Castelló multarà fins amb 450 € als pares dels xiquets que falten al col·legi sense causa justificada

 

La localitat de Castelló, abans coneguda com a Vilanova de Castelló, en la comarca de la Ribera (València), ha decidit prendre greus mesures contra l’absentisme escolar i acabar amb este problema.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el consistori del municipi ha decidit que els pares o tutors dels alumnes que de manera injustificada falten a classe en algun dels tres col·legis o l’institut de Castelló hauran de fer front a més a una sanció econòmica que pot arribar fins als 450 euros.

 

Així ho recull la nova Ordenança Reguladora de l’Absentisme Escolar que, amb l’objectiu últim de garantir el dret a l’educació dels menors d’entre 6 i 16 anys -etapa en què l’educació és obligatòria-, ha aprovat l’ajuntament.

 

L’absentisme escolar, un problema que vulnera els drets dels menors

La imposició de multes a la família és sens dubte la novetat més cridanera. La mateixa ordenança argumenta que l’absentisme escolar és un problema educatiu que no sols vulnera els drets del menor sinó que pot derivar en un problema social com pot ser la desocupació, exclusió o problemes més greus com la delinqüència.

En este sentit, l’ordenança detalla com han d’actuar els centres escolars, el departament de Servicis Socials o la Policia Local. Finalment, en el document s’indiquen les possibles sancions en cas d’incompliment d’esta normativa, que oscil·len entre els 150 euros d’una infracció lleu als 450 euros d’una que es tipifique com molt greu.

L’ordenança contempla també la possibilitat de substituir la multa econòmica per treballs en benefici de la comunitat, que hauran d’estar relacionats amb esta problemàtica.

 

Cal destacar que la imposició d’una sanció no evitarà que l’expedient es remeta a la Fiscalia de Menors, sobretot en aquells casos més greus, perquè valore l’actuació familiar.

Últimes notícies

Autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar les ajudes a l’octubre

Les ajudes per la crisi migratòria a autònoms i empreses de Ceuta ja es poden demanar i es començaran a abonar a principis d’octubre. El ministre d’Hisenda, Arcadi España, també ha defensat el dret de vot dels espanyols afectats per la coneguda com a Llei de Néts.

Autònoms i empreses de Ceuta cobraran les ajudes a partir d’octubre

Les ajudes per la crisi migratòria a autònoms i empreses de Ceuta ja es poden demanar i Hisenda preveu començar els pagaments a principis d’octubre. Els autònoms rebran 5.000 euros i les empreses, entre 10.000 i 150.000 euros.

Els arrossers valencians avisen que la seua faena ja no és rendible per l’alça dels costos

El sector arrosser valencià denuncia que el preu en origen és un 35 % inferior als costos de producció i alerta que molts llauradors es plantegen deixar de sembrar si no s’aturen les importacions massives i no es revisen les clàusules de salvaguarda europees.

El cap de bombers forestals de Buñol qüestiona que els apartaren de mesurar el barranc del Poyo en plena DANA

El responsable de la unitat de bombers forestals de Buñol ha declarat que li va estranyar que els ordenaren deixar de controlar el cabal del barranc del Poyo hores abans de la tragèdia de la DANA, mentre un altre bomber d'Alzira ha relatat que va començar rescats per iniciativa pròpia.

Retiren quilòmetres de peixos morts al Magre després d’un possible abocament tòxic

La CHJ ha iniciat la retirada de milers de peixos morts al riu Magre, en un tram d’uns deu quilòmetres entre Montroy i Llombai-Alfarp, després d’un possible abocament relacionat amb l’incendi d’una nau industrial a Montserrat.

El PSPV demana a Antifrau una investigació equanime sobre l’ajuda a UGT

El PSPV veu bé que l’Agència Antifrau investigue la subvenció de 80.000 euros al congrés confederal d’UGT de 2021 a València, però reclama equanimitat i que el president Pérez Llorca col·labore igual en els assumptes que afecten la seua parella.

Quinze anys d’Amazon a Espanya: 25.000 milions invertits i més de 30.000 treballadors

Amazon complix quinze anys a Espanya amb una inversió acumulada de 25.000 milions d’euros, més de 30.000 empleats i una forta aposta logística i de centres de dades que arriba també a Paterna.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i aposta pel repte del València CF

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de nou anys com a director esportiu i ha explicat que el seu fitxatge pel València CF era, per a ell, ‘ara o mai’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà la direcció esportiva del club navarrés.