Augmenten quasi un 80% els casos de pallola en xiquets

Els casos de pallola, malaltia que pot ser mortal especialment en xiquets no vacunats, van pujar un 79% a nivell global en els primers dos mesos de 2022, ha advertit Nacions Unides, que tem que a la pandèmia de covid puga seguir-li una «tempesta perfecta» de brots d’altres malalties.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) i Unicef han avisat que els casos de pallola s’han incrementat a causa de la interrupció de les campanyes de vacunació a causa la pandèmia.

En concret, entre gener i febrer d’enguany s’han notificat 17.338 casos de pallola a tot el món, enfront dels 9.665 del mateix període de 2021. Un augment que preocupa tant Unicef com a l’OMS, ja que l’increment podria indicar que és molt possible que sorgisquen brots d’altres malalties.

La relaxació de les mesures de distanciament físic en els últims mesos i les crisis humanitàries en països com Ucraïna, Etiòpia o l’Afganistan (molts dels brots es declaren en zones en conflicte) també han pogut influir en l’augment de casos, van assenyalar les dues agències de Nacions Unides.

Les interrupcions relacionades amb la pandèmia, l’augment de les desigualtats en l’accés a les vacunes i el desviament de recursos destinats a la immunització sistemàtica estan deixant als més xicotets sense protecció contra la pallola i altres afeccions que es poden evitar mitjançant la vacunació.

Símptomes

Els signes i símptomes de la pallola apareixen entre 10 i 14 dies després de l’exposició al virus. Els signes i els símptomes de la pallola generalment són els següents:
• Febre
• Tos seca
• Degoteig nasal
• Mal de gola
• Ulls inflamats (conjuntivitis)
• Taques blanques diminutes amb centre blanc blavós i fons roig dins de la boca, en la cara interna de la galta, també denominats «punts de Koplik«
• Granellada constituïda per taques grans i planes que generalment es funden entre si

Quan has de consultar a un mèdic

Crida al metge si tu o el teu fill es van exposar a la pallola o si algun presenta una granellada que se semble a la pallola.

Revisa els registres de vacunació de la família amb el metge, especialment abans que els teus fills comencen l’escola primària o la universitat i abans de viatjar a l’estranger.

Últimes notícies

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.

La Comunitat Valenciana entra en risc màxim d’incendis fins al dijous

La Generalitat activa la preemergència 3 per les altes temperatures, el risc extrem i la possibilitat de tempestes seques a l’interior.

Els evacuats d’Azuébar passen la nit al Seminari de Sogorb amb monitors i projector per al Espanya‑Portugal

Quaranta-una persones d’Azuébar han passat la nit al Seminari de Sogorb per l’incendi de Soneja, amb aliments, llits, monitors per als xiquets i la previsió d’un projector per vore el partit Espanya‑Portugal si no poden tornar hui a casa.

Alicante obri els centres d’acollida davant l’episodi extrem de calor dilluns i dimarts

L’Ajuntament d’Alicante ha activat el Pla Territorial d’Emergència per l’ola de calor i habilita dilluns i dimarts els Centres d’Acollida i Urgències Socials, amb servei d’alimentació, hidratació i higiene per a persones sense llar.

Barcala es manté en silenci sobre Les Naus malgrat la citació de la comissió de vivenda

L alcalde d Alacant, Luis Barcala, ha reiterat que no farà cap declaració sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus, tot i que la comissió municipal d investigació l ha citat per al 24 de juliol a petició de tota l oposició.

Alerta per calor extrem: la Generalitat demana adaptar la faena per protegir la salut laboral

La Generalitat ha instat empreses, administracions i persones treballadores a reforçar la prevenció i reorganitzar la faena davant l’episodi de calor extrem anunciat a la Comunitat Valenciana.

Cinc ferits en un xoc entre una furgoneta i un autobús de l’EMT a El Saler

Cinc persones han resultat ferides en un accident entre un autobús de la línia 25 de l’EMT i una furgoneta a la CV-500, a l’altura d’El Saler, i han sigut traslladades a hospitals de València.