13 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Mazón retrau a Compromís que s’alie amb Bildu o Junts per a recórrer la Llei de Llibertat Educativa: ‘Vaja companyia’

Acusa als de Baldoví de ser “pagafantas de l’independentisme” per recolzar el finançament singular per a Catalunya

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha carregat contra Compromís per haver recaptat la signatura de diputats d’ERC, Bildu, Junts, Podem i BNG per a presentar un recurs d’inconstitucionalitat contra la Llei de Llibertat Educativa, aprovada fa uns mesos per PP i Vox a Les Corts.

“Vaja companyia”, ha assenyalat, i ha acusat a la coalició de no respectar l’autogovern ni el poder legislatiu del parlament valencià. A més, ha ratllat a Compromís de “pagafantas de l’independentisme” pel seu suport a l’acord entre PSC i ERC que preveu un finançament singular per a Catalunya.

En la sessió de control a Les Corts, Mazón ha respost així a les crítiques del síndic de Compromís, Joan Baldoví, a la postura del PP sobre finançament autonòmic i als impagaments de la Generalitat, al·ludint als suports que va recaptar la setmana passada la coalició valencianista al Congrés per a portar al Tribunal Constitucional (TC) la Llei de Llibertat Educativa.

“Em parla de respecte a la càmera. Quin respecte té vostè al nostre autogovern, al nostre legislatiu, quan s’ha anat a vulnerar la Llei de Llibertat Educativa aprovada per este parlament, per este fur, i s’ha anat res menys que amb la millor companyia possible, insuperable: amb el BNG i ERC, els capdavanters de la gran esquerra; amb Junts, els amics de Puigdemont, i amb Bildu. Estos són els amics de Baldoví contra l’autogovern”, ha censurat.

En esta línia, Mazón ha enlletgit a Compromís que s’alie precisament amb estos partits “en defensa de la Constitució”. “Senta, és extraordinari”, ha opinat.

Per això ha assegurat que entén que la coalició valencianista estiga a favor del finançament singular per a Catalunya “i faça de pagafantes de l’independentisme, que després amb més recursos ve abaratint la malversació per a seguir ‘portant-li-ho'”. “Però el respecte a estes Corts per la seua banda ni està ni se li espera”, ha insistit.

En la seua intervenció, Baldoví ha exigit a Mazón que el PP recolze la tramitació de la seua proposició de llei de tracte just en finançament autonòmic i ha reiterat les seues crítiques pels “impagaments” del Consell a treballadors de servicis socials, empreses constructores de centres educatius, metges o ajudes al lloguer per a joves.

“IMPAGADOR CONSTANT”

“Els valencians li paguen puntualment el sou, però vostè no paga a milers de valencians”, ha criticat a Mazón, descrivint-ho com “un impagador constant o un incomplidor per costum”.

El síndic de Compromís també ha acusat a Mazón de pagar “112 milions a les grans multinacionals de la sanitat, a Ribera Salut i a Sanitas”, i li ha exigit explicacions per l’augment del període de pagament a proveïdors fins a 46 dies, “el doble” que amb l’anterior govern del Botànic mentre este dilluns va fer un “meganunci” de destinar 2.000 milions a l’Estratègia Valenciana de Reindustrialització 2025-2028

Com a rèplica, el també líder del PPCV ha comparat xifres de l’últim exercici del Botànic amb les de “el primer any del govern del canvi”: en prestacions de dependència, 559 milions enfront de 635; en renda valenciana d’inclusió, 283 milions enfront de 288; en ajudes a educació Infantil, 79 milions enfront de 117; en ajudes per al menjador escolar, 66 milions enfront de 70, i en transport escolar un milió enfront d’1,3.

Últimes notícies

Turisme incrementarà un 36% en 2026 el pressupost per a la promoció de la gastronomia valenciana

La Conselleria de Turisme augmentarà en 2026 un 36% la inversió en la marca l'Exquisit Mediterrani fins a 3 milions, amb accions dins i fora d'Espanya. El reforç es recolza en què un de cada tres visitants tria el destí per la seua cuina.

Cano afirma que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano ha assegurat en la WTM de Londres que el president en funcions continua al capdavant i que el PP mantindrà el full de ruta. Reivindica sostenibilitat, innovació i cohesió territorial en turisme, amb xifres rècord, i marca distàncies amb el Botànic

Mónica Oltra: ‘Sempre he estat i sempre estaré en política, sense necessitat de càrrec’

Mónica Oltra ha reiterat que seguirà en política encara que no ocupe un càrrec públic des de fa tres anys i mig. Defén una política vivencial, ètica i centrada en les persones.

Morant ha acusat PP i Vox i ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana

Morant ha exigit una convocatòria electoral en la Comunitat Valenciana i ha acusat PP i Vox de 'grapejar el dolor i els drets dels valencians en els despatxos'. Ha reclamat transparència i que Carlos Mazón declare davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA.

Evacuen la Conselleria d’Emergències per fortes olors del clavegueram

Una filtració d'olors procedent de treballs de neteja del clavegueram ha obligat a evacuar la seu de la Conselleria d'Emergències. Els mesuraments de gas han sigut negatives i només una persona ha resultat marejada.

Una acusació del cas de la dana demana citar als alcaldes d’Utiel i Cullera

Una acusació particular ha demanat a la instructora que cite als alcaldes d'Utiel i Cullera per a aclarir els seus contactes amb Carlos Mazón el 29 d'octubre. Al·lega contradiccions amb la declaració de Maribel Vilaplana i reclama peça separada per fals testimoniatge si es confirma.

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.