Barceló, Pascual i Soler deixen el Consell per de la reforma de Puig

Com era esperat, no només Vicent Marzà anava a deixar la conselleria després de l’anunci de reforma del Consell. A la reunió del Consell d’hui s’ha comunicat, segons fonts properes a l’executiu, cessen Ana Barceló com a consellera de Sanitat, a Carolina Pascual com a consellera d’Innovació i Universitats ja Vicent Soler com a conseller d’Hisenda.

En el cas de Ana Barceló, després de la seua gestió de la pandèmia, serà ‘recompensada’ amb el càrrec de síndica del PSPV-PSOE a les Corts Valencianes després de la marxa de Manuel Mata. Una hipòtesi que havia cobrat esta setmana molta força entre els rotgles socialistes.

Qui faria un canvi de cartera seria Arcadi España que passaria de política territorial, obres públiques i mobilitat a una nova àrea que encara no s’ha donat a conèixer. 

Pel que fa als nous consellers tan sols és clar el nomenament de Raquel Tamarit, que passa de la secretaria autonòmica al màxim òrgan de la conselleria, molt propera a Joan Baldoví. Qui ocuparà la resta de conselleries continua sent una incògnita.

Dilluns juraran els nous càrrecs

Està previst que dilluns que ve prenguen possessió els nous càrrecs. Si bé està previst que la reforma del consell afecte secretaries autonòmiques i direccions generals, s’espera que tot el canvi a l’organigrama estigua resolt abans del cap de setmana que ve.

Últimes notícies

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.

Milers de docents i famílies omplin el centre de València en la gran marxa per la vaga indefinida

Docents, famílies i estudiants omplin el centre de València en una nova manifestació per a reforçar la vaga indefinida mentres els sindicats preparen una contraproposta per a Educació.

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.