Xiva reprèn este dimarts l’activitat dels col·legis i reprèn les rutes escolars amb alguns canvis

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La localitat valenciana de Xiva, una de les afectades per la DANA que el passat 29 d’octubre va devastar diverses poblacions de València, reprendrà este dimarts, dos setmanes després del temporal, l’activitat de tots els col·legis del municipi i reprendrà les rutes escolars amb canvis en algunes d’elles.

L’Ajuntament de Xiva ha assenyalat, en un comunicat, que les classes es desenvoluparan en el seu horari habitual. Els centres que obrin de nous les seues portes són el CEIP Dr. Corachan, el CEIP La Murta, el CEIP Fco Martínez Culla, l’Escola Infantil NINOS, l’Escola Infantil El meu Col·le i l’IES Marjana. Així mateix, reprendran la seua activitat l’Escola d’Idiomes i l’Escola d’Adults (EPA).

Pel que fa a les rutes escolars, el consistori ha exposat que “funcionaran amb normalitat” encara que hi haurà algunes excepcions. Estes es donaran en Calicanto 1, 2, 3, 4 i 5 i Sierra Perenchiza: s’habilitarà una parada alternativa en el carrer d’accés a la urbanització Sierra Perenchiza, des del quilòmetre 4 de la carretera CV-424.

En el cas de les Pedroses i La Incolla, la parada alternativa serà en l’esplanada de l’antiga cimentera de guix, en el quilòmetre 1 de la carretera CV-379.

L’Ajuntament de Xiva ha destacat que durant els dies en què les classes han estat suspeses per les conseqüències de la DANA, la Regidoria d’Educació ha desenvolupat activitats infantils “perquè els més xicotets pogueren seguir participant en tallers recreatius i educatius”.

Estes activitats s’han dut a terme tant en les urbanitzacions d’este municipi com en el casc urbà i amb la col·laboració de voluntaris. A més, l’Associació Musical L’Artística de Xiva va organitzar també activitats infantils, tallers i sessions de cinema per a continuar brindant suport a les famílies durant estos dies.

GESTIÓ DE LES ZONES AFECTADES

D’altra banda, el consistori ha comentat que seguix “treballant per a recolzar a les famílies afectades per les inundacions” i ha precisat que en l’actualitat els treballadors municipals se centren a realitzar “un seguiment exhaustiu dels habitatges desallotjats”.

L’administració local ha apuntat que actualment són 130 les famílies afectades per la DANA, al mateix temps que ha exposat que “s’estan realitzant avaluacions de danys en col·laboració amb l’equip municipal per a garantir que cada llar reba el suport necessari”.

L’Ajuntament ha detallat que dels afectades per la DANA, 52 persones romanen allotjades en hotels, mentre que la resta es troba en cases de familiars o amics.

Així mateix, es mantenen els treballs de neteja i la recuperació al polígon La Pahílla, igual que en camins i zones més deteriorades. “L’Ajuntament ha avançat amb maquinària pesanda i amb la col·laboració dels veïns voluntaris de la urbanització de Sierra Perenchiza en àrees com el barranc Gallego, on ja és possible el pas”, ha comentat el consistori, que ha assenyalat que també “s’estan realitzant avanços en les urbanitzacions més afectades”.

“PACIÈNCIA I COMPRENSIÓ”

“Des de l’Ajuntament de Xiva volem transmetre el nostre suport incondicional a totes les persones que estan passant per aquests moments difícils. Agraïm la paciència i comprensió de tots els ciutadans mentre seguim treballant en la recuperació del municipi”, ha afegit.

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.