L’1,8% de persones a les que Sanitat ha oferit vacunar-se contra el Covid-19 ha rebutjat la dosi

 

Un 1,84% de les persones a les que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha oferit la vacuna contra el Covid-19 ha rebutjat posar-se-la. Este «baix percentatge» de rebuig, segons ha destacat la Generalitat en un comunicat, «evidència que la necessitat d’immunitzar-se ha calat entre els grups a on més avançat està el procés: personal sanitari i persones que viuen o treballen en centres de majors o de diversitat funcional».

 

El principal objectiu de la vacunació és «previndre la infecció per coronavirus i disminuir la seua gravetat i mortalitat en cas d’emmalaltir». L’Administració ha apuntat que, igual que passa amb la resta de vacunacions en Espanya, la vacuna enfront del coronavirus «és gratuïta, voluntària i també molt recomanable per a reduir l’impacte de la pandèmia».

 

En este sentit, ha insistit que la vacuna «protegix la persona immunitzada, però també, d’una manera indirecta, a la resta de la població», perquè «com més persones es vacunen, menor probabilitat hi haurà de què els grups més vulnerables entren en contacte amb el virus».

 

En este moment, estan autoritzades per les agències reguladores de medicaments i disponibles en el territori valencià les vacunes de Pfizer, Moderna i AstraZeneca. «Totes han demostrat en assajos clínics la seua capacitat de previndre la malaltia, és a dir, que són eficaces i també segures», assenyala la Generalitat.

 

 

Algunes persones a les que s’oferix la dosi la rebutgen perquè ja han passat el Covid-19

Esta evidència científica explica que el percentatge de rebuig «siga reduït» entre el personal de centres de salut i hospitals, a on s’han produït 0,71 rebutjos per cada 100 dosis administrades. La quantitat de rebutjos també és baixa entre personal de residències (1,11 rebutjos per cada 100 dosis declarades) i «pràcticament inexistent» en persones institucionalitzades en residències.

 

Per a monitorar l’estratègia de vacunació «correctament», els sistemes d’informació i registres valencians diferencien els rebutjos explícits dels casos que la vacunació està contraindicada. Com tots els medicaments, hi ha grups poblacionals per als que les vacunes no es recomanen, per exemple, en dones embarassades, un col·lectiu per al que «no hi ha evidència suficient per a aconsellar el seu ús durant la gestació», encara que «si la dona en qüestió té un alt risc d’exposició, s’estudia el cas concret i se sospesen pros i contres».

 

Salut Pública també registra els casos de persones a les que s’oferix la vacunació i la rebutgen perquè ja han passat el Covid-19, i elles mateixes consideren que la immunització natural que han generat és suficient (0,77 rebutjos per cada 100 dosi declarades).

 

En este sentit, l’evidència actual indica que la reinfecció pel nou coronavirus és «excepcional» en els sis mesos posteriors a una infecció natural, però Sanitat oferix la vacunació a totes les persones incloses en els grups prioritaris sense discriminar si han passat o no la infecció.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.