Dos mascletàs i un castell per celebrar el 9 d’octubre a València

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes dispararà el castell de la vigília del 9 d’octubre. Els focs artificials tindran lloc el diumenge 8 d’octubre, a les 23: 59 hores, al Passeig de l’Albereda, a l’alçada de la caserna de Sant Joan de Ribera i del carrer de Serrano Flores. El castell de la vigília del 9 d’octubre recupera la ubicació a l’Albereda, ja que l’any passat es va disparar des del Campus de Tarongers.

Els focs artificials tindran una durada de 17 minuts i destacaran per una apoteosi final típicament valenciana.

El castell de la vigília del 9 d’Octubre coincideix amb la celebració de l’assemblea general de l’Associació Espanyola de Pirotècnia, que tindrà lloc a València el cap de setmana del 7 i el 8 d’octubre.

Amb motiu d’esta assemblea, l’Associació de Pirotècnia de la Comunitat Valenciana (PIROVAL) organitza el tret d’una mascletà a la plaça de l’Ajuntament el dia 7 d’octubre, a les 14 hores. L’Ajuntament de València col·labora amb l’autorització de l’ús de l’espai, la instal·lació de tanques, la sorra i la cobertura de les necessitats logístiques.

De la mateixa manera, el Dia de la Comunitat Valenciana, Pirotècnia Martí serà l’encarregada de disparar la mascletà des de la plaça de l’Ajuntament una vegada hagen acabats els actes pel 9 d’Octubre. L’hora d’inici dependrà de la durada de la processó cívica, i a la mascletà començarà en acabar l’acte en què la Senyera recorre els carrers principals de la ciutat.

Últimes notícies

Detingut a Alzira un home per dos robatoris violents a una embarassada i a una anciana

La Policia Nacional ha detingut a Alzira a un home de 34 anys acusat de dos robatoris amb violència contra una dona embarassada i una anciana, a més d'un robatori amb força en un vehicle.

El pare d’Enrique Riquelme evita aclarir si el seu fill es presentarà contra Florentino Pérez en el Reial Madrid

El pare d'Enrique Riquelme insistix que el seu fill és molt madridista i destaca la seua joventut i trajectòria empresarial, però rehúye confirmar si encapçalarà una candidatura enfront de Florentino Pérez.

Presó provisional per a un home reclamat per tràfic de drogues detingut a Altea

Un jutjat ha ordenat l'ingrés a la presó provisional d'un home de 29 anys reclamat internacionalment per tràfic de drogues, detingut a Altea després d'identificar-se amb documentació presumptament falsa.

Espanya reforça amb el Regne Unit la busca de 12 criminals britànics vinculats a Espanya

Espanya i el Regne Unit intensifiquen la seua cooperació policial en la campanya Most Wanted per a localitzar a 12 fugitius britànics que podrien amagar-se o tindre vincles en ciutats espanyoles.

Les entitats d’infància alerten que la falta de finançament digne posa en risc l’acolliment de 2.300 menors en la Comunitat

Les entitats d'infància de la Comunitat Valenciana rebutgen la pròrroga de l'acció concertada fins a 2028 al no garantir un finançament suficient, la qual cosa, advertixen, compromet l'acolliment de 2.300 xiquets i xiquetes i l'estabilitat de 3.500 professionals.

L’IPC es modera al 3,2% a l’abril en la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana nacional

La inflació se situa en el 3,2% interanual a l'abril en la Comunitat Valenciana, igual que en el conjunt d'Espanya, amb l'electricitat a la baixa i els carburants encara a l'alça.

Compromís equipara les crítiques de Camps i Catalá sobre el PAI del Grau i denúncia un rescat a promotors

Compromís acusa l'Ajuntament de València de rebaixar més de 10 milions en càrregues urbanístiques del PAI del Grau i denúncia que se socialitzen les pèrdues de la Fórmula 1 mentres es garantix la rendibilitat dels promotors.

El València Basket fa història com a quint equip espanyol en una Final Four de l’Eurolliga

El València Basket es classifica per a la seua primera Final Four de l'Eurolliga i es convertix en el quint club espanyol que aconseguix les semifinals del màxim torneig europeu sota este format.