La comunitat energètica d’Albalat dels Sorells, produirà la seua pròpia energia solar abans de Nadal

 

La Comunitat Energètica Local de la localitat d’Albalat dels Sorells, en la comarca de l’Horta Nord (València), entrarà en funcionament la pròxima setmana. Això és, sense dubte, una de les notícies més importants que la ciutadania pot rebre.

 

Amb l’entrada en funcionament de la Comunitat Energètica Local, es posa la primera pedra d’un projecte que pretén abastar tot el municipi i que marcarà un abans i un després pel que fa a la relació/ús dels consumidors amb l‘energia que fem servir per a viure.

 

La comunitat energètica local d’Albalat dels Sorells generarà la seua pròpia energia des de la setmana vinent.

 

Què és i com funciona una comunitat energètica local?

Una comunitat energètica és una nova manera de generar, usar i gestionar l’energia a nivell local, a través de la cooperació entre agents -ciutadania, administració local i pimes-, contribuint a crear un sistema energètic descentralitzat, just, eficient i col·laboratiu, en basar-se en la participació activa dels mateixos usuaris.

 

L’energia produïda amb fonts renovables -en este cas, plaques solars– s’abocarà a la xarxa elèctrica i serà mesurada per un comptador i cada soci disposarà d’un altre comptador que mesurarà la que consumisca.

 

Una vegada dut a terme l’encreuament de mesures dels comptadors i els usuaris, rebran un descompte en la seua factura per l’energia que han usat en el moment en el que la planta solar estava produint.  Les persones interessades a participar poden sol·licitar més informació en este enllaç.

 

La posada en marxa d’este projecte beneficiarà inicialment a més de 60 famílies i numeroses empreses que conseguiran un estalvi de fins al 20% en la seua factura de la llum. El sistema permetrà reduir 76,7 Tones d’emissions de CO₂, l’equivalent a plantar 1.150 arbres en 10 anys, segons s’ha calculat.

 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.