La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira (València), que ha obert este divendres el concurs oficial de Fogueres de Sant Joan a Alacant, ha sigut descalificada perquè el dispar no ha arribat als cinc minuts mínims que marca el reglament municipal.

El pirotècnic Vicente Rodríguez i el seu equip han dissenyat una seqüència amb cinc retencions i quatre finals. El muntatge ha inclòs acompanyament lateral de trons i llamps, deu colps de fum, sis castells de tro i un terratrémol de dos pisos.

A més de la potència sonora, la mascletà ha combinat efectes visuals i acústics. Shan vist núvols de fum de diferents colors i shan sentit xiulets afònics i triples xiulets. En total shan emprat 150 quilograms de pólvora i sha registrat un pic màxim de 124,6 decibels.

Segons ha explicat Rodríguez als periodistes després del dispar, el tram final era la part clau de la seua proposta. Ha destacat que el tancament ha complit les seues previsions i sha mostrat satisfet amb el treball de la seua empresa.

El pirotècnic ha assegurat que el tram final ha respost al gust del públic alacantí. Ha subratllat així que els terratrémols finals han sigut molt ràpids perquè, segons ha dit, és el ritme que agrada als assistents a la plaça.

Rodríguez ha valorat davant els mitjans la faena feta pel seu equip. Ha afirmat que han fet un gran treball i ha defensat que Pirotecnia Crespo és una de les millors empreses de pirotècnia de la Comunitat Valenciana.

Una duració insuficient

Malgrat la potència i la posada en escena, la duració global de la mascletà ha sigut de 4 minuts i 49 segons. Esta xifra queda per davall del temps mínim de cinc minuts que el concurs oficial de mascletaes exigix a cada participant.

Per este motiu, el dispar ha quedat automàticament fora de competició. Així ho ha confirmat lAjuntament dAlacant en un comunicat, on sha precisat que la desqualificació respon estrictament al còmput de temps.

La normativa municipal establix que, per optar als premis, totes les empreses participants han de complir el temps mínim. Per tant, la proposta de Pirotecnia Crespo no entrarà en la valoració final del jurat del concurs de Fogueres.

programa pirotècnic de les Fogueres de Sant Joan. A partir darà, diferents empreses competiran cada dia per oferir els seus dispars al centre dAlacant.

Presència institucional a la plaça

A la mascletà daquest divendres han assistit nombroses autoritats. Entre elles, lalcalde dAlacant, Luis Barcala, del PP, i diversos regidors de la corporació municipal.

També shan desplaçat fins a la plaça el secretari general del PP, Miguel Tellado, i el subdelegat del Govern en la província dAlacant, Manuel Pineda. A més, les Bellees del Foc han sigut les encarregades de donar lavís previ al dispar, encara que la seqüència s’ha avançat a este senyal.

Les Fogueres de Sant Joan concentren cada any milers dassistents a les mascletaes del concurs oficial. Estes cites reforcen el protagonisme dAlacant en el calendari festiu i pirotècnic de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.

Les crítiques del PP a Zapatero després de la imputació de les seues filles pel cas Plus Ultra

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha assegurat a Alacant que la imputació de les filles de José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus Ultra el retrata com a persona i polític, i ha vinculat també Pedro Sánchez amb la suposada trama de comissions.