Barceló, Pascual i Soler deixen el Consell per de la reforma de Puig

Com era esperat, no només Vicent Marzà anava a deixar la conselleria després de l’anunci de reforma del Consell. A la reunió del Consell d’hui s’ha comunicat, segons fonts properes a l’executiu, cessen Ana Barceló com a consellera de Sanitat, a Carolina Pascual com a consellera d’Innovació i Universitats ja Vicent Soler com a conseller d’Hisenda.

En el cas de Ana Barceló, després de la seua gestió de la pandèmia, serà ‘recompensada’ amb el càrrec de síndica del PSPV-PSOE a les Corts Valencianes després de la marxa de Manuel Mata. Una hipòtesi que havia cobrat esta setmana molta força entre els rotgles socialistes.

Qui faria un canvi de cartera seria Arcadi España que passaria de política territorial, obres públiques i mobilitat a una nova àrea que encara no s’ha donat a conèixer. 

Pel que fa als nous consellers tan sols és clar el nomenament de Raquel Tamarit, que passa de la secretaria autonòmica al màxim òrgan de la conselleria, molt propera a Joan Baldoví. Qui ocuparà la resta de conselleries continua sent una incògnita.

Dilluns juraran els nous càrrecs

Està previst que dilluns que ve prenguen possessió els nous càrrecs. Si bé està previst que la reforma del consell afecte secretaries autonòmiques i direccions generals, s’espera que tot el canvi a l’organigrama estigua resolt abans del cap de setmana que ve.

Últimes notícies

Bernabé replica a Catalá per l’acampada de docents: No sóc una governadora civil

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, defensa la protesta docent a la plaça de la Verge i acusa l’alcaldessa Maria José Catalá de reclamar actuacions pròpies d’una governadora civil dels temps que ella enyora.

Irene Montero reclama recuperar des del carrer el rumb que veu perdut en el Govern de Sánchez

La dirigent de Podemos i eurodiputada Irene Montero acusa el Govern de Pedro Sánchez d'estar podrit i d'haver perdut el lideratge progressista, i apel·la a recuperar el rumb amb mobilitzacions als carrers, en el marc de la vaga indefinida de docents a València.

Educació cita els sindicats docents a una nova reunió de negociació este divendres

La Conselleria d'Educació ha convocat per a este divendres a les 16.00 hores una nova reunió de la mesa de negociació amb els sindicats docents, en plena vaga indefinida del professorat de l'ensenyament públic no universitari, que complirà la seua vintena jornada lectiva.

Braxton Key avisa: cal començar els quarts de final amb més intensitat

Braxton Key, ala-pivot del Valencia Basket, reclama començar amb més energia el segon partit de quarts de final de la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao Basket després d’haver hagut de remuntar en el tram final del primer duel.

València es vesteix de flors pels 700 anys del Corpus amb un tapís de 180 quilos

València celebra els 700 anys del Corpus Christi amb una decoració floral especial al recorregut de la processó i un gran tapís commemoratiu de 180 quilos de flor a la façana de la Basílica de la Mare de Déu.

Un València Basket en alerta busca sentenciar el passi a semifinals a Miribilla

El València Basket visita este divendres Miribilla per enfrontar-se al Surne Bilbao Basket en el segon partit dels quarts de final de la Lliga Endesa, amb avantatge a la sèrie i opcions de tancar el passi a semifinals per la via ràpida.

Passa a disposició judicial l’assassí masclista de Callosa de Segura

L’home que va confessar haver estrangulat Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura ha passat este matí a disposició judicial als jutjats d’Orihuela. El crim és el número 23 per violència masclista a Espanya en 2026 i el quart a la Comunitat Valenciana.

El valencià Ricardo Ten lidera Espanya en els Europeus de ciclisme paralímpic en carretera

El valencià Ricardo Ten, catorze vegades campió del món, i la handbiker Manuela Vos encapçalen la selecció espanyola de ciclisme paralímpic que competirà del 12 al 14 de juny als Europeus de carretera a Maniago i Montereale Valcellina, acompanyats pel retorn de Luis Miguel García-Marquina.