Una empresa valenciana crea el primer test PCR de saliva que es fa des de casa

 

L’empresa biotecnològica valenciana Igenomix ha posat en el mercat el primer test PCR de saliva per a la detecció del Covid-19 que es fa des de casa, amb la finalitat de previndre riscos associats als desplaçaments. El test, que està destinat a la detecció qualitativa de l’àcid nucleic del SARS-CoV-2 en mostres del tracte respiratori superior, és una prova PCR que pot ser recollida fàcilment pel pacient, depositant un poc de saliva en un recipient, segons ha explicat el director de Màrqueting de la signatura, Gonzalo Echavarría.

 

El nou test d’Igenomix se sol·licita per internet i es rep en molt poques hores en casa. La caixa conté les instruccions de recollida i un xicotet recipient a on el pacient pot dipositar la saliva, després d’haver guardat «un micro dejuni» de 30 minuts. Segellat el recipient a on s’ha posat la saliva i introduït de nou en la caixa, la prova és recollida per un missatger d’Igenomix, que s’encarrega de portar-la al laboratori central per al seu processament.

 

Els resultats estan disponibles en 24 hores a partir de la recepció de la mostra en els laboratoris, i el pacient rep un correu electrònic amb el resultat de la prova. L’empresa assenyala que la PCR és la tècnica reconeguda per l’Organització Mundial de la Salut com Gold Standard (test de referència) i, per tant, la més segura per a determinar un positiu o negatiu en l’individu.

 

La companyia valenciana es dedica a la salut i a la genètica reproductiva, i des de l’inici de la pandèmia, els seus laboratoris van ampliar els seus servicis per a testar per PCR i Anticossos als ciutadans de la majoria dels països en els que es troba present. Ha posat en marxa diferents iniciatives com la del test sense baixar del cotxe en alguns aparcaments de grans ciutats del món.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor una jove de 17 anys a Dénia amb un quadre compatible amb meningitis

Una jove de 17 anys ha mort a l'hospital de Dénia amb símptomes compatibles amb meningitis i Sanitat ha activat el protocol de Salut Pública per als seus contactes pròxims.

Ferit un home de 44 anys en l’incendi d’una vivenda a Cabanes

Un incendi en el primer pis d'un edifici de sis altures a Cabanes ha causat ferides per cremades i inhalació de fum a un home de 44 anys, que va ser traslladat a l'Hospital General de Castelló.

El Suprem recolza definitivament la ZAL del port de València i tanca 20 anys de litigis

El Tribunal Suprem ha rebutjat l'últim recurs de l'associació Per l'Horta contra el pla especial de la ZAL del port de València, consolidant definitivament el projecte després de més de vint anys de batalla judicial i protesta social.

Tercer dia de busca d’un home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu per a localitzar a un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb un ampli desplegament de mitjans autonòmics i estatals, al qual s'han sumat hui efectius de Castella-la Manxa.

La comunitat educativa manté la vaga i tatxa de burla el decàleg d’Educació

La comunitat educativa valenciana manté la vaga del 31 de març i considera una burla el decàleg remés per Educació als sindicats per a la Taula Sectorial.

La compravenda de vivendes baixa un 7,4% en la Comunitat Valenciana al gener, més que la mitjana estatal

La compravenda de vivendes va descendir al gener un 7,4% en la Comunitat Valenciana respecte a l'any anterior, un retrocés superior a la caiguda mitjana nacional del 5%, en un context d'escassetat d'oferta i preus a l'alça.

Detingut a Castelló un fugitiu condemnat per un homicidi a Colòmbia

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a un fugitiu de 36 anys, considerat d'alta perillositat i condemnat a més de 17 anys de presó per un homicidi dolós comés a Colòmbia en 2009.

Sagunt demana a la confraria de la Puríssima Sang canvis per a incloure a les dones per Setmana Santa

L'Ajuntament de Sagunt manté el seu suport a la Setmana Santa de 2026 però exigix a la Confraria de la Puríssima Sang adaptar les seues normes per a permetre la participació de les dones i complir la legalitat.