ACNUR constata el retorn d’un gran nombre de desplaçats a les seues llars a Líban després de l’alto el foc

MADRID, 27 (EUROPA PRESS)

L’oficina libanesa de l’Alt Comissionat de Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) ha informat este dimecres que algunes de les principals carreteres del país registren “molt trànsit” a causa de la gran quantitat de desplaçats que tornen a les seues llars després de diverses setmanes d’evacuacions forçades pels atacs de l’Exèrcit d’Israel.

“ACNUR acull amb satisfacció l’alto el foc entre Israel i Líban. Esperem que puga posar fi a la violència, la destrucció i l’immens sofriment. S’observa molt trànsit a Líban des d’este matí mentre les persones desplaçades finalment comencen a tornar després de mesos de desplaçament forçat”, ha manifestat ACNUR Líban en les seues xarxes socials.

Així mateix, l’organisme ha compartit un vídeo en el qual s’observa una carretera amb trànsit dens. Estes imatges es produïxen després que esta matinada haja entrat en vigor l’alto el foc aconseguit en la vespra per a posar fi als atacs entre l’Exèrcit d’Israel i el partit-milícia xiïta Hezbol·là, especialment cruents des de fa tres mesos.

No obstant això, encara que Israel s’ha compromès a acabar amb els atacs en el sud de Líban, ja este dimecres ha matisat que de moment no abandonarà les seues posicions en la zona, i fins i tot el portaveu en àrab de les Forces de Defensa d’Israel (FDI), Avichai Adraee, ha advertit als libanesos de no desplaçar-se cap al sud del país per a evitar “estar en perill”.

“Li recordem que les FDI encara estan desplegades en les seues posicions al sud del Líban d’acord amb els termes de l’acord d’alto el foc, i les nostres forces enfrontaran fermament cada moviment que viole este acord”, ha assenyalat Adraee, que ha incidit que, fins a les 7.00 (hora local), “està absolutament prohibit desplaçar-se cap al sud del riu Litani”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.