Castelló multarà fins amb 450 € als pares dels xiquets que falten al col·legi sense causa justificada

 

La localitat de Castelló, abans coneguda com a Vilanova de Castelló, en la comarca de la Ribera (València), ha decidit prendre greus mesures contra l’absentisme escolar i acabar amb este problema.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el consistori del municipi ha decidit que els pares o tutors dels alumnes que de manera injustificada falten a classe en algun dels tres col·legis o l’institut de Castelló hauran de fer front a més a una sanció econòmica que pot arribar fins als 450 euros.

 

Així ho recull la nova Ordenança Reguladora de l’Absentisme Escolar que, amb l’objectiu últim de garantir el dret a l’educació dels menors d’entre 6 i 16 anys -etapa en què l’educació és obligatòria-, ha aprovat l’ajuntament.

 

L’absentisme escolar, un problema que vulnera els drets dels menors

La imposició de multes a la família és sens dubte la novetat més cridanera. La mateixa ordenança argumenta que l’absentisme escolar és un problema educatiu que no sols vulnera els drets del menor sinó que pot derivar en un problema social com pot ser la desocupació, exclusió o problemes més greus com la delinqüència.

En este sentit, l’ordenança detalla com han d’actuar els centres escolars, el departament de Servicis Socials o la Policia Local. Finalment, en el document s’indiquen les possibles sancions en cas d’incompliment d’esta normativa, que oscil·len entre els 150 euros d’una infracció lleu als 450 euros d’una que es tipifique com molt greu.

L’ordenança contempla també la possibilitat de substituir la multa econòmica per treballs en benefici de la comunitat, que hauran d’estar relacionats amb esta problemàtica.

 

Cal destacar que la imposició d’una sanció no evitarà que l’expedient es remeta a la Fiscalia de Menors, sobretot en aquells casos més greus, perquè valore l’actuació familiar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La meteoròloga d’À Punt defén que la dana ja advertia d’un risc brutal per a la població

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que les previsions de la dana del 29 d'octubre ja anunciaven pluges històriques i un risc màxim per a la població, amb dades accessibles per a institucions i ciutadania.

Tibant encreuament d’acusacions de corrupció entre Pérez Llorca i l’oposició en Les Corts

Juanfran Pérez Llorca i els grups de l'oposició s'enfronten en la sessió de control de Les Corts amb dures acusacions de corrupció i exigències de dimissió i perdó.

El Govern retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que atorga 3.669 milions addicionals a la Comunitat Valenciana i acusa a la Generalitat de rebutjar una oferta que considera beneficiosa per al conjunt de les autonomies.

Comencen les declaracions judicials pel repartiment de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan

La jutgessa que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan inicia la ronda de testimonis amb tres alts càrrecs de Vivenda citats a declarar.

Carlos Espí impulsa al Llevant: huit gols i cap partit perdut quan marca

Carlos Espí s'ha convertit en el gran talismà ofensiu del Llevant: ha marcat huit gols en sis partits de Lliga esta temporada i l'equip sempre ha guanyat o empatat quan veu porta.

Detingut a Benicarló per una plantació de 152 plantes de marihuana en una caseta de ferramentes

La Guàrdia Civil deté a Benicarló a un home de 39 anys després de desmantellar una plantació interior de 152 plantes de cànnabis en una caseta de ferramentes connectada de manera fraudulenta a la xarxa elèctrica.

Un estudi desaconsella exposar als nounats al sol darrere de la finestra per a previndre la icterícia

Un estudi de la Universitat Politècnica de València i diversos hospitals conclou que la llum solar que entra per les finestres supera els nivells de fototeràpia recomanats i no és segura per a previndre la icterícia neonatal.

Detinguda una treballadora per robar joies i diners a ancians en un centre de majors de València

La Policia Nacional ha detingut a una dona de 53 anys per un presumpte furt continuat a residents de diversos centres de majors de València, on hauria robat joies i diners aprofitant el seu treball. Les joies s'haurien venut almenys 23 vegades en cases de compravenda, amb un benefici superior a 9.300 euros.