Pérez Llorca defén que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana en la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca va defendre en el ple de Les Corts Valencianes que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana que va colpejar a la Comunitat Valenciana i va sostindre que eixa línia de treball la demostra tots els dies amb la seua gestió al capdavant del Consell. El president va vincular esta prioritat amb la reparació dels danys de les riuades i amb la necessitat d’accelerar les obres pendents per a garantir seguretat i estabilitat a la ciutadania afectada.

Durant la seua intervenció, va replicar a les crítiques del síndic socialista, Jose Muñoz, qui el va acusar d’haver tingut com a principal objectiu col·locar a la seua parella en la Diputació de València. Pérez Llorca va donar la volta al retret i es va centrar en la normativa estatal, recordant que la llei de l’ingrés mínim vital impulsada pel Govern de Pedro Sánchez ja exigix un requisit d’empadronament de cinc anys de manera contínua per a poder accedir a esta ajuda. Sobre esta base, va preguntar irònicament si eixa condició havia de considerar-se racista i discriminatòria, marcant distància amb les acusacions llançades per la bancada socialista.

Crítiques al Govern central per les obres pendents

El cap del Consell va posar el focus en el treball de reconstrucció que, segons va dir, està duent a terme la Generalitat després de la dana. Va subratllar que, al seu juí, la verdadera prioritat nacional del Govern central hauria de ser completar les infraestructures hídriques compromeses en la Comunitat Valenciana, resoldre el sistema de finançament autonòmic i activar un fons d’anivellament que corregisca desequilibris. Va afegir que també veu imprescindible impulsar la construcció de vivendes i adoptar mesures eficaces per a reduir les llistes d’espera en els servicis públics.

Pérez Llorca va contraposar esta agenda a l’actuació de l’Executiu central, del qual va afirmar que no manté cap prioritat nacional amb la Comunitat Valenciana i que no ha culminat les principals obres després de les riuades. En este context, va instar el PSOE a concretar quants projectes ha finalitzat realment el Govern d’Espanya en l’autonomia des dels últims episodis d’inundacions, suggerint que el balanç és molt limitat.

En el seu encreuament dialèctic amb Muñoz, el president va retraure al síndic socialista que haguera dedicat el debat a atacar les seues idees en lloc de parlar de propostes. Va assenyalar que, al seu entendre, el portaveu del PSPV havia perdut cinc minuts per a parlar d’idees, un temps que ell va dir no poder permetre’s perquè ha de centrar-se en millorar la qualitat de vida de tots els valencians. Amb este argument, va tractar de projectar una imatge de gestió i de treball orientat a resultats, enfront del que va qualificar com una política de retrets.

Per part seua, Jose Muñoz va endurir el to i va criticar de manera frontal els principis de l’anomenada prioritat nacional, als quals va atribuir trets cruels, mediocres, supremacistes i injustos amb la memòria. El portaveu socialista va presentar esta línia política com una deriva que, segons la seua visió, exclou a part de la societat i alimenta divisions, tractant de deslegitimar el marc ideològic defensat pel president.

El síndic del PSPV va ampliar la seua crítica a la trajectòria de diferents dirigents del Partit Popular valencià. Va afirmar que la primera preocupació de Pérez Llorca havia sigut col·locar a la seua parella en la Diputació de València i va vincular al expresident Carlos Mazón amb l’hedonisme, en al·ludir a la imatge de passar un dimarts a la platja de Sant Joan prenent el sol. A més, va evocar l’etapa d’Eduardo Zaplana al capdavant de la Generalitat per a assegurar que la seua prioritat era fer negoci, recordant que, en les seues paraules, tothom coneix com va acabar aquella etapa. Amb esta comparació, Muñoz va buscar traçar una línia contínua entre diferents presidències populars i presentar un patró de prioritats allunyades de l’interés general.

En conjunt, el debat en Les Corts va girar entorn de la legitimitat de la prioritat nacional proclamada per Pérez Llorca, a l’ús dels recursos públics i al grau de compromís del Govern central amb la reconstrucció després de la dana en la Comunitat Valenciana. Tant el Consell com l’oposició van utilitzar exemples i acusacions per a reforçar les seues posicions polítiques en un context marcat per la gestió de les riuades i la demanda d’inversions pendents.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé reclama la fi del feixisme modern i de l’assetjament polític vinculat al PP

Pilar Bernabé denuncia l'assetjament a Begoña Gómez i acusa el PP d'emparar comportaments que qualifica de feixisme modern, assenyalant les conseqüències per a la democràcia i la confiança ciutadana.

Delegats de CaixaBank protesten davant la seu social pel model de pressió comercial

Mig centenar de delegats sindicals de CaixaBank es concentren davant la seu social a València per a denunciar la deterioració del clima laboral i l'impacte del model de pressió comercial en la salut de la plantilla.

Educació ultima una proposta per a respondre a les reivindicacions del professorat davant la vaga indefinida

Educació i Hisenda treballen en una proposta per a donar resposta a les reivindicacions del professorat que prepara una vaga indefinida des de l'11 de maig, amb especial atenció a l'impacte en l'alumnat i a les PAU.

CaixaBank preveu una moderació del ritme de noves hipoteques malgrat el creixement del crèdit

CaixaBank anticipa que la producció de noves hipoteques es frenarà en els pròxims trimestres, malgrat que el crèdit per a vivenda continua creixent i manté taxes positives en balanç.

Les Corts tomben recuperar el Dia de la institució i blindar per sempre les VPO

El ple de Les Corts, amb la majoria de PP i Vox, rebutja recuperar el 25 d'abril com a Dia de la institució i descarta que les VPO siguen permanents i s'adjudiquen per sorteig, mentres recolza mesures per al calçat i la ceràmica valenciana.

El Centre de Tecnificació serà la nova seu de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

La fase final de la Copa del Rei d'handbol es disputarà del 5 al 7 de juny en el Centre de Tecnificació d'Alacant, que substituïx al pavelló Pitiu Rochel i reforça el seu paper com a escenari esportiu clau a la ciutat.

Avís groc per fortes tempestes i graníssol este divendres a l’interior de València

La Aemet activa per a este divendres l'avís groc a l'interior de la província de València per tempestes fortes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibles pedregades.

València defén que hi ha menys trànsit que en 2019 enfront de les crítiques del PSPV

L'Ajuntament de València assegura que el trànsit és hui inferior al de 2019 i que més de la mitat dels cotxes arriben de fora, mentres el PSPV denuncia una ciutat embossada per la política procotxe.