16.8 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Barceló, Pascual i Soler deixen el Consell per de la reforma de Puig

Com era esperat, no només Vicent Marzà anava a deixar la conselleria després de l’anunci de reforma del Consell. A la reunió del Consell d’hui s’ha comunicat, segons fonts properes a l’executiu, cessen Ana Barceló com a consellera de Sanitat, a Carolina Pascual com a consellera d’Innovació i Universitats ja Vicent Soler com a conseller d’Hisenda.

En el cas de Ana Barceló, després de la seua gestió de la pandèmia, serà ‘recompensada’ amb el càrrec de síndica del PSPV-PSOE a les Corts Valencianes després de la marxa de Manuel Mata. Una hipòtesi que havia cobrat esta setmana molta força entre els rotgles socialistes.

Qui faria un canvi de cartera seria Arcadi España que passaria de política territorial, obres públiques i mobilitat a una nova àrea que encara no s’ha donat a conèixer. 

Pel que fa als nous consellers tan sols és clar el nomenament de Raquel Tamarit, que passa de la secretaria autonòmica al màxim òrgan de la conselleria, molt propera a Joan Baldoví. Qui ocuparà la resta de conselleries continua sent una incògnita.

Dilluns juraran els nous càrrecs

Està previst que dilluns que ve prenguen possessió els nous càrrecs. Si bé està previst que la reforma del consell afecte secretaries autonòmiques i direccions generals, s’espera que tot el canvi a l’organigrama estigua resolt abans del cap de setmana que ve.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.