Xiva reprèn este dimarts l’activitat dels col·legis i reprèn les rutes escolars amb alguns canvis

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La localitat valenciana de Xiva, una de les afectades per la DANA que el passat 29 d’octubre va devastar diverses poblacions de València, reprendrà este dimarts, dos setmanes després del temporal, l’activitat de tots els col·legis del municipi i reprendrà les rutes escolars amb canvis en algunes d’elles.

L’Ajuntament de Xiva ha assenyalat, en un comunicat, que les classes es desenvoluparan en el seu horari habitual. Els centres que obrin de nous les seues portes són el CEIP Dr. Corachan, el CEIP La Murta, el CEIP Fco Martínez Culla, l’Escola Infantil NINOS, l’Escola Infantil El meu Col·le i l’IES Marjana. Així mateix, reprendran la seua activitat l’Escola d’Idiomes i l’Escola d’Adults (EPA).

Pel que fa a les rutes escolars, el consistori ha exposat que «funcionaran amb normalitat» encara que hi haurà algunes excepcions. Estes es donaran en Calicanto 1, 2, 3, 4 i 5 i Sierra Perenchiza: s’habilitarà una parada alternativa en el carrer d’accés a la urbanització Sierra Perenchiza, des del quilòmetre 4 de la carretera CV-424.

En el cas de les Pedroses i La Incolla, la parada alternativa serà en l’esplanada de l’antiga cimentera de guix, en el quilòmetre 1 de la carretera CV-379.

L’Ajuntament de Xiva ha destacat que durant els dies en què les classes han estat suspeses per les conseqüències de la DANA, la Regidoria d’Educació ha desenvolupat activitats infantils «perquè els més xicotets pogueren seguir participant en tallers recreatius i educatius».

Estes activitats s’han dut a terme tant en les urbanitzacions d’este municipi com en el casc urbà i amb la col·laboració de voluntaris. A més, l’Associació Musical L’Artística de Xiva va organitzar també activitats infantils, tallers i sessions de cinema per a continuar brindant suport a les famílies durant estos dies.

GESTIÓ DE LES ZONES AFECTADES

D’altra banda, el consistori ha comentat que seguix «treballant per a recolzar a les famílies afectades per les inundacions» i ha precisat que en l’actualitat els treballadors municipals se centren a realitzar «un seguiment exhaustiu dels habitatges desallotjats».

L’administració local ha apuntat que actualment són 130 les famílies afectades per la DANA, al mateix temps que ha exposat que «s’estan realitzant avaluacions de danys en col·laboració amb l’equip municipal per a garantir que cada llar reba el suport necessari».

L’Ajuntament ha detallat que dels afectades per la DANA, 52 persones romanen allotjades en hotels, mentre que la resta es troba en cases de familiars o amics.

Així mateix, es mantenen els treballs de neteja i la recuperació al polígon La Pahílla, igual que en camins i zones més deteriorades. «L’Ajuntament ha avançat amb maquinària pesanda i amb la col·laboració dels veïns voluntaris de la urbanització de Sierra Perenchiza en àrees com el barranc Gallego, on ja és possible el pas», ha comentat el consistori, que ha assenyalat que també «s’estan realitzant avanços en les urbanitzacions més afectades».

«PACIÈNCIA I COMPRENSIÓ»

«Des de l’Ajuntament de Xiva volem transmetre el nostre suport incondicional a totes les persones que estan passant per aquests moments difícils. Agraïm la paciència i comprensió de tots els ciutadans mentre seguim treballant en la recuperació del municipi», ha afegit.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.