26 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

Fins a 30 M/€ per a garantir la seua liquiditat de les empreses que operen a Algèria

La Generalitat llançarà la setmana vinent una línia de finançament específic per a cobrir la falta de liquiditat de les més de 1.400 empreses valencianes que operen a Algèria i que estarà dotada amb 30 milions d’euros.

En una trobada presidida pel president de la Generalitat, Ximo Puig, per a analitzar l’impacte del conflicte algerià i en el qual també han sigut presents els presidents de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) i del Consell de Cambres de Comerç i el secretari autonòmic de Relacions Exteriors, Joan Calabuig, el director de l’IVF ha confirmat que les empreses afectades podran rebre finançament per a circulant de fins a 5 milions d’euros en funció de la grandària de l’empresa, així com de l’import de factures i comandes cancel·lades amb importadors algerians des de desembre de 2021.

- Advertisement -Telegram València Diari

El nostre objectiu és que totes aquelles companyies amb interessos al país africà i que s’han vist afectades pel conflicte diplomàtic compten amb els recursos suficients per a poder continuar operant fins que la situació es normalitze“, ha apuntat sobre aquest tema el director de l’IVF, Manuel Illueca.

La Generalitat ha posat a la disposició del sector empresarial quants recursos disposem per a garantir la seua liquiditat i que puguen continuar fent front a la seua producció i negocis fins que concloga el conflicte“, ha apuntat Manuel Illueca, qui a més ha acordat amb els representants empresarials que el tipus d’interés que les entitats hauran d’abonar per aquests préstecsserà a tipus fix en funció de les condicions de l’operació en el moment de la signatura, garantint que previsibles increments dels tipus d’interés no perjudiquen encara més la situació financera de les empreses“.

A més, Manuel Illueca ha insistit que les condicions “seran molt favorables” i “buscaran facilitar en tot moment que les empreses compten amb la liquiditat suficient“. Per això, ha confirmat que les empreses afectades pel conflicte amb Algèriano hauran de retornar l’import del capital principal fins que conclou la vida útil del préstec en quatre anys, la qual cosa els permetrà disposar dels recursos íntegrament durant un període de temps suficient que els permeta restablir la seua estabilitat financera“.

De nou, la col·laboració i el diàleg amb els sectors més afectats per a posar a la seua disposició instruments financers que els siguen d’utilitat i responguen a les seues necessitats ha sigut clau“, ha reiterat el director de l’IVF abans d’apuntar que “des de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic continuarem treballant per a garantir la continuïtat i viabilitat d’un mercat exterior que genera un volum d’exportacions valencianes pròxim als 450 milions d’euros“.

Últimes notícies

Divendres estable en la Comunitat Valenciana abans de fortes tempestes el dissabte a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un divendres amb temps estable que derivarà en pluges i tempestes en interior de Castelló i València. El dissabte s'espera un increment de la intensitat amb tempestes molt fortes i graníssol a Castelló.

Comunitat Valenciana i Castella-la Manxa lideren la preferència de docents per a trasllats en 2025

La Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa i Andalusia són les comunitats més demandades per docents que busquen traslladar-se en 2025, mentres Madrid i Catalunya registren més eixides.

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

La Cimera Empresarial recalca el paper clau del turisme en l'economia espanyola i s'oposa a la reducció obligatòria de la jornada laboral, promovent un enfocament basat a guanyar més i augmentar la productivitat.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.

Cent taulells a Catarroja mostren el nivell de l’aigua després de la dana del 29 d’octubre

L'Ajuntament de Catarroja ha instal·lat cent taulells en diversos carrers per a assenyalar fins a quina altura va arribar l'aigua després de la dana del passat 29 d'octubre, com a record i senyal de la reconstrucció.