Anuncios

ACNUR constata el retorn d’un gran nombre de desplaçats a les seues llars a Líban després de l’alto el foc

MADRID, 27 (EUROPA PRESS)

L’oficina libanesa de l’Alt Comissionat de Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) ha informat este dimecres que algunes de les principals carreteres del país registren “molt trànsit” a causa de la gran quantitat de desplaçats que tornen a les seues llars després de diverses setmanes d’evacuacions forçades pels atacs de l’Exèrcit d’Israel.

Anuncios

“ACNUR acull amb satisfacció l’alto el foc entre Israel i Líban. Esperem que puga posar fi a la violència, la destrucció i l’immens sofriment. S’observa molt trànsit a Líban des d’este matí mentre les persones desplaçades finalment comencen a tornar després de mesos de desplaçament forçat”, ha manifestat ACNUR Líban en les seues xarxes socials.

Així mateix, l’organisme ha compartit un vídeo en el qual s’observa una carretera amb trànsit dens. Estes imatges es produïxen després que esta matinada haja entrat en vigor l’alto el foc aconseguit en la vespra per a posar fi als atacs entre l’Exèrcit d’Israel i el partit-milícia xiïta Hezbol·là, especialment cruents des de fa tres mesos.

No obstant això, encara que Israel s’ha compromès a acabar amb els atacs en el sud de Líban, ja este dimecres ha matisat que de moment no abandonarà les seues posicions en la zona, i fins i tot el portaveu en àrab de les Forces de Defensa d’Israel (FDI), Avichai Adraee, ha advertit als libanesos de no desplaçar-se cap al sud del país per a evitar “estar en perill”.

“Li recordem que les FDI encara estan desplegades en les seues posicions al sud del Líban d’acord amb els termes de l’acord d’alto el foc, i les nostres forces enfrontaran fermament cada moviment que viole este acord”, ha assenyalat Adraee, que ha incidit que, fins a les 7.00 (hora local), “està absolutament prohibit desplaçar-se cap al sud del riu Litani”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios