La comunitat energètica d’Albalat dels Sorells, produirà la seua pròpia energia solar abans de Nadal

 

La Comunitat Energètica Local de la localitat d’Albalat dels Sorells, en la comarca de l’Horta Nord (València), entrarà en funcionament la pròxima setmana. Això és, sense dubte, una de les notícies més importants que la ciutadania pot rebre.

 

Amb l’entrada en funcionament de la Comunitat Energètica Local, es posa la primera pedra d’un projecte que pretén abastar tot el municipi i que marcarà un abans i un després pel que fa a la relació/ús dels consumidors amb l‘energia que fem servir per a viure.

 

La comunitat energètica local d’Albalat dels Sorells generarà la seua pròpia energia des de la setmana vinent.

 

Què és i com funciona una comunitat energètica local?

Una comunitat energètica és una nova manera de generar, usar i gestionar l’energia a nivell local, a través de la cooperació entre agents -ciutadania, administració local i pimes-, contribuint a crear un sistema energètic descentralitzat, just, eficient i col·laboratiu, en basar-se en la participació activa dels mateixos usuaris.

 

L’energia produïda amb fonts renovables -en este cas, plaques solars– s’abocarà a la xarxa elèctrica i serà mesurada per un comptador i cada soci disposarà d’un altre comptador que mesurarà la que consumisca.

 

Una vegada dut a terme l’encreuament de mesures dels comptadors i els usuaris, rebran un descompte en la seua factura per l’energia que han usat en el moment en el que la planta solar estava produint.  Les persones interessades a participar poden sol·licitar més informació en este enllaç.

 

La posada en marxa d’este projecte beneficiarà inicialment a més de 60 famílies i numeroses empreses que conseguiran un estalvi de fins al 20% en la seua factura de la llum. El sistema permetrà reduir 76,7 Tones d’emissions de CO₂, l’equivalent a plantar 1.150 arbres en 10 anys, segons s’ha calculat.

 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.