Augmenten quasi un 80% els casos de pallola en xiquets

Els casos de pallola, malaltia que pot ser mortal especialment en xiquets no vacunats, van pujar un 79% a nivell global en els primers dos mesos de 2022, ha advertit Nacions Unides, que tem que a la pandèmia de covid puga seguir-li una “tempesta perfecta” de brots d’altres malalties.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) i Unicef han avisat que els casos de pallola s’han incrementat a causa de la interrupció de les campanyes de vacunació a causa la pandèmia.

En concret, entre gener i febrer d’enguany s’han notificat 17.338 casos de pallola a tot el món, enfront dels 9.665 del mateix període de 2021. Un augment que preocupa tant Unicef com a l’OMS, ja que l’increment podria indicar que és molt possible que sorgisquen brots d’altres malalties.

La relaxació de les mesures de distanciament físic en els últims mesos i les crisis humanitàries en països com Ucraïna, Etiòpia o l’Afganistan (molts dels brots es declaren en zones en conflicte) també han pogut influir en l’augment de casos, van assenyalar les dues agències de Nacions Unides.

Les interrupcions relacionades amb la pandèmia, l’augment de les desigualtats en l’accés a les vacunes i el desviament de recursos destinats a la immunització sistemàtica estan deixant als més xicotets sense protecció contra la pallola i altres afeccions que es poden evitar mitjançant la vacunació.

Símptomes

Els signes i símptomes de la pallola apareixen entre 10 i 14 dies després de l’exposició al virus. Els signes i els símptomes de la pallola generalment són els següents:
• Febre
• Tos seca
• Degoteig nasal
• Mal de gola
• Ulls inflamats (conjuntivitis)
• Taques blanques diminutes amb centre blanc blavós i fons roig dins de la boca, en la cara interna de la galta, també denominats “punts de Koplik
• Granellada constituïda per taques grans i planes que generalment es funden entre si

Quan has de consultar a un mèdic

Crida al metge si tu o el teu fill es van exposar a la pallola o si algun presenta una granellada que se semble a la pallola.

Revisa els registres de vacunació de la família amb el metge, especialment abans que els teus fills comencen l’escola primària o la universitat i abans de viatjar a l’estranger.

Últimes notícies

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.