Acció Cultural denuncia una agressió després de la manifestació del 9 d’Octubre al crit de ‘Guarro de merda’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Acció Cultural del País Valencià (ACPV) ha denunciat una agressió feixista en finalitzar la manifestació del 9 d’Octubre, que va tenir lloc ahir per diferents carrers de València, al crit de ‘Guarro de merda’.

L’entitat ha lamentat en un comunicat que en concloure ahir la manifestació “no s’haja garantit la seguretat”, ja que una persona va patir una agressió al carrer Castelló de València. La mateixa va estar acompanyada pel crit ‘Guarro de merda’, ha agregat.

Estes situacions, a la seua entendre, “ens porten als pitjors moments del passat”. ACPV s’ha posat a la disposició de la persona agredida i ha lamentat “profundament” este fet “feixista”. “És un fet intolerable en una societat democràtica”, ha postil·lat.

I en esta línia ha recordat que la “importància” de la “normalitat” en la manifestació d’ahir era “especialment important” enguany, ja que s’ha dictat la primera sentència ferma que condemna “als feixistes” i “ha acabat amb la impunitat dels grups d’ultradreta”.

“Ens alegrem –ha afegit– que les imatges del 2017 i altres episodis vergonyosos hagen tingut conseqüències per als agressors. Confiem que este siga el camí per a garantir que la reivindicació cívica i pacífica continue sent l’eix central de la nostra lluita”, ha postil·lat.

Últimes notícies

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.