Barceló, Pascual i Soler deixen el Consell per de la reforma de Puig

Com era esperat, no només Vicent Marzà anava a deixar la conselleria després de l’anunci de reforma del Consell. A la reunió del Consell d’hui s’ha comunicat, segons fonts properes a l’executiu, cessen Ana Barceló com a consellera de Sanitat, a Carolina Pascual com a consellera d’Innovació i Universitats ja Vicent Soler com a conseller d’Hisenda.

En el cas de Ana Barceló, després de la seua gestió de la pandèmia, serà ‘recompensada’ amb el càrrec de síndica del PSPV-PSOE a les Corts Valencianes després de la marxa de Manuel Mata. Una hipòtesi que havia cobrat esta setmana molta força entre els rotgles socialistes.

Qui faria un canvi de cartera seria Arcadi España que passaria de política territorial, obres públiques i mobilitat a una nova àrea que encara no s’ha donat a conèixer. 

Pel que fa als nous consellers tan sols és clar el nomenament de Raquel Tamarit, que passa de la secretaria autonòmica al màxim òrgan de la conselleria, molt propera a Joan Baldoví. Qui ocuparà la resta de conselleries continua sent una incògnita.

Dilluns juraran els nous càrrecs

Està previst que dilluns que ve prenguen possessió els nous càrrecs. Si bé està previst que la reforma del consell afecte secretaries autonòmiques i direccions generals, s’espera que tot el canvi a l’organigrama estigua resolt abans del cap de setmana que ve.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022