Augmenten quasi un 80% els casos de pallola en xiquets

Els casos de pallola, malaltia que pot ser mortal especialment en xiquets no vacunats, van pujar un 79% a nivell global en els primers dos mesos de 2022, ha advertit Nacions Unides, que tem que a la pandèmia de covid puga seguir-li una «tempesta perfecta» de brots d’altres malalties.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) i Unicef han avisat que els casos de pallola s’han incrementat a causa de la interrupció de les campanyes de vacunació a causa la pandèmia.

En concret, entre gener i febrer d’enguany s’han notificat 17.338 casos de pallola a tot el món, enfront dels 9.665 del mateix període de 2021. Un augment que preocupa tant Unicef com a l’OMS, ja que l’increment podria indicar que és molt possible que sorgisquen brots d’altres malalties.

La relaxació de les mesures de distanciament físic en els últims mesos i les crisis humanitàries en països com Ucraïna, Etiòpia o l’Afganistan (molts dels brots es declaren en zones en conflicte) també han pogut influir en l’augment de casos, van assenyalar les dues agències de Nacions Unides.

Les interrupcions relacionades amb la pandèmia, l’augment de les desigualtats en l’accés a les vacunes i el desviament de recursos destinats a la immunització sistemàtica estan deixant als més xicotets sense protecció contra la pallola i altres afeccions que es poden evitar mitjançant la vacunació.

Símptomes

Els signes i símptomes de la pallola apareixen entre 10 i 14 dies després de l’exposició al virus. Els signes i els símptomes de la pallola generalment són els següents:
• Febre
• Tos seca
• Degoteig nasal
• Mal de gola
• Ulls inflamats (conjuntivitis)
• Taques blanques diminutes amb centre blanc blavós i fons roig dins de la boca, en la cara interna de la galta, també denominats «punts de Koplik«
• Granellada constituïda per taques grans i planes que generalment es funden entre si

Quan has de consultar a un mèdic

Crida al metge si tu o el teu fill es van exposar a la pallola o si algun presenta una granellada que se semble a la pallola.

Revisa els registres de vacunació de la família amb el metge, especialment abans que els teus fills comencen l’escola primària o la universitat i abans de viatjar a l’estranger.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja al litoral sud de València per 40 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís taronja al litoral sud de València per màximes de 40 graus i diversos avisos grocs per calor i tempestes a l’interior i litoral de la Comunitat Valenciana.

Dissabte amb tronades a l’interior de Castelló i calor intensa a València i Alacant

L’interior nord de Castelló espera tronades fortes amb granís i ratxes de vent, mentres l’interior de València i Alacant registrarà temperatures molt altes este dissabte.

Facundo Buonanotte reforça l’Elx cedit pel Brighton per a la temporada 2026-27

L’Elx ha confirmat l’arribada en forma de cessió del migcampista argentí Facundo Buonanotte, procedent del Brighton & Hove Albion, per a la temporada 2026-27. L’internacional de 22 anys és el tercer reforç il·licità després de Fer Niño i Javi Morcillo.

Tres incendis obliguen a desallotjar masies i a confinar Serra d’en Galceran

Tres incendis forestals actius a la província de Castelló han obligat a desallotjar diverses masies i a confinar Serra d'en Galceran. Emergències ha convocat un Cecopi i ha mobilitzat un ampli dispositiu de bombers i UME.

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.
FILMOTECA D'ESTIU