VALÈNCIA, 24
À Punt ha preparat una programació especial per a acomiadar el papa Francesc el dissabte 24, oferint l’enterrament del pontífex en directe per televisió, ràdio i web. La programació inaugural començarà a les 8:15 hores amb el documental ‘In viaggio. Viatjant amb el papa Francesc’, dirigit per Gianfranco Rosi, que commemora els deu anys de pontificat i els 37 viatges que va realitzar en els quals va visitar 53 països.
Aquest documental va ser presentat fora de concurs en la secció oficial del Festival de Venècia i va ser guardonat com a millor documental en els Premis David Di Donatello 2022. Després de la seva emissió, a partir de les 9:30 hores, començarà el programa informatiu ‘L’adéu al papa Francesc’, que connectarà en directe amb la plaça de Sant Pere del Vaticà per a la cobertura del funeral.
El programa estarà presentat per Amparo Fernández i comptarà amb la participació de destacats tertulians com Amparo Castellano, directora de Comunicació de l’Arquebisbat de València, i Edgar Esteve, responsable de Litúrgia de l’Arquebisbat, així com amb Montserrat Escribano i Vicent Montagud. Per la seva part, l’equip d’enviats especials d’À Punt, format per Remei Blasco i José Luis Ferrín, especialistes en reportatges, reportaran des de Roma aquest moment històric.
El programa especial serà dirigit per Patrícia Orts i Josep Rodríguez, amb Irene Alfonso a la realització i Anna Yusà a la producció, incloent un servei de traducció simultània italià/valencià durant el sermó.
Paral·lelament, À Punt Ràdio durà a terme una edició especial del programa ‘Amunt i avall’, presentat per Sergi Olcina, entre les 9:30 hores i les 14:30 hores, que també oferirà detalls en directe sobre les exèquies del pontífex. En el programa, intervindran especialistes com el periodista Baltasar Bueno, el professor Enrique Lluch, Vicent Zuriaga de la Universitat Catòlica de València, entre d’altres.
Finalment, a partir de les 22:00 hores fins a la mitjanit, es realitzarà l’anàlisi del sepeli papal a Roma en el programa ‘Fora de cobertura’, dirigit i presentat per Donís Salvador, amb la participació de convidats com José Francisco Castelló, canceller-secretari de l’arxidiòcesi de València, i el teòleg Santiago Pons.