Vicent Marzà, escollit per a encapçalar Compromís a les eleccions europees

Compromís ha anunciat oficialment aquest dissabte que Vicent Marzà, actual diputat i portaveu adjunt en Les Corts Valencianes, serà el seu candidat en les eleccions europees programades per al 9 de juny. Marzà es posicionarà en el tercer lloc de la llista de Sumar, resultat d’un acord previ amb el partit liderat per la vicepresidenta segona del Govern, Yolanda Díaz.

La victòria de Marzà en les primàries es va anunciar a través de la plataforma ‘X’ (anteriorment Twitter), on la formació va agrair a tots els participants d’aquestes primàries, que van estar obertes a tota la ciutadania. Marzà es va imposar enfront de Jordi Sebastià, exdiputat i exalcalde de Burjassot, amb una notable diferència de vots, aconseguint 5.234 punts contra 3.923 de Sebastià.

Aquest resultat és part de la decisió que el 72% dels militants de Compromís va prendre dilluns passat 15 d’abril, donant suport a la coalició amb Sumar per a les eleccions de juny, amb un 38% de participació en la consulta. La consulta va reflectir un fort suport amb un 72,06% votant a favor de l’acord, que promou una campanya conjunta i una plataforma electoral que destaque les necessitats de la Comunitat Valenciana.

A més, Sandra Ruiz ha sigut anunciada com la segona representant de Compromís en la llista europea, reforçant així la presència del partit en la política europea. Amb aquests moviments, Compromís busca amplificar la seua veu en el Parlament Europeu i enfortir la seua influència en la política continental.

Anuncios

Últimes notícies

Sumar es desmarca del PSOE pel cas Ábalos i presumix de no tindre corrupció

Ernest Urtasun reclama que la Justícia investigue fins al final el cas Ábalos, es distancia del PSOE i reivindica que l'espai de Sumar no ha estat afectat per casos greus de corrupció.

El PP vincula el juí del cas Koldo amb la suposada implicació de Pedro Sánchez

El PP sosté que les declaracions en el juí del cas Koldo en el Suprem reforcen la idea d'una implicació de Pedro Sánchez i apunten a un presumpte finançament il·legal del PSOE.

Ábalos nega que els folis anaren bitllets i acusa un juí mediàtic pel cas Koldo

Ábalos es defén en el Suprem pel cas Koldo negant que els folis al·ludiren a diners, rebutjant haver intervingut en contractes públics i denunciant un juí ja condemnat mediàticament.

El Barça es creua amb el Recol·lectes Valladolid i l’Enforne Alacant amb el Bada Huesca en els quarts de la Copa del Rei

El sorteig de la Copa del Rei d'handbol definix uns quarts de final amb un Barça-Recol·lectes Atlètic Valladolid i un Enforne Alacant-Bada Huesca com a creus estel·lars en el Centre de Tecnificació.

Barcala rep a les noves belleas del foc i els reconeix com a símbol de les Fogueres

L'alcalde d'Alacant i la corporació municipal han rebut oficialment a les noves belleas del foc adulta i infantil i a les seues dames, als qui han reconegut com a ambaixadores de les Fogueres durant tot l'any.

Robatori de 800 metres de línia elèctrica deixa sense enllumenat a la pedania del Escorratel a Orihuela

El robatori d'uns 800 metres de cablejat elèctric, entre línies subterrànies i aèries, ha deixat sense enllumenat públic a la pedania del Escorratel, a Orihuela, mentres l'Ajuntament treballa per a reposar el servici amb caràcter d'urgència.

Detingut un jove de 26 anys per un apunyalament mortal en un comerç de València

La Policia Nacional ha detingut a un jove de 26 anys per la mort a ganivetades d'un altre home en un comerç del barri de Russafa, a València. El Grup d'Homicidis investiga les causes del crim i la Policia Científica analitza l'escena.

La dura temporada de Carlos Álvarez en el Llevant acaba una altra vegada en la infermeria

Carlos Álvarez, heroi de l'últim ascens del Llevant, s'ha lesionat el turmell esquerre i està pràcticament descartat per als quatre partits finals de LaLiga EA Sports després d'un curs plagat de problemes físics.