‘Com del cel a la terra’, el lema dels quatre Mercats de l’Horta

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

Els quatre Mercats de l’Horta –celebrats a cel obert cada dissabte de 09.00 a 14.00 hores als barris de Benimaclet (pl. Benimaclet), Malilla (C/ Joaquim Benlloch), Castellar-l’Oliveral (pl. de la Figuereta) i Pla de Remei (simarts al C/ Martínez Ferrando)– arranquen la temporada amb una sèrie de dissenys «cridaners» publicats en les xarxes socials amb un llenguatge visual que evoca llum, terra, cor i cel.

Amb la intenció de destacar, sobretot, la llum que reflectix sobre els camps de l’Horta representada amb degradats; i el caixó de verdures, element característic de les parades d’este tipus de mercats, a través de formes geomètriques sintetitzades.

D’esta manera, es busca connectar emocionalment amb la ciutadania que encara no coneix estos punts de venda i fomentar així hàbits d’alimentació saludables i de consum sostenibles d’un producte d’una qualitat innegable.

Tot per tal de transmetre l’experiència que suposa consumir als nostres Mercats de l’Horta, «uns espais lliures d’intermediaris que t’apropen a les joies de l’Horta que envolta la ciutat, per a que les persones que s’acosten mengen amb la millor qualitat possible, de proximitat i amb el millor tracte», expliquen els responsables de la iniciativa en un comunicat.

I així ho certifica Elías Dasca, president de l’Associació de Mercats de l’Horta i agricultor de taronja i advocat, qui recolza la campanya publicitària i reconeix la importància de donar a conéixer aquests mercats a totes les persones que vulguen donar suport a les quasi 50 persones productores i llauradores que han participat en algun moment amb els seus productes a la vintena de parades que actualment els conformen.

Per a Dasca enguany serà la tercera edició en la qual participa posant la seua parada a Castellar l’Oliveral els dissabtes i a Pla del Remei els dimarts, però no serà fins al mes que ve quan inicie la seua activitat perquè, com reconeix, les seues taronges encara estan madurant als arbres «per fer-se grossetes i amb sabor» i afegix: «Això és la diferència entre uns i d’altres que les agarren ja i les maduren a la cambra».

CURES A LA GENT

L’actual president de l’associació va decidir inscriure’s i emplenar tota la paperassa necessària per a formar part dels Mercats de l’Horta durant l’època de la pandèmia, gràcies a la publicació de les bases a internet. «En aquella època de confinament, em vaig adonar que el més important eren les cures a la gent, l’alimentació i el transport».

A més, Dasca reconeix que va ser quan va vendre les primeres taronges al comerç privat a un preu de 20 cèntims el quilo (a ell li costaven 40 de produir) el punt d’inflexió que el va fer apostar pels Mercats de l’Horta. On pot vendre el quilo de taronges al voltant de l’euro, un preu just tant per a les persones consumidores com per les llauradores i que sols és possible amb iniciatives d’este tipus.

Al mateix temps, Vicent Grau, llaurador de Benifaió qui conrea hortícoles i fruita als termes d’Alfarb (Horta Nord) i del seu poble i va iniciar el projecte agropecològic de ‘Frut de Llavor’, una analogia per explicar el producte que aconseguix gràcies a la lluita, també és paradista els dissabtes a Malilla i el dimarts al Pla del Remei des de la primera edició dels Mercats de l’Horta.

En esta última parada està Carme al comandament de ‘Frut de Llavor’, «treballadora donada d’alta amb tot en regla», tal com assegura Grau, perquè la sostenibilitat que generen els preus justos dels Mercats de l’Horta també afavorix la millora de les condicions laborals a un sector, com l’agrari, on la precarietat i la il·legalitat predominen.

Els dos paradistes coincidixen en «l’ambient espectacular que hi ha als mercats», més encara «entre els mateixos venedors», com afirma el mateix Vicent Grau, «amb una clientela molt rebonica i molt conscienciada» que repartix la compra entre totes les parades segons la varietat que té cadascú.

«Ara no tenim molta collita, però hui anirà Carme a vendre el que tenim: taronges, albercocs, caquis i magranes», finalitza així Vicent Grau convidant a tot el veïnat valencià que vulga participar d’aquesta iniciativa que ja va per la seua tercera edició i que, com apunta la campanya a xarxes, és tot llum, terra, cor i cel.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.