El Consell dona 11 milions d’euros a residències de majors i a persones en situació de vulnerabilitat social

 

El Consell ha aprovat este dilluns la concessió de 10,9 euros en subvencions a centres residencials dels sectors d’atenció a persones majors, persones amb diversitat funcional o amb trastorns de salut mental i a recursos dirigits a persones en situació de vulnerabilitat o exclusió social, per a fer front a les necessitats extraordinàries ocasionades a conseqüència del Covid-19 i «compensar l’esforç del personal».

 

Es tracta d’un reconeixement a aquells sectors que han patit més cruament la força de la pandèmia i que estan en primera línia en la lluita contra el coronavirus, i amb els que s’està treballant de manera conjunta des de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Del total de les ajudes, que ascendixen a 10.905.134 euros, el 50% es destinarà a «gratificar i compensar l’esforç» dels treballadors dels citats recursos, i per a contractació de personal i manteniment dels centres. El decret aprovat pel Consell establix també aquelles actuacions subvencionables, com les destinades a l’atenció i cura de les persones residents i les implantades com a prevenció del contagi del Covid-19 i de protecció de la salut.

 

Se subvencionarà material nou

També se subvenciona l’adquisició de material, com a televisors o tauletes, destinat a l’alleujament i suport a les persones residents per a pal·liar i suportar l’aïllament, mantindre la seua autonomia funcional i l’estimulació cognitiva i mental, i facilitar la seua comunicació i contacte amb familiars, tutores o afins.

 

En concret, el decret aprovat pel Consell contempla la concessió directa de 9.561.996,18 euros per al sector residencial d’atenció a persones majors, 1.022.348,25 euros per als centres d’atenció a persones amb diversitat funcional i salut mental, i 320.789,86 euros per a recursos destinats a persones en situació de vulnerabilitat o exclusió social.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ábalos es prepara per a declarar en el Suprem acusat de corrupció pels contractes de màscares

José Luis Ábalos afronta esta setmana la seua primera declaració davant el Tribunal Suprem després de cinc mesos a la presó preventiva per presumpta corrupció en contractes de màscares durant la pandèmia.

Els agents de l’UCO defenen davant el Suprem la seua investigació a Ábalos

Una desena d'agents de l'UCO exposa en el Tribunal Suprem els informes que apunten al paper de José Luis Ábalos en la presumpta trama de comissions per contractes de màscares.

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.