19.8 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Rússia autoritza les proves de la vacuna contra el Covid-19 en majors de 60 anys

 

Rússia autoritza les proves clíniques de la vacuna contra el nou coronavirus Sputnik V en majors de 60 anys, segons han informat este dimecres les autoritats sanitàries russes.

 

«El Ministeri de Sanitat de Rússia ha autoritzat este dimarts els estudis clínics de la bovina Sputnik V, feta pel Centre d’investigacions epidemiològiques i microbiologia Gamaleya. En la investigació (…) participaran 110 voluntaris amb edats superiors als 60 anys», ha anunciat l’entitat en un comunicat.

 

Segons el ministeri, l’objectiu de la investigació consistix en ampliar «les possibilitats d’aplicació de la vacuna entre els grups de major edat de la població, que afronten un major risc». La vacuna russa Sputnik V, que està basada en adenovirus humans, es troba en la fase III de proves, després d’haver rebut el registre en l’agost passat.

 

La fase I i II van concloure sense efectes adversos importants i amb una resposta immune estable en el 100% dels participants, segons el Fons d’Inversions Directes de Rússia (FIDR). Rússia espera vacunar contra el Covid-19 a entre el 70 i 80% de la seua població en un termini de 9 a 12 mesos, segons va afirmar a finals de setembre passat Alexandre Ginzburg, director del Centre Gamaleya, creador d’esta vacuna. 

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.