Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

El pròxim diumenge Paiporta acollirà una manifestació convocada per més de 200 entitats per a exigir la supressió de l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i denunciar les conseqüències pendents de la DANA en este municipi valencià, un dels més afectats per aquella catàstrofe.

La marxa ha sigut convocada per entitats cíviques, socials i sindicals, junt amb les associacions de víctimes, els Comités Locals de Emergencia y Reconstrucción (CLER) i l’Acuerdo Social Valenciano (ASV). L’eixida està prevista a les 19.00 hores en la plaça de la Iglesia de San Jorge de Paiporta.

Per primera vegada, una manifestació d’estes característiques recorrerà els carrers de Paiporta. Els organitzadors expliquen que la intenció és, sobretot, ‘rendir homenatge a les víctimes i persones afectades, així com recordar que Paiporta va ser zona zero d’esta catàstrofe i on es va donar el major nombre de víctimes mortals’.

Reivindicació i denúncia de la situació actual

Els col·lectius convocants també volen ‘visibilitzar i denunciar l’estat de deteriorament en el qual continua el municipi i la resta de pobles’. Assenyalen que encara hi ha ‘projectes urbanístics pendents d’execució, com per exemple els 22 quilòmetres de clavegueram per refer, voreres en mal estat, el CEIP l’Horta en barracons, o l’auditori i la piscina municipal inutilitzables’.

Segons remarquen en el comunicat difós, ‘vint mesos després de la DANA, Carlos Mazón continua conservant l’acta de diputat i les polítiques del Consell continuen posant en risc la seguretat de la població’. Amb esta crítica, els convocants relacionen directament la protesta amb la demanda de supressió de l’aforament de l’expresident.

La manifestació seguirà un recorregut circular per diversos carrers del municipi. Després de l’eixida des de la plaça de la Iglesia de San Jorge de Paiporta, la marxa culminarà en la plaça Mayor.

En la plaça Mayor està prevista la lectura de diversos manifests a càrrec dels diferents col·lectius participants. A més, segons han avançat els organitzadors, s’interpretarà la cançó ‘El río no tiene culpa’ d’Alejandro y Maria Laura com a acte simbòlic de record i reparació per a les víctimes de la DANA.

Els convocants animen la ciutadania de Paiporta i de la resta de municipis afectats a participar en la marxa. Consideren que la presència massiva de veïns és clau ‘per a mantindre viva la memòria del que va passar i per a exigir responsabilitats polítiques i solucions efectives’.

Últimes notícies

Quatre referents femenines reben els Premis EVAP 2026 a València

Krista Walochik, Laura García, María Ángeles Marced i Vicky Sevilla han sigut distingides amb els Premis EVAP 2026 en Diversitat, Integritat, Professionalitat i Jove Talent, que es lliuraran el 22 d’octubre al Roig Arena de València.

Arresten un jove per enganyar majors en caixers automàtics a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 20 anys acusat d’almenys 13 delictes contra el patrimoni mitjançant el mètode del caixer espatlat en diverses localitats de les províncies de València i Alacant.

Frambuesa, mango i pistatxo: així és el nou gelat de La Roja per al Mundial

El gremi de gelaters artesans ha creat un gelat dedicat a La Roja, amb base de iogurt i xocolate blanc, vetejat de frambuesa i mango i un toc cruixent de pistatxo torrat, que podrà tastar-se en heladeries de tot Espanya durant el Mundial 2026.

Les víctimes mortals de la DANA reben el Premi 25 d’Abril a les Llibertats de CCOO

CCOO ha entregat el Premi 25 d’Abril a les Llibertats a dues associacions de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en un acte emotiu celebrat a València que ha reivindicat memòria, justícia i reparació.

Oratge estable a la Comunitat: cel ras, brisa de l’est i temperatures un poc més baixes

L’últim divendres de juny arriba amb cel poc nuvolós o ras, brisa de l’est i temperatures lleugerament a la baixa, segons Aemet, després d’una jornada amb màximes al voltant dels 33 graus.

Els estudiants valencians, entre els que tenen pitjor nota d’accés a la universitat

La Comunitat Valenciana ha registrat una nota mitjana d’accés a la universitat de 6,35, la segona més baixa d’Espanya, mentres baixa lleugerament el percentatge d’aprovats en la PAU. Més de 50.000 alumnes es preparen ara per a la convocatòria extraordinària de 2026.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Paiporta, un dels municipis més castigats per la DANA, acollirà diumenge una manifestació convocada per més de 200 entitats per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón després de la dana

Paiporta, un dels municipis més afectats per la dana, acollirà diumenge una nova manifestació per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el deteriorament pendent de reparar.