Medi ambient destina més de 3,5 milions per a eliminar els canyars i regenerar les riberes del riu Millars

CASTELLÓ, 19 (EUROPA PRESS)-

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori desenvoluparà diferents actuacions per valor de més de 3,5 milions d’euros per a l’eliminació dels canyars i regenerar les riberes del riu Millars, concretament en els trams mitjans i baixos.

Tal com ha explicat el conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, es va a desenvolupar un «ambiciós projecte per a eliminar la canya comuna d’esta zona, ja que provoca, entre altres impactes negatius, «una dràstica reducció de la biodiversitat en les riberes fluvials».

En este sentit, el conseller ha recordat que la canya comuna o canyabrava –el nom científic de la qual és arundo donax– «és una de les espècies exòtiques invasores més nocives que, encara que en el passat tenia moltes utilitats tant per a l’agricultura com per a la construcció i altres oficis, ara és una greu amenaça per als nostres ecosistemes i, per això, s’ha de controlar la seua propagació».

El procés d’eliminació d’esta espècie invasora, a més, permetrà la recuperació dels ecosistemes de bosc de ribera valencià, així com l’ús públic de les ribes de molts trams que, per culpa dels canyars, «fins al moment eren completament inaccessibles per a les persones», ha dit Martínez Mus.

L’eliminació del canyar es durà a terme mitjançant l’esbrosse de canyes i després es plantaran 22.844 exemplars de 17 plantes –herbes, arbustos i arbres– autòctones i la previsió és que el projecte es perllongue durant quatre anys. A més, beneficiarà a un total de 114.426 habitants dels municipis de Montanejos, Aranyel, Cirat, Torre-xiva, Toga, Espadella, Vallat, Fanzara, Vila-real i Almassora.

Les actuacions en les riberes consistixen en la sega de les canyes i la retirada dels rizomes i, posteriorment, es cobrix la superfície amb lones opaques per a evitar que la llum del sol revitalitze els rizomes, els quals, poden estendre’s diversos quilòmetres.

Últimes notícies

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.

Alboraia celebra el Dia de l’Orxata repartint més de mil litres i milers de gots

Alboraia ha celebrat la 57a edició del Dia de l'Orxata amb el repartiment gratuït de més de 1.000 litres d'orxata artesana, més de 3.000 gots i fartons, així com tallers, concursos i visites als camps de xufa.

Sanitaris de Villar del Arzobispo denuncien amenaces greus durant una guàrdia

Una infermera i altres professionals han patit una agressió verbal amb amenaces en el centre de salut de Villar del Arzobispo. SATSE reclama més seguretat, suport psicològic i jurídic i la implantació d’un botó del pànic.

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.