Acció Cultural denuncia una agressió després de la manifestació del 9 d’Octubre al crit de ‘Guarro de merda’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Acció Cultural del País Valencià (ACPV) ha denunciat una agressió feixista en finalitzar la manifestació del 9 d’Octubre, que va tenir lloc ahir per diferents carrers de València, al crit de ‘Guarro de merda’.

L’entitat ha lamentat en un comunicat que en concloure ahir la manifestació “no s’haja garantit la seguretat”, ja que una persona va patir una agressió al carrer Castelló de València. La mateixa va estar acompanyada pel crit ‘Guarro de merda’, ha agregat.

Estes situacions, a la seua entendre, “ens porten als pitjors moments del passat”. ACPV s’ha posat a la disposició de la persona agredida i ha lamentat “profundament” este fet “feixista”. “És un fet intolerable en una societat democràtica”, ha postil·lat.

I en esta línia ha recordat que la “importància” de la “normalitat” en la manifestació d’ahir era “especialment important” enguany, ja que s’ha dictat la primera sentència ferma que condemna “als feixistes” i “ha acabat amb la impunitat dels grups d’ultradreta”.

“Ens alegrem –ha afegit– que les imatges del 2017 i altres episodis vergonyosos hagen tingut conseqüències per als agressors. Confiem que este siga el camí per a garantir que la reivindicació cívica i pacífica continue sent l’eix central de la nostra lluita”, ha postil·lat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de la vivenda pública

El president ha defés reforçar la transparència en l'adjudicació de vivenda pública i prioritzar l'arrelament en els barems. Ha reivindicat que ja es construïxen unes 5.000 vivendes i ha blindat el Pla Viu enfront d'intents de paralitzar-lo.

Ramazani, pichichi de penal amb un 100% d’encert i nou punts per al València

L'extrem belga s'ha afermat com a especialista des dels onze metres, ha sigut el màxim golejador del València en la segona volta i els seus quatre punts han donat nou punts.

Desmantellada una plantació de marihuana en una nau de Vallada: cinc detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat un cultiu interior en una nau sense activitat de Vallada amb 1.026 plantes i 25.655 grams de cabdells secs. Hi ha cinc detinguts i un ha ingressat a la presó.

PLD Space alçarà a Elx una nova fàbrica de coets i duplicarà la plantilla

PLD Space alçarà a principis del pròxim any una nova fàbrica a Elx per a escalar la seua producció i preveu duplicar la plantilla fins prop de 1.000 ocupacions des de 2028. El pla es recolza en un memoràndum amb Generalitat i Ajuntament per a agilitzar tràmits i formar perfils tècnics.

València activa el pla especial de neteja de Falles amb 3,2 milions i més WC

El dispositiu reforça contenidors, papereres i recollida fins al 23 de març amb 34.613 jornades de treball i 425 cabines

La borrasca Regina deixarà vent fort dimarts i dimecres i pluges intenses el dijous en la Comunitat Valenciana

Regina marcarà la setmana en la Comunitat Valenciana amb temporal marítim d'este i nord-est, ratxes de fins a 70 km/h i pluges més intenses i generalitzades el dijous.

Avís groc a Alacant este dimarts per ratxes de 70 km/h i ones de 3 metres

Aemet ha activat l'avís groc a l'interior i el litoral sud d'Alacant per vent del nord-est amb ratxes de fins a 70 km/h. En la costa s'esperen ones de 3 metres i vent de força 7 des de primera hora.

Mascarell ha declarat que en el Cecopi no estaven pendents de Mazón

El president del Consorci de Bombers de València ha sostingut davant la jutgessa que el Cecopi no estava pendent de Carlos Mazón. La magistrada ha qüestionat llacunes del relat i una possible falta de direcció durant la DANA.