11.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

L’1,8% de persones a les que Sanitat ha oferit vacunar-se contra el Covid-19 ha rebutjat la dosi

 

Un 1,84% de les persones a les que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha oferit la vacuna contra el Covid-19 ha rebutjat posar-se-la. Este «baix percentatge» de rebuig, segons ha destacat la Generalitat en un comunicat, «evidència que la necessitat d’immunitzar-se ha calat entre els grups a on més avançat està el procés: personal sanitari i persones que viuen o treballen en centres de majors o de diversitat funcional».

 

El principal objectiu de la vacunació és «previndre la infecció per coronavirus i disminuir la seua gravetat i mortalitat en cas d’emmalaltir». L’Administració ha apuntat que, igual que passa amb la resta de vacunacions en Espanya, la vacuna enfront del coronavirus «és gratuïta, voluntària i també molt recomanable per a reduir l’impacte de la pandèmia».

 

En este sentit, ha insistit que la vacuna «protegix la persona immunitzada, però també, d’una manera indirecta, a la resta de la població», perquè «com més persones es vacunen, menor probabilitat hi haurà de què els grups més vulnerables entren en contacte amb el virus».

 

En este moment, estan autoritzades per les agències reguladores de medicaments i disponibles en el territori valencià les vacunes de Pfizer, Moderna i AstraZeneca. «Totes han demostrat en assajos clínics la seua capacitat de previndre la malaltia, és a dir, que són eficaces i també segures», assenyala la Generalitat.

 

 

Algunes persones a les que s’oferix la dosi la rebutgen perquè ja han passat el Covid-19

Esta evidència científica explica que el percentatge de rebuig «siga reduït» entre el personal de centres de salut i hospitals, a on s’han produït 0,71 rebutjos per cada 100 dosis administrades. La quantitat de rebutjos també és baixa entre personal de residències (1,11 rebutjos per cada 100 dosis declarades) i «pràcticament inexistent» en persones institucionalitzades en residències.

 

Per a monitorar l’estratègia de vacunació «correctament», els sistemes d’informació i registres valencians diferencien els rebutjos explícits dels casos que la vacunació està contraindicada. Com tots els medicaments, hi ha grups poblacionals per als que les vacunes no es recomanen, per exemple, en dones embarassades, un col·lectiu per al que «no hi ha evidència suficient per a aconsellar el seu ús durant la gestació», encara que «si la dona en qüestió té un alt risc d’exposició, s’estudia el cas concret i se sospesen pros i contres».

 

Salut Pública també registra els casos de persones a les que s’oferix la vacunació i la rebutgen perquè ja han passat el Covid-19, i elles mateixes consideren que la immunització natural que han generat és suficient (0,77 rebutjos per cada 100 dosi declarades).

 

En este sentit, l’evidència actual indica que la reinfecció pel nou coronavirus és «excepcional» en els sis mesos posteriors a una infecció natural, però Sanitat oferix la vacunació a totes les persones incloses en els grups prioritaris sense discriminar si han passat o no la infecció.

Últimes notícies

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.

Febrer arranca estable en la Comunitat Valenciana amb el vent com a protagonista

La setmana comença amb cels que aniran buidant i ponent en augment. Es preveuen ratxes molt fortes a l'interior de València i la mar tendirà a agitar-se a la vesprada.

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.