El jutjat de Catarroja que dirigix la investigació penal per la gestió de la dana del 29 d’octubre de 2024 ha citat a declarar com a testimoni a la vicepresidenta primera del Govern valencià i consellera de Vivenda, Ocupació, Joventut i Igualtat, Susana Camarero, per al pròxim 10 de juny. Aquesta citació s’emmarca en les diligències que tracten d’esclarir com es va actuar abans, durant i després de les inundacions que van afectar diversos municipis de la província de València.
En el moment en què es van produir les fortes pluges i les posteriors inundacions, Camarero ja ocupava la Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda i era també vicepresidenta de l’Executiu valencià. La seua declaració com a testimoni busca aclarir quina informació va rebre el Consell sobre l’evolució de l’episodi de pluges, quines mesures es van adoptar des de les àrees sota la seua responsabilitat i com es va coordinar la resposta institucional davant els danys ocasionats.
Altres testimonis citats en la causa
La lletrada del jutjat ha assenyalat així mateix per als dies 29 de maig i 1, 3, 4 i 8 de juny les declaracions d’altres cinc testimonis, tots ells treballadors de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer. Amb estes compareixences, el jutjat pretén reconstruir de forma més detallada la seqüència de decisions i actuacions en matèria de gestió de l’aigua i control de cabals durant la dana.
Les declaracions dels empleats de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer permetran contrastar la informació tècnica sobre el comportament de rius i embassaments amb l’actuació de les autoritats autonòmiques. D’esta manera, la jutgessa aspira a determinar si es van seguir els protocols establits per a episodis de pluges extremes i si la coordinació entre les administracions implicades va ser suficient per a minimitzar l’impacte de les inundacions a la província de València.






