14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Acció Cultural denuncia una agressió després de la manifestació del 9 d’Octubre al crit de ‘Guarro de merda’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Acció Cultural del País Valencià (ACPV) ha denunciat una agressió feixista en finalitzar la manifestació del 9 d’Octubre, que va tenir lloc ahir per diferents carrers de València, al crit de ‘Guarro de merda’.

L’entitat ha lamentat en un comunicat que en concloure ahir la manifestació “no s’haja garantit la seguretat”, ja que una persona va patir una agressió al carrer Castelló de València. La mateixa va estar acompanyada pel crit ‘Guarro de merda’, ha agregat.

Estes situacions, a la seua entendre, “ens porten als pitjors moments del passat”. ACPV s’ha posat a la disposició de la persona agredida i ha lamentat “profundament” este fet “feixista”. “És un fet intolerable en una societat democràtica”, ha postil·lat.

I en esta línia ha recordat que la “importància” de la “normalitat” en la manifestació d’ahir era “especialment important” enguany, ja que s’ha dictat la primera sentència ferma que condemna “als feixistes” i “ha acabat amb la impunitat dels grups d’ultradreta”.

“Ens alegrem –ha afegit– que les imatges del 2017 i altres episodis vergonyosos hagen tingut conseqüències per als agressors. Confiem que este siga el camí per a garantir que la reivindicació cívica i pacífica continue sent l’eix central de la nostra lluita”, ha postil·lat.

Últimes notícies

Les exportacions valencianes pugen un 1,6% fins a novembre de 2025 i sumen 34.305 milions

En els onze primers mesos de 2025 les exportacions valencianes van créixer un 1,6%, fins a 34.305 milions. Va haver-hi un dèficit comercial mínim de 800.000 euros pel major augment de les importacions.

L’Hospital Doctor Balmis es consolida en trasplantaments amb 220 intervencions en 2025

L'Hospital Doctor Balmis d'Alacant ha sumat 220 trasplantaments en 2025 i s'ha afermat com a referent, amb forta col·laboració provincial i avanços tècnics.

L’Elx va deixar escapar per sexta vegada un resultat favorable en el tram final i ja són onze punts perduts

L'Elx va empatar 2-2 davant el Sevilla després d'un penal en el descompte i va tornar a perdre un avantatge en els últims minuts. Ja van sis partits i onze punts que se li han anat al final.

El cap del 112 assegura que el Cecopi no li va demanar informació durant la DANA

El responsable operatiu del 112 ha declarat que el Cecopi no li va sol·licitar dades més enllà d'una reunió amb Salomé Pradas a les 14.00. També ha descrit un col·lapse del servici pel volum de crides.

Momoven entra en el Mundial de Moto2 amb equip propi i nou projecte esportiu

La startup valenciana ha fet un pas avant i s'integra com a soci principal del Momoven Idrofoglia RW Racing Team, tancant l'etapa prèvia com Finetwork XTI MIR Racing Team.

Espanya farà història amb 20 esportistes en els Jocs d’Hivern de Milà-Cortina

Espanya acudirà a Milà-Cortina 2026 amb 20 esportistes, igualant la xifra de Sotxi 2014. Hi haurà debuts en patinatge de velocitat i esquí de muntanya.

El cozy crime s’aferma a Espanya amb Marina Sanmartín: la ficció criminal és incombustible

Marina Sanmartín publica 'La doble desaparició d'Abril del Pi' i consolida l'arribada del cozy crime al mercat espanyol. La novel·la homenatja a Agatha Christie i alterna una llibreria madrilenya amb la València dels 90, amb picades d'ullet generacionals i to lúdic.

La Policia Local d’Elx ha intervingut cinc galls per presumpte maltractament i possible ús en baralles

La Policia Local d'Elx ha intervingut cinc galls en un control en Maitino per presumpte maltractament i possible ús en baralles. Un presentava la cresta mutilada.