Netanyahu recalca que la proposta de treva acceptada per Hamàs està ‘molt lluny’ de les demandes d’Israel

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, ha asseverat aquest dimarts que la proposta de treva formulada per Qatar i Egipte, i acceptada en la vespra pel Moviment de Resistència Islàmica, està «molt lluny» de satisfer les demandes de la part israeliana, raó per la qual no es va accedir a signar un alto el foc i l’Exèrcit va irrompre hores després en el pas fronterer de Rafah, al sud de la Franja.

«La proposta d’ahir de Hamàs pretenia torpedear l’entrada de les nostres forces a Rafah. No va succeir. Com va determinar unànimement el Gabinet de Guerra, la proposta de Hamàs està molt lluny dels requisits necessaris per a Israel», ha manifestat el primer ministre Netanyahu durant un discurs.

Segons ha destacat Netanyahu, Israel no acceptarà cap proposta que «pose en perill la seguretat» de la ciutadania i «el futur» del país. En aquest sentit, ha informat que ha instruït als negociadors israelians al Caire perquè «seguisquen ferms en les condicions necessàries» i s’asseguren que es garantisca la seguretat del país.

Així les coses, el mandatari israelià ha defensat que les operacions a Rafah tenen l’objectiu tant d’acabar amb Hamàs, com de garantir el retorn a casa dels ostatges israelians capturats per les milícies palestines el 7 d’octubre, data en què va esclatar l’actual guerra a Pròxim Orient.

«Ja ho hem demostrat en l’alliberament anterior dels segrestats: la pressió militar sobre Hamàs és una condició necessària per a protegir el retorn dels nostres ostatges (…) Israel no permetrà que Hamàs restablisca el seu malvat govern a la Franja de Gaza, Israel no permetrà que es restablisca les seues capacitats militars per a seguir lluitant per la nostra destrucció», ha dit.

En aquest context, el mandatari israelià ha asseverat que la presa del pas de Rafah és important de cara a aconseguir «la destrucció de les capacitats militars restants de Hamàs», inclosos els seus batallons en la ciutat. «Aquest matí li neguem a Hamàs un pas que era essencial per a establir el seu regne de terror a la Franja», ha destacat.

Hamàs va anunciar el dilluns que acceptava els termes d’un acord per a un alto el foc proposat per Qatar i Egipte, si ben més tard les autoritats israelianes no van accedir a segellar el pacte en considerar que no complia amb les seues demandes. Hores després d’això fets, l’Exèrcit israelià va prendre el pas de Rafah, al sud de la Franja.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.