Castelló multarà fins amb 450 € als pares dels xiquets que falten al col·legi sense causa justificada

 

La localitat de Castelló, abans coneguda com a Vilanova de Castelló, en la comarca de la Ribera (València), ha decidit prendre greus mesures contra l’absentisme escolar i acabar amb este problema.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el consistori del municipi ha decidit que els pares o tutors dels alumnes que de manera injustificada falten a classe en algun dels tres col·legis o l’institut de Castelló hauran de fer front a més a una sanció econòmica que pot arribar fins als 450 euros.

 

Així ho recull la nova Ordenança Reguladora de l’Absentisme Escolar que, amb l’objectiu últim de garantir el dret a l’educació dels menors d’entre 6 i 16 anys -etapa en què l’educació és obligatòria-, ha aprovat l’ajuntament.

 

L’absentisme escolar, un problema que vulnera els drets dels menors

La imposició de multes a la família és sens dubte la novetat més cridanera. La mateixa ordenança argumenta que l’absentisme escolar és un problema educatiu que no sols vulnera els drets del menor sinó que pot derivar en un problema social com pot ser la desocupació, exclusió o problemes més greus com la delinqüència.

En este sentit, l’ordenança detalla com han d’actuar els centres escolars, el departament de Servicis Socials o la Policia Local. Finalment, en el document s’indiquen les possibles sancions en cas d’incompliment d’esta normativa, que oscil·len entre els 150 euros d’una infracció lleu als 450 euros d’una que es tipifique com molt greu.

L’ordenança contempla també la possibilitat de substituir la multa econòmica per treballs en benefici de la comunitat, que hauran d’estar relacionats amb esta problemàtica.

 

Cal destacar que la imposició d’una sanció no evitarà que l’expedient es remeta a la Fiscalia de Menors, sobretot en aquells casos més greus, perquè valore l’actuació familiar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Afectada d’hepatitis C reviu el cas Maeso en un llibre per a aportar veritat i memòria

Una afectada d'hepatitis C reconstruïx el cas Maeso en un llibre que combina testimoniatge i anàlisi jurídica. L'obra perseguix tancar una etapa i fixar memòria col·lectiva.

Potries, el poble de 1.135 habitants que aspira a ser Capital Europea de la Cultura 2031

Potries ultima la seua candidatura per a 2031 amb l'objectiu de donar veu al món rural i demostrar que la cultura de qualitat no depén de grans pressupostos. Defendrà el seu projecte l'11 de març amb ampli suport institucional.

Diversos abastos causen 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna

Diversos abastos estan generant 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna, els dos sentit Barcelona. Alhora se sumen cues en A-7, V-30, V-21, CV-35, CV-36 i Pista de Silla.

Ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens este dilluns

Intervals nuvolosos i ruixats aïllats a primera hora en el litoral i al final del dia a l'interior. Les màximes pujaran i les mínimes a penes variaran.

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.