12.6 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

El Consell dona 11 milions d’euros a residències de majors i a persones en situació de vulnerabilitat social

 

El Consell ha aprovat este dilluns la concessió de 10,9 euros en subvencions a centres residencials dels sectors d’atenció a persones majors, persones amb diversitat funcional o amb trastorns de salut mental i a recursos dirigits a persones en situació de vulnerabilitat o exclusió social, per a fer front a les necessitats extraordinàries ocasionades a conseqüència del Covid-19 i «compensar l’esforç del personal».

 

Es tracta d’un reconeixement a aquells sectors que han patit més cruament la força de la pandèmia i que estan en primera línia en la lluita contra el coronavirus, i amb els que s’està treballant de manera conjunta des de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Del total de les ajudes, que ascendixen a 10.905.134 euros, el 50% es destinarà a «gratificar i compensar l’esforç» dels treballadors dels citats recursos, i per a contractació de personal i manteniment dels centres. El decret aprovat pel Consell establix també aquelles actuacions subvencionables, com les destinades a l’atenció i cura de les persones residents i les implantades com a prevenció del contagi del Covid-19 i de protecció de la salut.

 

Se subvencionarà material nou

També se subvenciona l’adquisició de material, com a televisors o tauletes, destinat a l’alleujament i suport a les persones residents per a pal·liar i suportar l’aïllament, mantindre la seua autonomia funcional i l’estimulació cognitiva i mental, i facilitar la seua comunicació i contacte amb familiars, tutores o afins.

 

En concret, el decret aprovat pel Consell contempla la concessió directa de 9.561.996,18 euros per al sector residencial d’atenció a persones majors, 1.022.348,25 euros per als centres d’atenció a persones amb diversitat funcional i salut mental, i 320.789,86 euros per a recursos destinats a persones en situació de vulnerabilitat o exclusió social.

Últimes notícies

El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet

Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.