA, al mateix temps que ha exposat que “s’estan realitzant avaluacions de danys en col·laboració amb l’equip municipal per a garantir que cada llar reba el suport necessari”.

L’Ajuntament ha detallat que dels afectades per la DANA, 52 persones romanen allotjades en hotels, mentre que la resta es troba en cases de familiars o amics.

Així mateix, es mantenen els treballs de neteja i la recuperació al polígon La Pahílla, igual que en camins i zones més deteriorades. “L’Ajuntament ha avançat amb maquinària pesanda i amb la col·laboració dels veïns voluntaris de la urbanització de Sierra Perenchiza en àrees com el barranc Gallego, on ja és possible el pas”, ha comentat el consistori, que ha assenyalat que també “s’estan realitzant avanços en les urbanitzacions més afectades”.

“PACIÈNCIA I COMPRENSIÓ”

“Des de l’Ajuntament de Xiva volem transmetre el nostre suport incondicional a totes les persones que estan passant per aquests moments difícils. Agraïm la paciència i comprensió de tots els ciutadans mentre seguim treballant en la recuperació del municipi”, ha afegit.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.