11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Xiva reprèn este dimarts l’activitat dels col·legis i reprèn les rutes escolars amb alguns canvis

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La localitat valenciana de Xiva, una de les afectades per la DANA que el passat 29 d’octubre va devastar diverses poblacions de València, reprendrà este dimarts, dos setmanes després del temporal, l’activitat de tots els col·legis del municipi i reprendrà les rutes escolars amb canvis en algunes d’elles.

L’Ajuntament de Xiva ha assenyalat, en un comunicat, que les classes es desenvoluparan en el seu horari habitual. Els centres que obrin de nous les seues portes són el CEIP Dr. Corachan, el CEIP La Murta, el CEIP Fco Martínez Culla, l’Escola Infantil NINOS, l’Escola Infantil El meu Col·le i l’IES Marjana. Així mateix, reprendran la seua activitat l’Escola d’Idiomes i l’Escola d’Adults (EPA).

Pel que fa a les rutes escolars, el consistori ha exposat que “funcionaran amb normalitat” encara que hi haurà algunes excepcions. Estes es donaran en Calicanto 1, 2, 3, 4 i 5 i Sierra Perenchiza: s’habilitarà una parada alternativa en el carrer d’accés a la urbanització Sierra Perenchiza, des del quilòmetre 4 de la carretera CV-424.

En el cas de les Pedroses i La Incolla, la parada alternativa serà en l’esplanada de l’antiga cimentera de guix, en el quilòmetre 1 de la carretera CV-379.

L’Ajuntament de Xiva ha destacat que durant els dies en què les classes han estat suspeses per les conseqüències de la DANA, la Regidoria d’Educació ha desenvolupat activitats infantils “perquè els més xicotets pogueren seguir participant en tallers recreatius i educatius”.

Estes activitats s’han dut a terme tant en les urbanitzacions d’este municipi com en el casc urbà i amb la col·laboració de voluntaris. A més, l’Associació Musical L’Artística de Xiva va organitzar també activitats infantils, tallers i sessions de cinema per a continuar brindant suport a les famílies durant estos dies.

GESTIÓ DE LES ZONES AFECTADES

D’altra banda, el consistori ha comentat que seguix “treballant per a recolzar a les famílies afectades per les inundacions” i ha precisat que en l’actualitat els treballadors municipals se centren a realitzar “un seguiment exhaustiu dels habitatges desallotjats”.

L’administració local ha apuntat que actualment són 130 les famílies afectades per la DANA, al mateix temps que ha exposat que “s’estan realitzant avaluacions de danys en col·laboració amb l’equip municipal per a garantir que cada llar reba el suport necessari”.

L’Ajuntament ha detallat que dels afectades per la DANA, 52 persones romanen allotjades en hotels, mentre que la resta es troba en cases de familiars o amics.

Així mateix, es mantenen els treballs de neteja i la recuperació al polígon La Pahílla, igual que en camins i zones més deteriorades. “L’Ajuntament ha avançat amb maquinària pesanda i amb la col·laboració dels veïns voluntaris de la urbanització de Sierra Perenchiza en àrees com el barranc Gallego, on ja és possible el pas”, ha comentat el consistori, que ha assenyalat que també “s’estan realitzant avanços en les urbanitzacions més afectades”.

“PACIÈNCIA I COMPRENSIÓ”

“Des de l’Ajuntament de Xiva volem transmetre el nostre suport incondicional a totes les persones que estan passant per aquests moments difícils. Agraïm la paciència i comprensió de tots els ciutadans mentre seguim treballant en la recuperació del municipi”, ha afegit.

Últimes notícies

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.

Montero critica als barons del PP per parlar sense propostes sobre finançament autonòmic

La vicepresidenta primera ha retret al PP que convoque un cim per a debatre sense plantejar alternatives i ha defés una proposta de 21.000 milions.

La família del naufragi a Indonèsia s’acomiada entre dolor i pau i demana justícia

L'única supervivent adulta del naufragi a Indonèsia ha agraït el suport en el funeral a València i ha reclamat una justícia sense odi ni rancor. La família demana a la societat que no s'oblide i recorda que seguix desaparegut un xiquet.

El PSPV impulsa mocions en tots els ajuntaments per a recolzar el nou model de finançament

El PSPV-PSOE presentarà mocions en tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a recolzar el nou sistema de finançament autonòmic. La proposta preveu 21.000 milions extra i 3.669 per a la Comunitat en 2027, amb impacte directe en servicis públics

El València busca arrabassar el lideratge i el dia extra de Copa al Reial Madrid

El València visita al líder Reial Madrid en un dol que marca el primer lloc al tancament de la primera volta i atorga jugar les habitacions de Copa en dijous amb dia extra si hi ha passe a semifinals. El resultat condiciona també la condició de cap de sèrie i l'encreuament en el torneig.