L’acampada per la vivenda en la plaça de l’Ajuntament de València ha superat la seua segona nit consecutiva, marcada per una pluja intensa que ha omplit d’aigua diverses tendes i ha tirat alguns tendals, però els participants asseguren que no es rendixen i que continuaran resistint al carrer.
Segons han explicat els portaveus de la mobilització, un centenar de tendes de campanya ocupen el centre de la plaça, just als peus de l’edifici consistorial. El campament va començar dissabte de vesprada, de manera espontània, després de la manifestació pel dret a la vivenda celebrada al matí als carrers de la ciutat.
Origen i organització de l’acampada
Els convocants han indicat que l’acampada no està organitzada formalment pels sindicats d’inquilines ni pels col·lectius per la vivenda, encara que estes organitzacions els donen suport. Durant el diumenge, els participants han aprofitat per a ordenar la logística i repartir-se tasques.
Al llarg de la jornada s’han creat comissions de treball i s’han celebrat diverses assemblees obertes per a decidir els pròxims passos. A més, han començat a decorar el campament i a posar noms a les ‘carrers’ interiors, igual que es va fer en el seu moment en l’acampada de la Puerta del Sol, a Madrid.
Segons els mateixos acampats, en els moments de màxima afluència del diumenge s’han arribat a reunir unes 600 persones al voltant del campament. Molta gent s’hi ha acostat per a mostrar el seu suport, encara que també han detectat la presència d’‘algun provocador’, segons han assenyalat.
La nit de pluja i els danys al campament
Una de les principals preocupacions durant el diumenge ha sigut preparar el campament davant la previsió de pluja a la nit. Per a intentar protegir-se, els participants han arreplegat palets de fusta i lones de plàstic, amb l’objectiu d’aïllar millor les tendes del terra i cobrir les zones comunes.
Tot i això, les fortes precipitacions que finalment s’han produït de matinada han omplit d’aigua diverses tendes i han tirat a terra alguns tendals i cobertes. Els acampats han hagut d’achicar l’aigua acumulada i reordenar part de l’espai per a poder continuar.
‘Ninguno nos rendimos y aún con el temporal nos mantenemos juntos resistiendo’, ha afirmat un dels portaveus de l’acampada, Hugo. Ha detallat que des de primera hora d’este dilluns estan tornant a muntar tot allò que la pluja va tirar durant la nit.
Els participants asseguren que continuaran en la plaça de l’Ajuntament mentres consideren que la situació de la vivenda seguix sent insostenible. Per això mantenen el campament com a forma de pressió i d’altaveu de les seues reivindicacions, malgrat les inclemències meteorològiques i les dificultats organitzatives que comporta mantindre una acampada en ple centre urbà.






