ACNUR constata el retorn d’un gran nombre de desplaçats a les seues llars a Líban després de l’alto el foc

MADRID, 27 (EUROPA PRESS)

L’oficina libanesa de l’Alt Comissionat de Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) ha informat este dimecres que algunes de les principals carreteres del país registren “molt trànsit” a causa de la gran quantitat de desplaçats que tornen a les seues llars després de diverses setmanes d’evacuacions forçades pels atacs de l’Exèrcit d’Israel.

“ACNUR acull amb satisfacció l’alto el foc entre Israel i Líban. Esperem que puga posar fi a la violència, la destrucció i l’immens sofriment. S’observa molt trànsit a Líban des d’este matí mentre les persones desplaçades finalment comencen a tornar després de mesos de desplaçament forçat”, ha manifestat ACNUR Líban en les seues xarxes socials.

Així mateix, l’organisme ha compartit un vídeo en el qual s’observa una carretera amb trànsit dens. Estes imatges es produïxen després que esta matinada haja entrat en vigor l’alto el foc aconseguit en la vespra per a posar fi als atacs entre l’Exèrcit d’Israel i el partit-milícia xiïta Hezbol·là, especialment cruents des de fa tres mesos.

No obstant això, encara que Israel s’ha compromès a acabar amb els atacs en el sud de Líban, ja este dimecres ha matisat que de moment no abandonarà les seues posicions en la zona, i fins i tot el portaveu en àrab de les Forces de Defensa d’Israel (FDI), Avichai Adraee, ha advertit als libanesos de no desplaçar-se cap al sud del país per a evitar “estar en perill”.

“Li recordem que les FDI encara estan desplegades en les seues posicions al sud del Líban d’acord amb els termes de l’acord d’alto el foc, i les nostres forces enfrontaran fermament cada moviment que viole este acord”, ha assenyalat Adraee, que ha incidit que, fins a les 7.00 (hora local), “està absolutament prohibit desplaçar-se cap al sud del riu Litani”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022