15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

L’1,8% de persones a les que Sanitat ha oferit vacunar-se contra el Covid-19 ha rebutjat la dosi

 

Un 1,84% de les persones a les que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha oferit la vacuna contra el Covid-19 ha rebutjat posar-se-la. Este «baix percentatge» de rebuig, segons ha destacat la Generalitat en un comunicat, «evidència que la necessitat d’immunitzar-se ha calat entre els grups a on més avançat està el procés: personal sanitari i persones que viuen o treballen en centres de majors o de diversitat funcional».

 

El principal objectiu de la vacunació és «previndre la infecció per coronavirus i disminuir la seua gravetat i mortalitat en cas d’emmalaltir». L’Administració ha apuntat que, igual que passa amb la resta de vacunacions en Espanya, la vacuna enfront del coronavirus «és gratuïta, voluntària i també molt recomanable per a reduir l’impacte de la pandèmia».

 

En este sentit, ha insistit que la vacuna «protegix la persona immunitzada, però també, d’una manera indirecta, a la resta de la població», perquè «com més persones es vacunen, menor probabilitat hi haurà de què els grups més vulnerables entren en contacte amb el virus».

 

En este moment, estan autoritzades per les agències reguladores de medicaments i disponibles en el territori valencià les vacunes de Pfizer, Moderna i AstraZeneca. «Totes han demostrat en assajos clínics la seua capacitat de previndre la malaltia, és a dir, que són eficaces i també segures», assenyala la Generalitat.

 

 

Algunes persones a les que s’oferix la dosi la rebutgen perquè ja han passat el Covid-19

Esta evidència científica explica que el percentatge de rebuig «siga reduït» entre el personal de centres de salut i hospitals, a on s’han produït 0,71 rebutjos per cada 100 dosis administrades. La quantitat de rebutjos també és baixa entre personal de residències (1,11 rebutjos per cada 100 dosis declarades) i «pràcticament inexistent» en persones institucionalitzades en residències.

 

Per a monitorar l’estratègia de vacunació «correctament», els sistemes d’informació i registres valencians diferencien els rebutjos explícits dels casos que la vacunació està contraindicada. Com tots els medicaments, hi ha grups poblacionals per als que les vacunes no es recomanen, per exemple, en dones embarassades, un col·lectiu per al que «no hi ha evidència suficient per a aconsellar el seu ús durant la gestació», encara que «si la dona en qüestió té un alt risc d’exposició, s’estudia el cas concret i se sospesen pros i contres».

 

Salut Pública també registra els casos de persones a les que s’oferix la vacunació i la rebutgen perquè ja han passat el Covid-19, i elles mateixes consideren que la immunització natural que han generat és suficient (0,77 rebutjos per cada 100 dosi declarades).

 

En este sentit, l’evidència actual indica que la reinfecció pel nou coronavirus és «excepcional» en els sis mesos posteriors a una infecció natural, però Sanitat oferix la vacunació a totes les persones incloses en els grups prioritaris sense discriminar si han passat o no la infecció.

Últimes notícies

La Policia investiga noves filtracions de dades de Pérez Llorca i altres presidents

La Policia Nacional ha obert una investigació per noves filtracions de dades personals que afecten dirigents estatals i autonòmics. Els 'hackers' van difondre bases amb informació sensible en xarxes i fòrums, que s'haurien reactivat després del sinistre ferroviari de Adamuz

Corberán evita pronunciar-se sobre Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va defugir confirmar el nom del reforç per a la saga, però va assegurar que el València té una operació molt avançada i vol tancar-la en les pròximes hores.

El Govern aportarà 45.000 m³ d’arena a la platja de Tavernes després del temporal

Costas ha iniciat l'avaluació dels danys per la borrasca Harry en tot el litoral valencià. En Tavernes activarà emergències i aportarà 45.000 m³ d'arena abans de l'estiu.

Bernabé coordina amb el València Basket la visita del Maccabi i remet als antecedents

La Delegació del Govern manté converses amb el València Basket per a organitzar la visita del Maccabi Tel Aviv en Eurolliga. Bernabé va evitar avançar si serà a porta oberta o tancada i va recordar els precedents amb equips israelians.

El PP de Mislata demana una comissió per a investigar l’accident de l’unflable de 2022

El PP de Mislata ha demanat crear una comissió municipal per a investigar l'accident de l'unflable del 4 de gener de 2022, en el qual van morir dos xiquetes. La proposta busca aclarir els fets, depurar responsabilitats i revisar actuacions per a evitar que es repetisca.

La Generalitat demana al Govern actuacions d’emergència en Tavernes i altres platges després de la borrasca Harry

La Generalitat ha reclamat al Govern mesures urgents a Tavernes de la Valldigna i altres punts del litoral després dels danys de la borrasca Harry. Advertix de risc en edificis de primera línia i exigix un pla de regeneració a llarg termini.

Dos detinguts a València per empadronar il·legalment a estrangers i lucrar-se amb 26.250 euros

La Policia Nacional ha detingut a dos jóvens per empadronar a estrangers amb contractes falsos i sense permís del propietari. La investigació va revelar 30 altes des de 2022 i pagaments de 750 euros a l'any.

180.000 hectàrees abandonades en la Comunitat Valenciana, rècord històric segons AVA-ASAJA

La Comunitat Valenciana va batre en 2025 el seu rècord de terres de cultiu abandonades amb 179.994 hectàrees. AVA-ASAJA ho atribuïx a la crisi de rendibilitat i a la DANA de 2024, i reclama un canvi de rumb.