L’1,8% de persones a les que Sanitat ha oferit vacunar-se contra el Covid-19 ha rebutjat la dosi

 

Un 1,84% de les persones a les que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha oferit la vacuna contra el Covid-19 ha rebutjat posar-se-la. Este «baix percentatge» de rebuig, segons ha destacat la Generalitat en un comunicat, «evidència que la necessitat d’immunitzar-se ha calat entre els grups a on més avançat està el procés: personal sanitari i persones que viuen o treballen en centres de majors o de diversitat funcional».

 

El principal objectiu de la vacunació és «previndre la infecció per coronavirus i disminuir la seua gravetat i mortalitat en cas d’emmalaltir». L’Administració ha apuntat que, igual que passa amb la resta de vacunacions en Espanya, la vacuna enfront del coronavirus «és gratuïta, voluntària i també molt recomanable per a reduir l’impacte de la pandèmia».

 

En este sentit, ha insistit que la vacuna «protegix la persona immunitzada, però també, d’una manera indirecta, a la resta de la població», perquè «com més persones es vacunen, menor probabilitat hi haurà de què els grups més vulnerables entren en contacte amb el virus».

 

En este moment, estan autoritzades per les agències reguladores de medicaments i disponibles en el territori valencià les vacunes de Pfizer, Moderna i AstraZeneca. «Totes han demostrat en assajos clínics la seua capacitat de previndre la malaltia, és a dir, que són eficaces i també segures», assenyala la Generalitat.

 

 

Algunes persones a les que s’oferix la dosi la rebutgen perquè ja han passat el Covid-19

Esta evidència científica explica que el percentatge de rebuig «siga reduït» entre el personal de centres de salut i hospitals, a on s’han produït 0,71 rebutjos per cada 100 dosis administrades. La quantitat de rebutjos també és baixa entre personal de residències (1,11 rebutjos per cada 100 dosis declarades) i «pràcticament inexistent» en persones institucionalitzades en residències.

 

Per a monitorar l’estratègia de vacunació «correctament», els sistemes d’informació i registres valencians diferencien els rebutjos explícits dels casos que la vacunació està contraindicada. Com tots els medicaments, hi ha grups poblacionals per als que les vacunes no es recomanen, per exemple, en dones embarassades, un col·lectiu per al que «no hi ha evidència suficient per a aconsellar el seu ús durant la gestació», encara que «si la dona en qüestió té un alt risc d’exposició, s’estudia el cas concret i se sospesen pros i contres».

 

Salut Pública també registra els casos de persones a les que s’oferix la vacunació i la rebutgen perquè ja han passat el Covid-19, i elles mateixes consideren que la immunització natural que han generat és suficient (0,77 rebutjos per cada 100 dosi declarades).

 

En este sentit, l’evidència actual indica que la reinfecció pel nou coronavirus és «excepcional» en els sis mesos posteriors a una infecció natural, però Sanitat oferix la vacunació a totes les persones incloses en els grups prioritaris sense discriminar si han passat o no la infecció.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PP vincula els feixos de bitllets del cas Assut amb la seu del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, reclama explicacions al PSPV per l'informe de l'UCO del cas Assut i qüestiona el paper de Ximo Puig i Diana Morant.

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.