12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

ACNUR constata el retorn d’un gran nombre de desplaçats a les seues llars a Líban després de l’alto el foc

MADRID, 27 (EUROPA PRESS)

L’oficina libanesa de l’Alt Comissionat de Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) ha informat este dimecres que algunes de les principals carreteres del país registren “molt trànsit” a causa de la gran quantitat de desplaçats que tornen a les seues llars després de diverses setmanes d’evacuacions forçades pels atacs de l’Exèrcit d’Israel.

“ACNUR acull amb satisfacció l’alto el foc entre Israel i Líban. Esperem que puga posar fi a la violència, la destrucció i l’immens sofriment. S’observa molt trànsit a Líban des d’este matí mentre les persones desplaçades finalment comencen a tornar després de mesos de desplaçament forçat”, ha manifestat ACNUR Líban en les seues xarxes socials.

Així mateix, l’organisme ha compartit un vídeo en el qual s’observa una carretera amb trànsit dens. Estes imatges es produïxen després que esta matinada haja entrat en vigor l’alto el foc aconseguit en la vespra per a posar fi als atacs entre l’Exèrcit d’Israel i el partit-milícia xiïta Hezbol·là, especialment cruents des de fa tres mesos.

No obstant això, encara que Israel s’ha compromès a acabar amb els atacs en el sud de Líban, ja este dimecres ha matisat que de moment no abandonarà les seues posicions en la zona, i fins i tot el portaveu en àrab de les Forces de Defensa d’Israel (FDI), Avichai Adraee, ha advertit als libanesos de no desplaçar-se cap al sud del país per a evitar “estar en perill”.

“Li recordem que les FDI encara estan desplegades en les seues posicions al sud del Líban d’acord amb els termes de l’acord d’alto el foc, i les nostres forces enfrontaran fermament cada moviment que viole este acord”, ha assenyalat Adraee, que ha incidit que, fins a les 7.00 (hora local), “està absolutament prohibit desplaçar-se cap al sud del riu Litani”.

Últimes notícies

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.