Acció Cultural denuncia una agressió després de la manifestació del 9 d’Octubre al crit de ‘Guarro de merda’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Acció Cultural del País Valencià (ACPV) ha denunciat una agressió feixista en finalitzar la manifestació del 9 d’Octubre, que va tenir lloc ahir per diferents carrers de València, al crit de ‘Guarro de merda’.

L’entitat ha lamentat en un comunicat que en concloure ahir la manifestació “no s’haja garantit la seguretat”, ja que una persona va patir una agressió al carrer Castelló de València. La mateixa va estar acompanyada pel crit ‘Guarro de merda’, ha agregat.

Estes situacions, a la seua entendre, “ens porten als pitjors moments del passat”. ACPV s’ha posat a la disposició de la persona agredida i ha lamentat “profundament” este fet “feixista”. “És un fet intolerable en una societat democràtica”, ha postil·lat.

I en esta línia ha recordat que la “importància” de la “normalitat” en la manifestació d’ahir era “especialment important” enguany, ja que s’ha dictat la primera sentència ferma que condemna “als feixistes” i “ha acabat amb la impunitat dels grups d’ultradreta”.

“Ens alegrem –ha afegit– que les imatges del 2017 i altres episodis vergonyosos hagen tingut conseqüències per als agressors. Confiem que este siga el camí per a garantir que la reivindicació cívica i pacífica continue sent l’eix central de la nostra lluita”, ha postil·lat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.

Catalá defén el reforç de personal a València i nega boicot a la regularització d’immigrants

María José Catalá sosté que l'Ajuntament de València està reforçant personal per a la regularització d'immigrants i rebutja les acusacions de boicot del PSOE.

Bernabé acusa a Catalá d’aïllar-se i embossar la gestió de la regularització de migrants

Pilar Bernabé critica que María José Catalá s'ha quedat sola i ha reaccionat tard i malament davant el reforç de personal municipal per al procés de regularització extraordinària de migrants.