11.6 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Dos mascletàs i un castell per celebrar el 9 d’octubre a València

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes dispararà el castell de la vigília del 9 d’octubre. Els focs artificials tindran lloc el diumenge 8 d’octubre, a les 23: 59 hores, al Passeig de l’Albereda, a l’alçada de la caserna de Sant Joan de Ribera i del carrer de Serrano Flores. El castell de la vigília del 9 d’octubre recupera la ubicació a l’Albereda, ja que l’any passat es va disparar des del Campus de Tarongers.

Els focs artificials tindran una durada de 17 minuts i destacaran per una apoteosi final típicament valenciana.

El castell de la vigília del 9 d’Octubre coincideix amb la celebració de l’assemblea general de l’Associació Espanyola de Pirotècnia, que tindrà lloc a València el cap de setmana del 7 i el 8 d’octubre.

Amb motiu d’esta assemblea, l’Associació de Pirotècnia de la Comunitat Valenciana (PIROVAL) organitza el tret d’una mascletà a la plaça de l’Ajuntament el dia 7 d’octubre, a les 14 hores. L’Ajuntament de València col·labora amb l’autorització de l’ús de l’espai, la instal·lació de tanques, la sorra i la cobertura de les necessitats logístiques.

De la mateixa manera, el Dia de la Comunitat Valenciana, Pirotècnia Martí serà l’encarregada de disparar la mascletà des de la plaça de l’Ajuntament una vegada hagen acabats els actes pel 9 d’Octubre. L’hora d’inici dependrà de la durada de la processó cívica, i a la mascletà començarà en acabar l’acte en què la Senyera recorre els carrers principals de la ciutat.

Últimes notícies

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.