ACNUR constata el retorn d’un gran nombre de desplaçats a les seues llars a Líban després de l’alto el foc

MADRID, 27 (EUROPA PRESS)

L’oficina libanesa de l’Alt Comissionat de Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) ha informat este dimecres que algunes de les principals carreteres del país registren «molt trànsit» a causa de la gran quantitat de desplaçats que tornen a les seues llars després de diverses setmanes d’evacuacions forçades pels atacs de l’Exèrcit d’Israel.

«ACNUR acull amb satisfacció l’alto el foc entre Israel i Líban. Esperem que puga posar fi a la violència, la destrucció i l’immens sofriment. S’observa molt trànsit a Líban des d’este matí mentre les persones desplaçades finalment comencen a tornar després de mesos de desplaçament forçat», ha manifestat ACNUR Líban en les seues xarxes socials.

Així mateix, l’organisme ha compartit un vídeo en el qual s’observa una carretera amb trànsit dens. Estes imatges es produïxen després que esta matinada haja entrat en vigor l’alto el foc aconseguit en la vespra per a posar fi als atacs entre l’Exèrcit d’Israel i el partit-milícia xiïta Hezbol·là, especialment cruents des de fa tres mesos.

No obstant això, encara que Israel s’ha compromès a acabar amb els atacs en el sud de Líban, ja este dimecres ha matisat que de moment no abandonarà les seues posicions en la zona, i fins i tot el portaveu en àrab de les Forces de Defensa d’Israel (FDI), Avichai Adraee, ha advertit als libanesos de no desplaçar-se cap al sud del país per a evitar «estar en perill».

«Li recordem que les FDI encara estan desplegades en les seues posicions al sud del Líban d’acord amb els termes de l’acord d’alto el foc, i les nostres forces enfrontaran fermament cada moviment que viole este acord», ha assenyalat Adraee, que ha incidit que, fins a les 7.00 (hora local), «està absolutament prohibit desplaçar-se cap al sud del riu Litani».

Últimes notícies

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.