Barceló, Pascual i Soler deixen el Consell per de la reforma de Puig

Com era esperat, no només Vicent Marzà anava a deixar la conselleria després de l’anunci de reforma del Consell. A la reunió del Consell d’hui s’ha comunicat, segons fonts properes a l’executiu, cessen Ana Barceló com a consellera de Sanitat, a Carolina Pascual com a consellera d’Innovació i Universitats ja Vicent Soler com a conseller d’Hisenda.

En el cas de Ana Barceló, després de la seua gestió de la pandèmia, serà ‘recompensada’ amb el càrrec de síndica del PSPV-PSOE a les Corts Valencianes després de la marxa de Manuel Mata. Una hipòtesi que havia cobrat esta setmana molta força entre els rotgles socialistes.

Qui faria un canvi de cartera seria Arcadi España que passaria de política territorial, obres públiques i mobilitat a una nova àrea que encara no s’ha donat a conèixer. 

Pel que fa als nous consellers tan sols és clar el nomenament de Raquel Tamarit, que passa de la secretaria autonòmica al màxim òrgan de la conselleria, molt propera a Joan Baldoví. Qui ocuparà la resta de conselleries continua sent una incògnita.

Dilluns juraran els nous càrrecs

Està previst que dilluns que ve prenguen possessió els nous càrrecs. Si bé està previst que la reforma del consell afecte secretaries autonòmiques i direccions generals, s’espera que tot el canvi a l’organigrama estigua resolt abans del cap de setmana que ve.

Últimes notícies

Gomar confia que la FIFA visite València a l’octubre per a definir les seus del Mundial 2030

Salvador Gomar preveu que la FIFA viatge a València a partir d'octubre per a avaluar el Nou Mestalla com a possible seu del Mundial 2030 i tancar també el mapa de subseus en la Comunitat Valenciana.

Aemet activa l’avís groc per pluges i tempestes amb graníssol a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa per a este diumenge l'avís groc a l'interior de Castelló per pluges intenses, tempestes amb possible graníssol i ratxes molt fortes de vent entre les 14.00 i les 21.00 hores.

Una nova IA millora la gestió d’anomenades al 112 en emergències mèdiques

Investigadors de la UPV i el Servici d'Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana han creat una ferramenta d'intel·ligència artificial que optimitza la gestió i priorització de les anomenades metgesses al 112.

Presó provisional per a dos detinguts per robatoris violents a ancians a Torrevieja

Dos hòmens de 31 i 32 anys han ingressat a la presó provisional acusats de cometre almenys quatre robatoris amb violència a persones d'entre 75 i 93 anys a Torrevieja i La Mata mitjançant el mètode de l'estirada.

Detingut a Torrent un home per agredir i amenaçar a la seua parella embarassada

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 28 anys per presumptes maltractaments físics i psicològics a la seua parella, a la qual hauria agredit durant l'embaràs i després del naixement del bebé.

Detingut a Oliva un jove per agredir a un vianant per a robar-li una cadena d’or

Un jove de 18 anys ha sigut detingut a Oliva acusat de colpejar en la cara a un vianant per a arrabassar-li una cadena d'or. La Guàrdia Civil ho va identificar gràcies a testimonis i va recuperar la joia sostreta.

‘El meu pare és un Millennial’, el llibre que acosta a la generació Alfa a la vida sense mòbil

‘El meu pare és un Millennial’ és una novel·la juvenil del professor Jorge Morcillo que explica a la generació Alfa com era créixer en els 90 i 2000 sense mòbils ni Internet per a millorar el diàleg amb els seus pares.

Possibles ruixats este dissabte a l’interior de Castelló i València i baixada de les màximes

El dissabte es presenta amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, augment de núvols a la vesprada i possibles ruixats a l'interior de Castelló i València, amb descens de les màximes en el nord i el litoral central.