Augmenten els suïcidis entre la població jove valenciana

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha destacat que la crisi sanitària generada pel covid ha fet emergir un problema que té efectes sobre la salut mental, especialment entre la població més jove. En aquest sentit, el cap del Consell ha qualificat d’especialment preocupant” l’anàlisi de les dades de suïcidis registrats en 2020 respecte a 2019. 

 

Si bé, la xifra no ha augmentat, sí que ha experimentat un increment dels mateixos del 30% en les persones joves, mentre ha disminuït un 20% en els majors de 60 anys.

 
Així ho han comunicat des del Consell després de la roda de premsa posterior a la reunió a la qual ha assistit també el comissionat de la Generalitat per al Pla Valencià d’Acció per a la Salut Mental, Drogodependències i Conductes Addictives, Rafael Tabarés, després d’una reunió en la qual han participat la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, en la qual s’ha anunciat un pla de xoc en salut mental davant els efectes de la pandèmia en xiquets i joves.

 

Puig ha subratllat la necessitat d’actuar amb mesures tan inmediates com a llarg termini, i ha assenyalat que el desplegament de polítiques per a reforçar l’atenció en salut mental constitueix una part “prioritària” de l’agenda del Consell per a abordar la superació de la pandèmia, no sols des de la reactivació econòmica i social, sinó també des de la “recuperació emocional”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.