9.5 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Castelló multarà fins amb 450 € als pares dels xiquets que falten al col·legi sense causa justificada

 

La localitat de Castelló, abans coneguda com a Vilanova de Castelló, en la comarca de la Ribera (València), ha decidit prendre greus mesures contra l’absentisme escolar i acabar amb este problema.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el consistori del municipi ha decidit que els pares o tutors dels alumnes que de manera injustificada falten a classe en algun dels tres col·legis o l’institut de Castelló hauran de fer front a més a una sanció econòmica que pot arribar fins als 450 euros.

 

Així ho recull la nova Ordenança Reguladora de l’Absentisme Escolar que, amb l’objectiu últim de garantir el dret a l’educació dels menors d’entre 6 i 16 anys -etapa en què l’educació és obligatòria-, ha aprovat l’ajuntament.

 

L’absentisme escolar, un problema que vulnera els drets dels menors

La imposició de multes a la família és sens dubte la novetat més cridanera. La mateixa ordenança argumenta que l’absentisme escolar és un problema educatiu que no sols vulnera els drets del menor sinó que pot derivar en un problema social com pot ser la desocupació, exclusió o problemes més greus com la delinqüència.

En este sentit, l’ordenança detalla com han d’actuar els centres escolars, el departament de Servicis Socials o la Policia Local. Finalment, en el document s’indiquen les possibles sancions en cas d’incompliment d’esta normativa, que oscil·len entre els 150 euros d’una infracció lleu als 450 euros d’una que es tipifique com molt greu.

L’ordenança contempla també la possibilitat de substituir la multa econòmica per treballs en benefici de la comunitat, que hauran d’estar relacionats amb esta problemàtica.

 

Cal destacar que la imposició d’una sanció no evitarà que l’expedient es remeta a la Fiscalia de Menors, sobretot en aquells casos més greus, perquè valore l’actuació familiar.

Últimes notícies

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.