Augmenten quasi un 80% els casos de pallola en xiquets

Els casos de pallola, malaltia que pot ser mortal especialment en xiquets no vacunats, van pujar un 79% a nivell global en els primers dos mesos de 2022, ha advertit Nacions Unides, que tem que a la pandèmia de covid puga seguir-li una «tempesta perfecta» de brots d’altres malalties.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) i Unicef han avisat que els casos de pallola s’han incrementat a causa de la interrupció de les campanyes de vacunació a causa la pandèmia.

En concret, entre gener i febrer d’enguany s’han notificat 17.338 casos de pallola a tot el món, enfront dels 9.665 del mateix període de 2021. Un augment que preocupa tant Unicef com a l’OMS, ja que l’increment podria indicar que és molt possible que sorgisquen brots d’altres malalties.

La relaxació de les mesures de distanciament físic en els últims mesos i les crisis humanitàries en països com Ucraïna, Etiòpia o l’Afganistan (molts dels brots es declaren en zones en conflicte) també han pogut influir en l’augment de casos, van assenyalar les dues agències de Nacions Unides.

Les interrupcions relacionades amb la pandèmia, l’augment de les desigualtats en l’accés a les vacunes i el desviament de recursos destinats a la immunització sistemàtica estan deixant als més xicotets sense protecció contra la pallola i altres afeccions que es poden evitar mitjançant la vacunació.

Símptomes

Els signes i símptomes de la pallola apareixen entre 10 i 14 dies després de l’exposició al virus. Els signes i els símptomes de la pallola generalment són els següents:
• Febre
• Tos seca
• Degoteig nasal
• Mal de gola
• Ulls inflamats (conjuntivitis)
• Taques blanques diminutes amb centre blanc blavós i fons roig dins de la boca, en la cara interna de la galta, també denominats «punts de Koplik«
• Granellada constituïda per taques grans i planes que generalment es funden entre si

Quan has de consultar a un mèdic

Crida al metge si tu o el teu fill es van exposar a la pallola o si algun presenta una granellada que se semble a la pallola.

Revisa els registres de vacunació de la família amb el metge, especialment abans que els teus fills comencen l’escola primària o la universitat i abans de viatjar a l’estranger.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.